۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۹

حجت‌الاسلام صدیقی: جهاد پایه‌های دینی را تقویت می‌‌کند

امام جمعه موقت تهران گفت: اگر رزمندگان ما نبودند و هشت سال دفاع مقدس به وجود نمی‌آمد امروز ما این امنیت و اقتدار را نداشتیم، چراکه جهاد پایه‌های دینی را تقویت می‌‌کند.
کد خبر : ۲۳۰۸۷۲
صراط: حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امشب در مراسم ویژه شب شهادت حضرت فاطمه‌ زهراء (س) که در رواق بزرگ امام خمینی برگزار شد، اظهار داشت: سوره‌های قرآن به مردم و جامعه کمک می‌کند که با صبر مشکلات را برطرف سازند و اهل باطن این موضوع را به خوبی درک می‌کنند.

وی افزود: سوره صف برای مجاهدان است و برای کسانی که در راه دین تلاش می‌کنند و رزمندگان مصداق بارز آیات این سوره بوده که در راه دین فداکاری می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: پیامبران، امامان و معصومین در طول زندگی جهاد کردند که نمونه بارز جهاد حضرت فاطمه (س) بودند که در طول زندگی خود بار‌ها و بار‌ها در راه دین جهاد کردند و فاطمه اسم اعظم حق است.

صدیقی با اشاره به اینکه هیچ عملی بدون ایمان با ارزش نمی‌شود، بیان کرد: امروز وهابیت، بهائیت، سکولار، غرب‌گرا‌ها و غربی‌ها هجوم آورده‌اند به ایمان مردم ما و قصد تخریب ایمان مردم ما را به بهانه‌ نوگرایی و مدرنیته دارند.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: تکرار گناه دل آدم را تیره و سنگ می‌کند که نمونه آن داعش است، چراکه این افراد گناه‌های بسیاری داشته‌اند که امروز دست به این اعمال فجیع غیر انسانی می‌زنند.

صدیقی با تأکید بر اینکه اعتقاد به ائمه و اهل بیت(ع) آدم را از گناه و زشتی دور می‌کند، خاطرنشان کرد: جهاد از در‌های بهشت است، انسان جهادگر، رزمنده، مدافع و یا در هر زمینه‌ای از گناه و زشتی دوری می‌کند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: اگر رزمندگان نبودند و هشت سال دفاع مقدس به وجود نمی‌آمد امروز ما این امنیت و اقتدار را نداشتیم زیرا جهاد پایه‌های دینی را تقویت می‌بخشد، جهاد هم در امنیت بین‌المللی نقش دارد و هم در اهل دین اثر می‌کند.

وی اضافه کرد: جهاد می‌تواند با اسلحه و یا قلم باشد زیرا امروز قدرت بیان در مناظرات حق علیه باطل از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا اسلحه بیان می‌تواند جریان جامعه را کنترل کند و این موضوع در جنگ نرم بسیار اهمیت دارد.

صدیقی با بیان اینکه امسال اربعین حماسه‌ای بزرگ بود خاطرنشان کرد: حضور مردم در اربعین امسال کربلا، جهاد به معنای واقعی بود، چراکه در برابر جنگ نرم دشمن از خود دفاع کردند.

امام جمعه موقت تهران در پایان متذکر شد: قرآن مسیر درست زندگی را به بشریت را نشان‌ می‌دهد و اگر ما آیات قرآن را مبنای زندگی و تصمیماتمان قرار دهیم در هردو جهان موفق و سربلند می‌شویم.
منبع: فارس