۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲

اسد: اردوغان درپی جلب رضایت اربابانش است

رئیس‌ جمهور سوریه در دیدار گروهی که از ترکیه به دمشق آمده بودند، «رجب طیب اردوغان» را حامی تروریسم معرفی کرد که برای رضایت و اجرای برنامه‌های اربابان خود دست به این حمایت زده است.
کد خبر : ۲۳۰۹۳۶
بشار اسد: اردوغان حامی تروریسم است
صراط: رئیس‌ جمهور سوریه در دیدار گروهی که از ترکیه به دمشق آمده بودند، «رجب طیب اردوغان» را حامی تروریسم معرفی کرد که برای رضایت و اجرای برنامه‌های اربابان خود دست به این حمایت زده است.

شب گذشته هیأتی از ترکیه وارد دمشق شد و با بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه دیدار کرد.
 
به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، در این هیأت، گروهی از احزاب و فعالان سیاسی و اقتصادی و برخی از شخصیات نظامی ترکیه حضور داشتند و ریاست هیأت نیز بر عهده «دوگو بیرنتیشیک» رئیس حزب «وطن» ترکیه بود.
 
بشار اسد در این جلسه گفت: این دیدار نشان دهنده روابط واقعی بین دو کشور است، روابطی که ملت‌ها آن را ایجاد می‌کنند نه دولت‌ها، دولتی که سیاست‌هایی را در پیش گرفته که به نفع مردم خود نیست و روندی که اردوغان در  ورای حمایت از تروریست‌ها و تکفیری‌های تندرو در پیش گرفته، در جهت رضایت اربابان خود و پیش بردن برنامه‌های آنان است.
 
رئیس‌جمهور سوریه ادامه داد: مقابله با تروریسم صرفا در مبارزه مسلحانه با آنان نیست، بلکه لازم است ملت‌ها نیز دولت‌ها را تحت فشار قرار دهند تا از رویه حمایت از تروریسم دست بردارند.
 
بشار اسد همچنین، ریشه‌کنی تروریسم را نیازمند همکاری حقیقی بین دولت‌ها برای خلاصی از این خطر دانست و افزود: باید در راستای مبارزه با آبشخور و ریشه‌های فکری تروریسم نیز مبارزه کرد.
 
هیأت ترکی نیز در این دیدار، استقامت سوریه در برابر تروریسم را عامل اصلی مقابله با پروژه‌های تجزیه منطقه دانست.
 
اعضای این هیأت تأکید کردند: غالب مردم ترکیه، همچنان به روابط برادرانه با مردم سوریه پایبند هستند و غوطه ور شدن اردوغان در حمایت از تروریسم را رد می‌کنند.
منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز