۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۸
اگر مردم با زندگانی حضرت زهرا(س) آشنا شوند

بنی‌امیه‌ای‌ها مجال نمی‌یابند وبال گردن شوند

استاد حشمت‌الله قنبری طی سخنانی در دانشکده رسانه فارس، حضرت زهرا(س) را استثنایی‌ترین گوهر عالم وجود، سند اصالت و دلیل امامت خاندان عترت(ع) خواند و گفت: تمام مصیبت‌های دنیای اسلام از نشناختن فاطمه(س) است.
کد خبر : ۲۳۱۰۲۴
صراط: استاد حشمت الله قنبری طی سخنرانی که بمناسبت سالگرد شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) با حضور دانشجویان دانشکده رسانه و خبرنگاران باشگاه توانا در سالن کوثر دانشکده رسانه خبرگزاری فارس برگزار شد، با تبیین شخصیت حقیقی و باطنی حضرت زهرا(س)، گفت: حقیقت تابناک دختر پیامبر(ص)، بسیار برجسته‌تر از آن چیزی است که در اختیار ما قرار گرفته است. متاسفانه نقطه بالای ذوق ما درباره زهرای اطهر(س) این است که فاطمه، فاطمه است.  
 
وی با اشاره به اقدامات حضرت زهرا(س) بعد از وفات پیامبر(ص)، گفت: تمام اقداماتی که پیامبر(ص) در تعلیم و تربیت، صیانت از راه خدا، حیات و رابطه با مردم انجام داد، حضرت زهرا(س) در این 95 روز زندگانی بعد از پیامبر(ص) عملیاتی کردند. شما جمله ای از حضرت فاطمه(س) نمی یابید که آیات قرآن را ضامن خود نکرده باشد.
 
این پژوهشگر تاریخ اسلام، با بیان اینکه دانسته‌های ما از پیامبر(ص)، همان چیزی است که مورخان و سیره‌نویسان نگاشته‌اند، گفت: آنچه از حقیقت پیامبر(ص) به دست ما رسیده است از مقتضیات نیاز ماست نه حقیقت تابناک ایشان.
 
این استاد دانشگاه با تبیین آیه شریفه  لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ، گفت: مدل زندگی، قول عمل وسیره رفتاری پیامبر اکرم(ص) حجت برای بشریت است.
 
وی در ادامه سخنان خود با تشریح رفتار پیامبر اکرم(ص) با حضرت زهرا(س) پرداخت و افزود: رسول خدا(ص)، خم می‌شدند و دستان مبارک حضرت زهرا(س) را می‌بوسیدند و بارها می‌فرمودند: ابوها فداها. کسی که پیامبر دست او را می‌بوسد یک انسان معمولی نیست و حضرت فاطمه کسی است که دارای حجت الهی است.
 
قنبری ادامه داد: خاتم الانبیا(ص) با این سخن به جهانیان فرمودند که جانم و راهم برای امامت و نسل بعد از فاطمه(س) است.
 
وی با تفسیر سوره شریفه کوثر، گفت: تمام کلماتی که در سوره مبارکه کوثر آمده، منحصر به‌فرد و بی‌نظیر است. به‌طوری‌که در هیچ جای قرآن این کلمات نیامده است. مثلاً عبارت «اعطیانک» در این سوره به معنای بخشش ملوکانه به‌کار رفته است. بدین معنا که خداوند وجود مقدس حضرت زهرا(س) را به پیامبر اکرم(ص) بخشیده و اعطا کرده است.
 
این استاد دانشگاه گفت: رفتار پیامبر با حضرت فاطمه(س) از یک طرف یک نظام رفتار تربیتی است و از طرف دیگر نظام هدایتی غلیظی است که در شئونات سیاسی، اجتماعی واخلاقی خاص و عام جامعه اثر می‌گذارد.  
 
قنبری در پایان به مصیبت‌های حضرت زهرا(س) بعد از وفات پیامبر(ص) اشاره کرد و گفت: تمام مصیبت هایی که بر پیامبر(ص) و عترت ایشان تا موعود آمده است، همه را یک جا بر بدن و قلب زهرا(س) وارد کردند. اگر مردم با زندگانی حضرت زهرا(س) آشنا شوند، بنی‌امیه‌ای ها مجال نمی‌یابند وبال گردن این نظام شوند.  
 
این استاد دانشگاه حضرت زینب کبری(س) را ترجمه حضرت زهرا(س) خواند و گفت: زینب سلام الله علیها ایستاد و زمین نخورد و امروز می بینیم که این ایستادگی همچنان ادامه دارد و اربعین تجلی آن است. اربعین لشگر کشی زینبی(س) بود و ان‌شاءالله شاهد خواهیم بود که تا چند سال آینده انتهای جمعیت پیاده روی اربعین مشهد ایران خواهد بود.
منبع: فارس
برچسب ها: نظام حضرت زهرا س