۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷

هدف نتانیاهو کسب رای بود

یک شبکه خبری انگلیسی در گزارشی درباره سخنرانی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره، هدف نتانیاهو را کسب آرای ساکنان سرزمین‌های اشغالی در انتخابات پیش رو خواند.
کد خبر : ۲۳۰۹۱۱
صراط: یک شبکه خبری انگلیسی در گزارشی درباره سخنرانی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره، هدف نتانیاهو را کسب آرای ساکنان سرزمین‌های اشغالی در انتخابات پیش رو خواند.

در ادامه تحلیل‌ها درباره علت حضور نتانیاهو و سخنرانی او در کنگره آمریکا، یک شبکه خبری علت اصلی این اقدام نخست‌وزیری را پیروزی در انتخابات پیش رو خواند.
 
در گزارش اسکای نیوز آمده است: «دو هفته دیگر انتخاباتی در اسرائیل انجام می‌شود که نتایج نظرسنجی‌ها حاکی است که رقابت در این انتخابات به شدت نزدیک و فشرده است. این موضوع تصادفی نیست که سخنرانی نتانیاهو ساعتی انجام شد که می‌توانست اوج بازدید از این سخنان در اسرائیل را به همراه داشته باشد» (با توجه به اختلاف ساعت با سرزمینهای اشغالی).
 
در گزارش اسکای آمده که تاکید نتانیاهو بر موضوع «ممانعت از دستیابی ایران به سلاح اتمی»، بدون شک از منظر انتخاباتی به نفع او است. در گزارش آمده است: «در موضوع سیاست خارجی، امنیت و ایران، اختلاف اندکی بین احزاب سیاسی اسرائیل وجود دارد که این یعنی وجهه و تجربه آقای نتانیاهو می‌تواند برای رای‌دهندگان اسرائیلی که هنوز تصمیم خود را نگرفته‌اند، مولفه‌های جذب‌کننده‌ای باشد».
 
در ادامه گزارش می‌خوانیم: «اگر انتخابات روی مسائل اجتماعی از قبیل اشتغال، هزینه زندگی یا قیمت مسکن تمرکز می‌کرد، نتانیاهو در یک زمین بسیار لزران قرار می‌گرفت».
 
شبکه انگلیسی همچنین تصریح کرد : «آقای نتانیاهو امیدوار است این موضوع تنش شخصی او با آقای اوباما(رئیس‌جمهوری که محبوبیت او در اسرائیل به نسبت سلف‌های خود کمتر است) دیده شود و نه اختلاف دیپلماتیک بین اسرائیل و آمریکا».
منبع: فارس