۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۲

مقایسه‌جالب گلكسیS6 باآيفون6+تصاویر

با پرده برداری سامسونگ از محصول جدید خود، اکنون بیشتر علاقمندان به گوشی‌های هوشمند به دنبال این هستند که بدانند آیا گلكسی S6 بهتر است یا آيفون 6 .
کد خبر : ۲۳۰۸۴۱
صراط: سامسونگ پس از یک دوره رکود در فروش به دلیل تولید گوشیهایی با بدنه پلاستیکی، اکنون در تلاش است بیشترین سهم بازار تلفن‌های هوشمند را به دست آورد.

مقایسه‌جالب گلكسیS6 باآيفون6+تصاویر

در اینجا به مقایسه برخی ویژگیهای دو گوشی گلكسی S6  و آيفون 6  می پردازیم.

1. سامسونگ در گوشی جدید خود از پردازنده‌ای هشت هسته‌ای از نوع اکسینوس 7420 استفاده کرده است.

تراشه اکسینوس 7420 با قدرت 2.1 گیگاهرتز دارای 3 گیگابایت حافظه است، که این قدرت را به تلفن همراه می دهد در یک لحظه چندین کار را با هم انجام دهد.

سیستم عامل این گوشی جدید از نوع اندرويد 5.0 Lollipop است که ویژگی TouchWiz به آن افزوده شده که محیط بیشتری را به کاربر در صفحه نمایش می دهد.

اما در مقابل آیفون 6 از پردازنده‌ای 64 بیتی با قدرت 1.39 گیگاهرتز از نوع A8 دو هستهای استفاده کرده است و 1 گیگابایت حافظه دارد.

از نظر تئوری سامسونگ در این مقایسه در جایگاه بسیار بالایی قرار دارد، البته در مقابل توجه و اهتمام اپل به کیفیت ساخت گوشی و برنامه‌های آن و سیستم عامل جدید iOS 8.1  موجب شده است که این گوشی همچنان در صدر رقابت گوشی‌های هوشمند قرار داشته باشد.

مقایسه‌جالب گلكسیS6 باآيفون6+تصاویر

2. سامسونگ در گوشیهای اخیر خود و به ویژه گلکسیS6  از استفاده از پلاستیک دور شده و به فلزات و شیشه روی آورده است و از ظاهر ارزانقیمت قبلی گوشیهای خود فاصله گرفته است. در گوشی جدید سامسونگ باتری قابل برداشتن نیست و گوشی ضد آب است. 

قطر سامسونگ S6 هفت میلیمتر، طول آن 14.2 سانتیمتر، عرض آن 7 سانتیمتر و وزن آن 132 گرم است. این گوشی در رنگهای سیاه، طلایی، سبز و سفید عرضه شده است.

آیفون 6 نیز از ظاهری زیبا برخوردار است و گوشی خوش ترکیبی به نظر می رسد، طول این گوشی 13.8 سانتیمتر، عرض آن 6.7 سانتیمتر و قطر آن 6.9 میلیمتر است و حدود 129 گرم وزن دارد. این گوشی در رنگهای خاکستری، طلایی و نقره ای تولید می شود.

البته با نگاهی به این دو گوشی به نظر می رسد که سامسونگ سعی کرده است شکل ظاهری گوشی جدید خود را به آیفون نزدیک کند.

3. صفحه نمایش سامسونگ S6 پنج و یک دهم اینچ با دقت 2560-1440 از نوع Quad HD Super AMOLED است که این ویژگی‌ها این گوشی را از نظر کیفیت صفحه نمایش، در جایگاه بهترین گوشی تلفن همراه قرار می دهد.

در مقابل صفحه نمایش گوشی آیفون 6 چهار و هفت دهم اینچ با دقت 1334-750 از نوع Retina HD است.

بنابراین از نظر صفحه نمایش، گوشی جدید سامسونگ از نظر کیفیت فاصله بسیاری از اپل گرفته است.

 مقایسه‌جالب گلكسیS6 باآيفون6+تصاویر

4. دوربین اصلی سامسونگ S6 شانزده مگاپیکسل کیفیت دارد که برای توازن رنگها از فناوری جدید HDR بهره برده است. این دوربین در نور کم هم توانایی بسیار خوبی برای ارائه عکسهای با کیفیت مناسب دارد. دوربین جلوی این گوشی نیز 5 مگاپیسکل است.

سامسونگ همچنین در گوشی خود از فناوری خاصی استفاده کرده است که دوربین آن با سرعت هفت دهم ثانیه باز می شود که ویژگی جالب و منحصر به فردی به شمار می آید.

در مقابل دوربین اصلی آیفون 6 هشت مگاپیکسل است. اما امکانات تصویر برداری این گوشی بسیار عالی است و در آن از فناوری استفاده شده است که می توان به وسیله آن در شرایط و مکانهای مختلف عکس گرفت. دوربین جلویی آیفون نیز 1.2 مگاپیکسل کیفیت دارد.

بنابراین با مقایسه این ویژگیها، می توان گفت که گوشی سامسونگ به دلیل سرعت در راه اندازی برنامه دوربین و داشتن دوربین 5 مگاپیسکلی در جلو، نسبت به اپل برتری دارد.

5. باتری سامسونگ S6 با توان 2550 میلی آمپر – ساعت و ویژگی شارژ بدون سیم و امکان رسیدن شارژ به 50 درصد ظرف فقط 30 دقیقه، بسیار جالب توجه است.

در مقابل باتری آیفون 6 فقط 1810 میلی آمپر – ساعت است. به همین دلیل عمر باتری سامسونگ حتی با وجود صفحه نمایش بزرگتر آن طولانی تر است.

البته مقایسه این دو نوع گوشی منحصر به فرد، کار ساده ای نیست زیرا عوامل و ویژگی های بسیاری را باید در نظر گرفت و کاربران نظرهای مختلفی را درباره این دو گوشی دارند.
منبع: العالم