۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۴

حواشی دیدار تیم‌های پرسپولیس و بنیادکار

تیم پرسپولیس با گل محمد نوری از روی نقطه پنالتی و در شرایطی که تماشاگران بنیادکار جو سنگینی در ورزشگاه به وجود آورده بودند با برتری یک بر صفر سرخپوشان به پایان رسید.
کد خبر : ۲۳۰۸۳۷
صراط: دیدار دو تیم پرسپولیس و بنیادکار در شرایطی با برتری یک بر صفر سرخپوشان در نیمه اول به برتری رسید که تیم حریف تا دقیقه 25 نتوانست نفوذی به محوطه جریمه تیم پرسپولیس داشته باشد.

حمید درخشان تیمش را با تفکر حفظ توپ در میانه میدان به زمین فرستاده بود و پس اینکه پرسپولیس توسط محمد نوری از روی نقطه پنالتی به گل رسید، تیم حریف سعی کرد حملاتی را روی دروازه پرسپولیس داشته باشد. بنیادکار از دقیقه 30 تا 35 در سه نوبت و در لحظات پایانی نیمه اول موقعیت های نصف و نیمه ای پیدا کرد اما سازماندهی دفاع تیمی پرسپولیس به گونه ای بود که آنها نتوانستند موقعیت صد در صد گلی داشته باشند.

این بازی حواشی و اتفاقاتی داشت که برخی از این حواشی به شرح ذیل می خوانید:

پس از رد و بدل شدن پرچم های یادبود، داور کره ای اقدام به انداختن سکه برای تعیین زمین کرد و دو تیم پس از قرعه جای خود را عوض کردند. پرسپولیس در نیمه شمالی زمین بازی را آغاز کرد.
تماشاگران ازبکستانی با شعار بنیادکار – بنیادکار تیمشان را تشویق می کردند و بر خلاف ایران نام بازیکنی را بر زبان نمی آوردند.
برخلاف مصوبات جلسه هماهنگی و در اقدامی عجیب و غیرمنتظره تماشاگران تیم پرسپولیس به جای نشستن پشت نیمکت سرخها در جایگاه روبروی نیمکت پرسپولیس نشسته اند.
عجیب تر اینکه در جایگاه تماشاگران ایرانی و در فاصله ای کم نسبت به آنها تعدادی از تماشاگران ازبکستانی نیز نشسته اند که این اتفاق خلاف قوانین بوده و از نظر امنیتی نیز نمی تواند توجیهی داشته باشد.
تماشاگران ایرانی تا قبل از سوت داور، تعدادشان کمتر از 20 نفر بود اما در 20 دقیقه ابتدایی بازی به تعداد آنها افزوده شد و بالغ بر 80 تماشاگر ایرانی در ورزشگاه هستند.
آنها با پرچم ایران و پرسپولیس تیم را تشویق می کنند. فریاد ایران ایران تماشاگران در برخی از دقایق بازی و در شرایطی که تماشاگران ازبک سکوت اختیار می کنند در فضای استادیوم می پیچد. آنها در چند نوبت نیز اقدام به تشویق درخشان، خوردبین و بازیکنان کردند.
طبقه اول ورزشگاه 34 هزار نفری بنیادکار تقریبا پر شده و در طبقه دوم نیز سکوهای روبروی جایگاه و پشت نیمکت دو تیم نیز تا حدودی تماشاگران زیادی دارد اما طبقه دوم ورزشگاه در قسمت شمالی و جنوبی تماشاگران اندک شماری دارد.
تیم بنیادکار با پیراهن سفید بازی می کند و شماره پیراهن های طلایی آنها چندان واضح نیست.
تماشاگران بنیادکار در دقایق ابتدایی بازی به خطای بازیکنان پرسپولیس شدیدا اعتراض می کردند.
چهار عکاس پشت دروازه پرسپولیس نشستند و عکاس سایت باشگاه پرسپولیس نیز پشت دروازه بنیادکار اقدام به عکسبرداری کرد.
