۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۴

ایوبی: سال 94 سال آرامش سینما است

رئیس سازمان سازمان سینمایی گفت: در یکسال اخیر و با حضور حبیب ایل بیگی به عنوان مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، شور و شوق خاصی بین جوانان ایجاد شدو امیدوارم با حضور مدیریت جدید این انجمن، این مسیر ادامه یابد.
کد خبر : ۲۳۰۸۶۲
صراط: مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران با حضور حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی، حبیب ایل بیگی، مدیرعامل سابق، فرید فرخنده کیش مدیرعامل جدید انجمن سینمای جوانان ایران، علیرضا رضاداد مشاور ارشد رییس سازمان سینمایی، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، محمد مهدی طباطبایی مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، محمد رسول صادقی مدیرروابط عمومی سازمان سینمایی، علیرضا قاسم خان، جعفر صانعی مقدم، مرتضی رزاق کریمی، مهدی نادری، سعید پور اسماعیلی، رضا میرکریمی، فرشته طائرپور، مهدی پیماندار مدیر مالی اداری اسبق انجمن و جمعی از کارکنان انجمن سینمای جوان عصر سه شنبه 12 اسفند در محل این انجمن برگزار شد.

حجت الله ایوبی در این مراسم گفت: این مراسم جای تجلیل از مدیر دلسوز انجمن سینمای جوان است و همه اذعان می کنند که انتخاب ایشان جز گزینش های مطلوب این دوره بودم.

وی یادآور شد: پیدا کردن جانشین برای حبیب ایل بیگی پس از پذیرش مسوولیت دشوارتر در سازمان سینمایی، کار سختی بود زیرا وی شور خاصی را در شهرستان ها و در میان جوانان فعال در عرصه فیلم کوتاه ایجاد کرده بود از این رو سعی کردیم شخصی را به جای این مدیر انتخاب کنیم که بتواند با حضور در استان های مختلف، دست جوانان را بگیرد.

رییس سازمان سینمایی اظهار کرد: توجه به سینمای استان ها خوشبختانه مورد توجه قرار گرفت و ما قدردان زحمات حبیب ایل بیگی هستیم.

ایوبی ادامه داد: انجمن یکی از بناهای تحسین برانگیز سینمایی و محل ارتباط جامعه سینمایی، سازمان سینمایی و استان های مختلف است و نیازمند به دانش و تلاش و تجربه فراوان دارد و این انجمن می تواند سیل جوانان مشتاق به سینما را هدایت کند.

وی با بیان اینکه دوران مدیریت کوتاه است اظهار کرد: چشم به هم بگذاریم جلسات تودیع ها و معارفه ها برگزار می شود. همواره حسرت جلسات تودیع را می خورم و تودیع با شکوه را به معارفه های پر زرق و برق ترجیح می دهم چرا که معارفه پذیرش یک مسوولیت دشوار است.

رییس سازمان سینمایی اظهار امیدواری کرد با حضور آقای فرید فرخنده کیش روزهای بهتری در انتظار سینمای ایران باشد.

ایوبی ادامه داد: برگزاری انتخابات خانه سینما و استقبال کم نظیر از این انتخابات را تبریک می گویم و معتقدم کشتی طوفان زده سینما به آرامش رسید و خانه سینما آرامش گرفت.

وی اظهار امیدواری کرد سال 94 ، سال آرامش و شکوه بیشتر برای سینمای ایران باشد و انتظار جوانان از سوی فرید فرخنده کیش مدیر جدید انجمن سینمای جوانان ایران پاسخ داده شود و کارهای حبیب ایل بیگی از سوی این مدیر ادامه یابد.

علیرضا vضاداد نیز در ادامه این مراسم افزود: حسن انتخاب حبیب ایل بیگی برای مسوولیت معاون ارزشیابی و انتخاب آقای فرید فرخنده کیش را که از السابقون سینمای جوان هستند تبریک می گویم.

وی یادآور شد: در یکسال اخیر همه دوستان سینماگر حاضر در استان های مختلف، با شور و شوق از حضور حبیب ایل بیگی سخن می گفتند و شور و نشاط خوبی در کشور در این بخش در مدت زمان این مدیر سینمایی ایجاد شد.

مشاور ارشد رییس سازمان سینمایی و دبیر سی و سومین جشنواره فیلم فجر یادآور شد: در اراک، بچه های عکاس در سال های اخیر دچار محرومیت و محدودیت در برپایی نمایشگاه عکس بودند و اتفاقات خوبی با حضور ایل بیگی در این استان و دیگر استان ها رخ داد.

رضاداد اظهار کرد: حس دوستان در این منطقه این بود که در همه کشور در حوزه های مختلف کوتاه، داستانی و مستند، شور و شوق مطلوبی ایجاد شده است.

