۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳

پاریس: پرواز پهپادها باید جدی گرفته شود

سخنگوی دولت فرانسه امروز در اظهاراتی ضمن ابراز نگرانی از پرواز پهپادهای ناشناس در آسمان مناطق حساس و استراتژیک فرانسه به ویژه پاریس اطمینان‌خاطر داد که عوامل پرواز این پهپادها شناسایی و مجازات خواهند شد.
کد خبر : ۲۳۰۹۸۲
صراط: سخنگوی دولت فرانسه امروز در اظهاراتی ضمن ابراز نگرانی از تکرار سریال پرواز پهپادهای ناشناس در آسمان مناطق حساس و استراتژیک فرانسه به ویژه پاریس اطمینان‌خاطر داد که عوامل پرواز این پهپادها شناسایی و مجازات خواهند شد.
 
«استفان لوفول» سخنگوی دولت فرانسه امروز چهارشنبه در واکنش به تکرار سریال پرواز پهپادهای ناشناس در آسمان فرانسه در گفت‌وگو با رادیو «فرانس اینفو» اعلام کرد: «عاملان پرواز پهپادها در بر فراز مناطق حساس به ویژه در پاریس مجازات خواهند شد. این موضوع باید جدی گرفته شود و نباید نگران این مسئله نبود بلکه باید به شدت مراقب بود و احتیاط کرد.»

وی افزود: «روزی که عاملان این پروارها را شناسایی و پیدا کنیم که قطعا نیز پیدا خواهیم کرد، آنها را مجازات می‌کنیم. علاوه بر این احتمال سقوط این پهپادها نیز وجود دارد.»
 
در ادامه سریال پرواز پهپادهای ناشناس در فرانسه، پلیس این کشور شب گذشته از پرواز حدود 10 فروند پهپاد ناشناس در آسمان پاریس خبر داد.  
 
یکی از این پهپادها بر فراز برج ایفل در حال پرواز بود و پهپادهای دیگر در مناطق مختلف آسمان پاریس از جمله بر فراز منطقه «ونسان» مشاهده شده‌اند.
 
دادستانی پاریس هم‌اکنون تحقیقات خود در خصوص پرواز پهپادهای ناشناس در مناطق پرواز ممنوع آسمان پاریس را آغاز کرده است.
 
پرواز پهپادهای ناشناس بر فراز آسمان پاریس در حالی صورت می‌گیرد که هفته گذشته نیز دستکم 5 پهپاد ناشناس به مدت دو شب متوالی در آسمان مناطق استراتژیک پاریس مشاهده شدند.
 
چندی پیش نیز در روز 20 ژانویه گذشته، روابط عمومی کاخ ریاست جمهوری فرانسه (الیزه) از پرواز چند ثانیه‌ای یک فروند پهپاد ناشناس بر فراز این کاخ یعنی مقر اصلی کار و اقامت رئیس‌جمهور این کشور خبر داد که بلافاصله از سوی پلیس از حوزه هوایی الیزه دور شد.
 
علاوه بر این طی ماه‌های اخیر، حدود بیست پهپاد ناشناس در حال پرواز که هادی آنها نیز شناسایی نشده، در اطراف سایت‌ها و مراکز هسته‌ای فرانسه مشاهده شده‌اند.
 
پروازهای اخیر پهپادهای ناشناس بر فراز آسمان فرانسه پس از حملات ژانویه گذشته پاریس، ترس و نگرانی مقامات این کشور را تشدید کرده است.

منبع: فارس
برچسب ها: پهباد دولت