۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱

هشدار معاون کری درباره تنش با اسرائیل

معاون وزیر خارجه آمریکا بر این باور است تنش موجود میان اسرائیل و آمریکا می‌تواند تا پایان دولت اوباما در سال 2016 ادامه یابد.
کد خبر : ۲۳۰۷۹۱
صراط: «آنتونی بلینکن» معاون وزیر خارجه آمریکا می‌گوید تنش موجود میان اسرائیل و آمریکا می‌تواند تا پایان دولت باراک اوباما در سال 2016 ادامه یابد.
 
به نوشته روزنامه «تایمز اسرائیل»، بلینکن در گفت‌وگو با «رادیو فرانسه» گفت: «لحظاتی، توافقات وجود دارد و سپس لحظاتی از اختلافات تاکتیکی. این ماهیت مسائل است و من تصور می‌کنم این موضوع تا دو سال آخر دولت اوباما به طول بیانجامد».
 
«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی آماده است امروز (سه‌شنبه) برای دور بعدی درگیری با کاخ سفید بر سر برنامه هسته‌ای ایران به کنگره برود. باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (دوشنبه) نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز با اشاره به حملات نتانیاهو به توافقنامه موقت ژنو، از مخالفت‌های او با توافق در حال شکل‌گیری انتقاد کرد.
 
بلینکن تاکید کرد، اوباما نسبت به سایر رهبران جهان، زمان زیادی را صرف تماس با نتانیاهو کرده است از این رو، سخنرانی نخست وزیر اسرائیل در کنگره می‌تواند اثر سویی بر روابط آنها داشته باشد.  
 
وی با بیان این مطلب گفت: «این کار باعث ایجاد اعتماد نمی‌شود، هر چند این مسئله تعهد آمریکا در قبال امنیت اسرائیل را تغییر نمی‌دهد».  

منبع: فارس