وی گفت: حضور آقای فرخنده کیش با توجه به سابقه اش در انجمن سینمای جوانان ایران اتفاق خوبی است و امیدوارم وی ادامه دهنده مسیر کنونی در عرصه فیلم کوتاه باشد و قطعا رشد و دل انگیزی ایجاد شده در انجمن سینمای جوانان ایران را به صورت مستمر در آینده شاهد خواهیم بود.

جعفر صانعی مقدم نیز افزود: وقتی راجع به شور و نشاط و وحدت و همبستگی صحبت می کنیم اینها هدف نیستند بلکه هدف برنامه ریزی استراتژیک مهم است. وقتی برنامه وجود داشته باشد طبیعتا وحدت، شور و نشاط و هماهنگی ایجاد می شود.

وی ادامه داد: امیدواریم با توجه به سابقه فرخنده کیش انجمن مسیر یکسال اخیر را که مسیر خوبی بوده ادامه دهد.

* تمرکز بر استان‌ها

حبیب ایل بیگی با اشاره به فعالیت گسترده در استان ها در زمینه فیلم کوتاه اظهار کرد: تلاش کردیم احترام و همدلی در انجمن سینمای جوان محقق شد.

وی با اشاره به خدشه ایجاد شده در عرصه آموزش ، عکس ، تولید و عدم تمرکز در انجمن سینمای جوان اظهار کرد: مدیریت در انجمن سینمای جوانان ایران جز کار درشهرستان ها نیست و ما در این دوره تلاش کردیم در ذهن خود و همکاران ستاد مرکزی و دفاتر این مهم را نهادینه کنیم.

به گفته مدیرعامل سابق انجمن سینمای جوانان ایران اظهار کرد: هر اتفاقی با همراهی شهرستان ها و اعتماد به مسولان دفاتر و اساتید رخ خواهد داد.

ایل بیگی تاکید کرد: در حد وسع خود تلاش کردیم این اتفاق رخ دهد؛ امیدوارم این حمایت های سازمان سینمایی از انجمن سینمای جوانان ایران به لحاظ معنوی و پشتیبانی داشت با قدرت بیشتری اتفاق افتد. آنچه از سازمان سینمایی و سینمای کشور در شهرستان ها وجود دارد فعالیت های انجمن سینمای جوانان است و امیدوارم این اعتماد جدی تر صورت گیرد.

وی گفت: بخشی از فعالیت ها حتا در بخش تولید و پخش آثار بلند ویدیویی در شهرستان ها می تواند از طریق دفاتر انجمن انجام شود .

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی توضیح داد: بچه های دفاتر استان ها از بسیاری از مدعیان مرکز می توانند بهتر اثر تولید کنند.

ایل بیگی ادامه داد: آرزوی موفقیت برای آقای فرخنده کیش به عنوان یک همکار و همراه دارم. با توجه به ایده ورود ما به انجمن که دعوت به همکاری از بین سینمای جوانی ها بود معتقدم ایده خوبی بود و جواب داد و بخش عمده ای از موفقیت ها سپردن کار به دست اهالی سینمای جوان بود.

وی اظهار کرد: سینمای جوان به عنوان مرکزی که تولید کننده فیلمساز، عکاس و هنرمند است به همان اندازه می تواند کادرسازی برای بخش فرهنگ و هنر داشته باشد.

مدیر سابق انجمن سینمای جوانان ایران توضیح داد: در حوزه آموزش به بسیاری از هنرجویان قدیمی اعتماد شد و بخش بزرگی از نقشه راه ما به سرانجام رسید.

ایل بیگی گفت: امیدوارم همدلی و اتحادی که وجود داشت تداوم یابد و باعث موفقیت انجمن سینمای جوانان ایران شود.

* ادامه مسیر رو به رشد

فرید فرخنده کیش با گرامی داشت یاد حامد خسروی و زاون قوکاسیان اظهار کرد: مسیری که از اردیبهشت با دوستان بودم مسیری بود که انجمن نیازمند به آن بود . قطعا تغییرات عمده نخواهیم داشت چراکه ما تیم بودیم و تیم خواهیم ماند.

وی یادآور شد: شکل انجمن باید نوین باشد و در روش های آموزش نگاهی که دوستان دنبال می کنند با توجه به محرومیت موجود و عدم توانایی برای احداث دفاتر امیدوارم مثمر ثمر باشد.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران با بیان اینکه به دنبال ایجاد روش های جدید برای رفع این محدودیت ها هستیم توضیح داد:

اعتماد اصلی را از جوانان دارم و اگر موفقیتی در این جایگاه کسب کنم به دلیل اعتماد آنان است و بیش از دو دهه هر توانی که داشتم خرج کردم و امیدوارم جریان رو به رشد انجمن را ادامه دهیم.

در پایان این مراسم از زحمات حبیب ایل بیگی تقدیر و احکام تودیع و معارفه ایل بیگی و فرخنده کیش توسط رئیس سازمان سینمایی به آن‌ها اهدا شد.
منبع: فارس