۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸

ابوترابی‌فرد: بودجه در راستای اقتصاد مقاومتی نیست

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی درباره نقش بودجه سال 94 در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: این بودجه را خیلی در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ارزیابی نمی‌کنم.
کد خبر : ۲۳۰۹۸۸
صراط: حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، امروز پس از اتمام جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران درباره سخنان بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا اظهار داشت: شرایطی که اخیراً با آن روبه‌رو هستیم، نشان‌دهنده انزوای تدریجی این رژیم در جامعه جهانی است.
 
وی محکوم شدن سخنان نتانیاهو از سوی بسیاری از رجال سیاسی و دولتمردان آمریکا را فصلی جدید خواند و خاطرنشان کرد: اینکه تعدادی از نمایندگان کنگره، جلسه را هنگام سخنرانی وی ترک می‌کنند علامت مثبتی بر آگاهی تدریجی ملت آمریکا و نمایندگان‌شان از هزینه سنگین تحمیل‌شده از طرف رژیم نامشروع صهیونیست بر آنهاست.
 
ابوترابی‌فرد علت زیاده‌گویی و گستاخی نتانیاهو در مورد جمهوری اسلامی ایران را عملیات حزب‌الله در سرزمین‌های اشتغالی برشمرد و با اشاره به اینکه این عملیات بدون هیچ‌گونه هزینه‌ای برای حزب‌الله خسارات سنگینی به نیروهای صهیونیستی وارد کرد، افزود: این رژیم از کمترین ظرفیت برای پاسخگویی برخوردار نبود، از این رو موازنه قوا به نفع مقاومت تغییر کرده است.
 
وی با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی نه تنها دیگر جایگاه نظامی سابق خود را ندارد، بلکه مورد تهدید نیز واقع می‌شود، بیان داشت: صهیونیست‌ها توان دفاع از منافع نامشروع خود را از دست داده‌اند، بنابراین جامعه جهانی با ظرفیت‌های رو به کاهش قدرت صهیونیست‌ها آشنا شده و زیاده‌گویی‌های نتانیاهو از ارزش و وزنی برخوردار نیست.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی درباره نقش بودجه سال 94 در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: این بودجه را خیلی در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ارزیابی نمی‌کنم.
 
وی ادامه داد: نظام بودجه‌ریزی ما همچنان در راستای شرایط حاکم بر اقتصاد کشور هدایت شده است و نیازمند یک تحول و تغییر جدی در نظام بودجه‌ریزی و هزینه اداره کشور است.
 
ابوترابی‌فرد با تأکید بر ضرورت هدایت منابع به سمت تولید گفت: به نظرم باید دولت و مجلس با یک عزم جدی، سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب را در مورد اقتصاد مقاومتی مورد مطالعه قرار دهند و رفتارهای خود را اصلاح کنند و در جهت کوچک کردن حجم دولت به معنای واقعی و واگذاری بنگاه‌های دولتی به بخش غیردولتی، کاهش هزینه‌های جاری و هدایت منابع به سمت تولید، آن هم تولید با بالاترین حجم ارزش‌افزوده و استفاده از منابع داخلی برای شکل‌گیری زنجیره تولید در صنعت نفت و اقدام جدی برای جلوگیری از خام‌فروشی قدم بردارند.
منبع: فارس