۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱

علت نابینایی 21 چشم با تزریق اوستین

رئیس سازمان غذا و دارو درباره نابینایی تعدادی از بیماران پس از تزریق داروی اوستین گفت: علت این حادثه آلودگی محیط و محل تزریق یا آلودکی دارویی بوده است اما علت قطعی آن تا 3 روز دیگر اعلام می‌شود.
کد خبر : ۲۳۰۹۸۴
صراط: رئیس سازمان غذا و دارو درباره نابینایی تعدادی از بیمامران پس از تزریق داروی اوستین گفت: علت این حادثه آلودگی محیط و محل تزریق یا آلودکی دارویی بوده است اما علت قطعی آن تا 3 روز دیگر اعلام می‌شود.
 
رسول دیناروند درباره علت نابینایی 21 چشم 15 بیمار بعد از تزریق داروی اوستین در یک کلینیک چشم پزشکی در تهران گفت: این عارضه برای 15 بیمار این مرکز رخ داده است و 21 چشم این بیماران پس از تزریق این دارو دچار نابینایی شده است.
 
وی ادامه داد: این عارضه برای بیماران مبتلا به AMV که مشکل بینایی دارند رخ داده است داروی اوستین اساسا یک داروی ضد سرطان است که برای این بیماران که دچار ناراحتی عروق خونی هستند کاربرد دارد و این دارو از نابینایی افراد مبتلا به این بیماری یا افرادی که به علت کهولت سن در معرض خطر کوری قرار دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
رئیس سازمان غذا و دارو اضافه کرد: مشکلی که در این حادثه وجود دارد این است که از یک ویال دارویی برای 10 تا 15 نفر استفاده می‌کنند که ممکن است آلودگی سرنگ،‌آلودگی محیط تزریق یا آلودگی دارو در مورد این حادثه نقش داشته باشد بنابراین باید هنگام تزریق مراقبت کنند که آلودگی منتقل نشود.
 
دیناروند اضافه کرد: احتمال آلودگی دارو در مسیر تولید یا نگهداری را رد نمی‌کنیم اما براساس بررسی‌های انجام شده احتمال انتقال عفونت هنگام تزریق دارو بیشتر است چون ورود عفونت در بین این بیماران اثبات شده است فعلا ما به دنبال این هستیم که منشا انتقال آلودگی کجاست در خود دارو است یا آلودگی محیطی هنگام تزریق دارو به چشم رخ داده است.
 
دیناروند گفت: فعلا نمی‌توانم قطعا اعلام کنم که دارو آلوده بوده یا آلودگی محیطی بوده است چون بررسی دقیق این موضوع 2 تا 3 روز آینده زمان می‌برد.
 
وی گفت: این عارضه برای 21 چشم 15 بیماری که 2 روز پیش به یک کلینیک چشم پزشکی در ایران مراجعه کرده‌اند رخ داده است و امیدواریم عارضه جدی نباشد و با درمان به موقع این بیماران بینایی خود را به دست آورند.
 
وی گفت گزارش مشابه دیگری نیز در یک مرکز دیگر در کرج داشتیم و دیروز هم مطلع شدیم هفته گذشته نیز در یک مرکز دیکر این عارضه مشاهده شده است که متاسفانه اطلاع نداده بودند.
منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز