۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵

تصاویری زیبا از فوران آتشفشان ویاریکا

فعال شدن آتشفشان «ویاریکا» در شیلی این کشور را در حالت آماده‌باش هشدار قرمز قرار داد.
کد خبر : ۲۳۰۸۱۷
صراط: سرویس ملی زمین‌شناسی شیلی اعلام کرد که فوران آتشفشان «ویاریکا» در منطقه آتشفشان «ویاریکا» در جنوب ایالت «لا آرائوکانیا» این منطقه را در حالت هشدار قرمز قرار داده است.

به گزارش «تله‌سور»، بر اساس بیانیه سرویس ملی زمین‌شناسی شیلی، فعالیت لرزه‌ای آتشفشان «ویاریکا» پایدار و با یک روند افزایشی روبرو است.

تصاویری زیبا از فوران آتشفشان ویاریکا

این سرویس همچنین با تاکید بر افزایش 3 برابری فعالیت لرزه‌ای آتشفشانی در این کشور در مقایسه با اوایل ماه فوریه سال جاری اعلام کرد که وضعیت این آتشفشان، یک بی‌ثباتی گسترده در سیستم آتشفشانی ایجاد کرده و ممکن است به سمت یک چرخه فورانی بسیار مداوم تکامل یابد.

تصاویری زیبا از فوران آتشفشان ویاریکا

مقیاس هشدار در ارتباط با آتشفشان «ویاریکا» دارای 2 هزار و 847 متر ارتفاع بوده و در 755 کیلومتری جنوب «سانتیاگو» (پایتخت شیلی) واقع شده و مناطقی همچون «کورارئوئه»، «ویاریکا»، «پوکن»، «پانگوئیپوئی» و «لوس ریوس» در جنوب «لا آرائوکانیا» را تحت تاثیر خود قرار داده است.

تصاویری زیبا از فوران آتشفشان ویاریکا

وضعیت هشدار آتشفشانی در شیلی از 6 فوریه سال جاری اعلام شد؛ زمانی‌که افزایش فعالیت لرزه‌ای آتشفشانی تحت انفجارهای جزئی و انتشار خاکسترهایی پراکنده که کارشناسان اعلام کردند ممکن است به سمت مراحل بی‌ثبات‌تر گسترش یابد، آغاز شد.

تصاویری زیبا از فوران آتشفشان ویاریکا

شیلی دارای بیش از 2 هزار آتشفشان می‌باشد که 125 مورد از آن‌ها از لحاظ زمین‌شناختی فعال در نظر گرفته شده و حدود 60 آتشفشان این کشور نیز انواع فعالیت‌های فورانی را طی 450 سال اخیر تجربه کرده‌اند.
منبع: فارس