یک عکاس هم در یک قدمی نیمکت بنیادکار مشغول فعالیت است. تعداد عکاسان بازی مجموعا 6 نفر است.
بازیکنان مصدوم با برانکارد به بیرون منتقل می شوند اما دو دستگاه ماشین حمل بازیکن نیز در ورزشگاه وجود دارد تا در مواقع اضطراری از آن استفاده شود.
وقتی محسن بنگر در دقایق پایانی نیمه اول از ناحیه صورت آسیب دید، مسئولان حمل برانکارد برای جلوگیری از اتلاف وقت با سرعت خاصی تلاش می کردند بنگر را از زمین خارج کنند تا بازی مجددا آغاز شود.
نظم خاصی در ورزشگاه حاکم است و هر تماشاگر روی صندلی خودش نشسته است و بر خلاف ایران، تمامی صندلی ها و بلیت ها دارای شماره است.
هر دو مربی از لب خط و ایستاده بازی را تعقیب می کنند. درخشان به محض قطع شدن بازی یا پرتاب اوت از فرصت استفاده کرده و نکاتی را به شاگردانش منتقل می کند.
خونسردی و آرامش درخشان حکایت از اعتماد سرمربی پرسپولیس به توان تاکتیکی و فردی شاگردانش دارد.
تماشاگران بنیادکار در دقیقه 15 بازی در سه نوبت متوالی اقدام به راه انداختن موج مکزیکی در ورزشگاه کردند.
 در یک صحنه سرگتی لوشان سرمربی بنیادکار توپ را با استپ سینه کنترل کرد که با تشویق شدید تماشاگران همراه بود.
ویکتور کارپنکو مدافع سابق بنیادکار و تیم ملی ازبکستان به عنوان مفسر بازی برای شبکه اسپورت بازی را تحلیل می کند.
تماشاگری با پوشیدن لباسی عروسکی به شکل توپ سعی در تحریک تماشاگران برای تشویق تیم بنیاد کار دارد.
در جایگاه A3 پرشورترین تماشاگران ازبکستانی نشسته اند که یک لحظه هم همچون برخی سکوهای هواداران پرسپولیس ساکت نمی نشینند.
بعد از گل محمد نوری، سکوت فضای ورزشگاه را در بر گرفت اما تماشاگران جایگاه A3 فریاد بنیادکار بنیادکار سر می دادند.
هنگام پنالتی زدن محمد نوری، کل ورزشگاه اقدام به هو کردن کردند تا تمرکز کاپیتان پرسپولیس را بهم بزنند.
داور کره ای زمان زدن پنالتی و در حالی که نوری آماده نواختن پنالتی بود، با سوت خود مانع از زدن پنالتی شد تا محل استقرار توپ کنترل شود.
محمد نوری با وجود هو کردن تماشاگران و سوت داور توانست برخلاف جهت دروازه بان ملی پوش بنیادکار دروازه را باز کند.
پس از گل محمد نوری او به سمت جنوب غربی ورزشگاه رفت و شادی اش را با بازیکنان تقسیم کرد. تمامی بازیکنان نیمکت نشین پرسپولیس به سمت نوری و حلقه شادی سرخپوشان رفتند و نشان دادند که همدلی در تیم موج می زند.
حمید درخشان و حسین عبدی از فرصت استفاده کرده و پس از گلزنی نوری، نکاتی را به برخی از بازیکنان گوشزد می کردند.
نادر باقری قبل از ضربه پنالتی محمد نوری نکته ای را با سوشا مکانی در میان گذاشت.
تیم بنیادکار همانطور که حمید درخشان در جلسه فنی و آنالیز اعلام کرد، با سیستم تدافعی چهار، یک، چهار، یک بازی می کنند.
شماره 8 بنیادکار هافبک دفاعی این تیم است و رشیداف ستاره ملی پوش و محبوب تیم بنیادکار با شماره 21 در پست هافبک چپ بازی می کند و سعی در عبور از بابک حاتمی دارد.
رشیداف برغم توان فنی بالا و محبوبیت ویژه در نیمه اول عملکرد خوبی نداشت و تنها در دو صحنه توانست در برنامه تهاجمی تیمش مشارکت موثر داشته باشد.
بابک حاتمی از عهده مهار رشیداف بر آمده و هادی نوروزی نیز در امور دفاعی به حاتمی کمک می کند.
رشیداف با شماره 21، تورائف بازیکن دفاعی شماره 45، شوراخ مدوف و ابراهیموف با شماره های 2 و 8 ملی پوشان تیم بنیادکار هستند.
به گفته یکی از خبرنگاران ازبکستانی آنها در سال های اخیر حضور مستمری در تیم ملی داشته اند.
سمیر بکریچ هافبک نفوذی شماره 20 از اوکراین و شاخیر زوباکی با شماره 7 بازیکنان خارجی تیم بنیادکار هستند که در ترکیب اصلی دیده می شوند. بکریچ در نیمه اول چندان پرفروغ نبود اما در دو، سه موقعیت نصف و نیمه ای که برای بنیادکار بوجود آمد پایه ریز حملات این تیم بود. بکریچ بخاطر افت بدنی در اویل نیمه دوم تعویض شد.
بازیکنان پرسپولیس با توصیه های حمید درخشان عمدتا از کناره ها سعی در نفوذ و ایجاد موقعیت داشتند.
زمانی که بازیکنان پرسپولیس پا به توپ شده و استارت های انفجاری می زدند، تماشاگران بنیادکار اقدام به هو کردن آنها می کردند. آنها در سه نوبت عالیشاه و نوروزی را هو کرده و سعی در تخریب روحیه آنها داشتند.
زمانی که در دقیقه 40 بابک حاتمی مصدوم شد، بازیکن شماره 7 بنیادکار به سمت داور آمد و معترض بود که چرا اقدام به خروج بازیکن مصدوم پرسپولیس از زمین نمی شود.
محمد نوری نیز معترض بود که چرا داور به بازیکن خاطی کارت نداده، در نهایت حاتمی از زمین خارج شد و داور به سمت مدافع تیم بنیادکار رفت و به خاطر خطا روی حاتمی به وی کارت زرد داد. در این صحنه بنگر با آرامش خاصی در اعتراض به کادر فنی حریف عنوان می کرد مشکلی نیست و بازیکن پرسپولیس پس از مداوای اولیه کادر پزشکی سرخ ها زمین را ترک می کند.
اسکوربرد ورزشگاه یکی از بازیکنان ذخیره تیم بنیادکار را در دو نوبت نشان داد. ظاهرا این فوروارد ازبکستانی که ملی پوش هم نیست از سابقه گلزنی خوبی در لیگ ازبکستان برخوردار است.
محمد نوری در دو نوبت اعتراض هایی به داور کره ای داشت که چرا اقدام به اعلام خطا نمی کند.
ناظر اردنی در کنار زمین نیست و از جایگاه بازی را تماشا می کند.
حسین قدوسی مدیر روابط عمومی و محسن رنجکش خبرنگار سایت باشگاه و همچنین حسن شهسواری عکاس سایت پرسپولیس، سه نماینده رسانه ای پرسپولیس هستند که اقدام به تهیه گزارش، مصاحبه و خبر کرده و سعی در برآورده کردن انتظار رسانه ها و اطلاع رسانی به هواداران دارند. در صدور آی دی کارت دو خبرنگار باشگاه مشکلاتی بوجود آمد اما آنها وظیفه اطلاع رسانی خود را انجام دادند و توانستند حواشی قبل از بازی و نیمه اول را مخابره کنند.
در هر جایگاه یک تماشاگر پرچم بزرگ ازبکستان را به حرکت در می آورد. در برخی جایگاه ها نیز بعضی ماموران اقدام به فیلمبرداری می کردند. تماشاگران ازبکستانی نیز با موبایل های خود سعی در ضبط حواشی داشتند.
محمود خوردبین در دو نوبت تذکراتی را به داور چهارم داد و اعتراض سرمربی پرسپولیس را به وی منتقل کرد.
در یکی از جایگاه ها پلاکاردی به زبانی ازبکستانی نصب شده بود و نسبت به برتری بنیادکار مقابل سرخپوشان ایرانی ابراز امیدواری شده بود.
پاس پشت پای شماره 48 تیم بنیادکار (کامیلوف) تماشاگران بنیادکار را در دقیقه 35 بازی به وجد آورد.
هفت بازیکن نیمکت نشین تیم بنیادکار از دقیقه 32 به دستور سرگئی لوشان اقدام به گرم کردن کردند.
برخی نیمکت نشینان پرسپولیس در بین دو نیمه در زمین ماندن و آرام آرام به کار با توپ پرداختند.
به هنگام مصدومیت محمد نوری در 20 دقیقه ابتدایی نیمه دوم، حمید درخشان معترض بود و مایکل اومانا با کمک داور صحبت کرد. نوری پس از مداوا توسط علیپور پزشک تیم به زمین مسابقه بازگشت.
محمد حسین نژادفلاح در جایگاه وی وی آی پی و در کنار مدیریت باشگاه بنیادکار بازی را تماشا می کند.
تماشاگران ایرانی بین دو نیمه بارها اقدام به تشویق ایران و پرسپولیس کرده و در نیمه دوم نیز در برخی مقاطع فریادهای آنها، توجه تماشاگران ازبک را جلب می کرد.
تماشاگران ایرانی چهار پرچم ایران را به میله های جلوی جایگاه نصب کردند تا جایگاهشان جلوه بهتری داشته باشد.
کانون هواداران پرسپولیس پرچم پنجاه متری قرمز و سفید پرسپولیس را در جایگاه تماشاگران ایرانی پهن کرده و قبل از آغاز مسابقه و در هر نیمه دو بار آن را به حرکت در آوردند.
هواداران زمانی که پرچم پنجاه متری قرمز و سفید را به حرکت در می آوردند توجه تماشاگران ازبک را به خود جلب می کردند.
داور در پایان نیمه اول دو دقیقه وقت اضافه اعلام کرد. ضربات ایستگاهی تیم بنیادکار را شماره 17 و 21 این تیم و همچنین شماره 20 می زدند.
بنگر، نورمحمدی و اومانا با هوشیاری و ضربات سر خود تمامی ارسال های تیم بنیادکار را به راحتی دفاع می کردند و مانع از ایجاد موقعیت روی دروازه پرسپولیس می شدند.
گابریل هافبک برزیلی پرسپولیس سعی می کرد ضمن به حرکت در آوردن طارمی در برخی مواقع عمدتا توپ را برای نوروزی و عالیشاه بفرستد.
عبدی و امامی فر در چند نوبت به لب خط آمده و مشاوره هایی به سرمربی پرسپولیس می دادند.
بین طبقه اول و دوم ورزشگاه، جایگاه وی آی پی برای تماشاگران در نظر گرفته شده بود که این اتاق های شیشه ای و مبله از امکانات ویژه ای برخوردار است. اغلب این اتاقک های شیشه ای خالی از تماشاگر بوده و بیشتر در سمت جنوبی ورزشگاه شاهد استفاده از این جایگاه های ویژه با امکانات هستیم.
مسوولان بنیادکار این جایگاه را سالانه، ماهانه و یا برای تک بازی به تماشاگران متمول می فروشند.
با خروج گابریل از زمین مهرداد کفشگری به هافبک دفاعی منتقل شد و محمد نوری در پست هافبک نفوذی انجام وظیفه کرد.

پرسپولیس دقایقی پیش با گل محمد نوری بازی را با برتری یک بر صفر برد و با شش امتیاز به عنوان صدرنشین گام بلندی برای صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا برداشت.