۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۸
کفاشیان:

حضور آزمون و جهانبخش در تیم امید حکم حکومتی است!

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: امیدوارم در زمان حضورم در هیات رئیسه فوتبال آسیا میزبانی ایران در جام ملت‌ها مشخص شود.
کد خبر : ۲۳۱۰۴۶
صراط: علی کفاشیان در خصوص نتایج باشگاه‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: می‌دانیم که باشگاه‌های ما از لحاظ مالی در بحران زیادی قرار دارند اما بازیکنان ما با غیرت بالا و تلاش زیادی که از خود به نمایش گذاشتند توانستند تاکنون نتایج خوبی در آسیا کسب کنند.

وی ادامه داد: در کشورهای دیگر می‌دانیم که شرایط بهتری از ایران دارند تاکنون بازیکنان زحمت زیادی کشیدند  همین موضوع بهانه‌ای می‌شود تا به آنها بیشتر برسند و بیشتر از این عقب نیفتیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه فکر می‌کنم نمایندگان ایران چه پتانسیلی در آسیا دارند، گفت: هنوز زود است که در مورد این مسائل بخواهیم صحبت کنیم اما همه می‌دانند که در آسیا ما در رده اول قرار داریم و به جام جهانی هم صعود کرده‌ایم. به زعم مسئولان AFC ما حرف اول را در آسیا می‌زنیم و بازیکنان ما هم باید این موضوع را ثابت کنند اما در سایر کشورها تیم‌ها بازیکنان خوبی را جذب می‌کنند که این موضوع باعث می‌شود پتانسیل آنها بیشتر شود و ما را هم اذیت کنند.

کفاشیان با اشاره به عدم پرداخت حق پخش تلویزیونی یادآور شد: با حمایت و پرداخت حق پخش تلویزیونی رقابت‌ها و همچنین بحث اسپانسر می‌توانیم شرایط را بهتر کنیم نه اینکه کاری کنیم اسپانسر زمین بخورد و سرش گیج برود! فوتبال خواسته مردم است که باید از آن حمایت شود تا بتوانیم نتیجه لازم را بگیریم.

وی در مورد اینکه وزیر قول داده بود تا 10 اسفندماه پول حق پخش واریز شود، تصریح کرد:‌ من مدتی در ایران نبودم و از این موضوع اطلاعی ندارم اما چیزی که معلوم است این است که پولی هنوز واریز نشده است.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص نائب رئیسی او در کنفدراسیون فوتبال آسیا یادآور شد: امروز AFC لیست نهایی را اعلام کرد. این موضوع به این معناست که آنها این اسامی را تائید کردند و مدارک هم مورد قبول آنها قرار گرفته است. در منطقه ما تنها من کاندیدا شده بودم و در آسیای شرقی فقط نماینده چین نامزد شد اما در آسیای غربی دو نماینده حضور داشتند که باید انتخابات برگزار شود. اعلام لیست نهایی AFC به این معناست که هم صلاحیت تائید شده هم نائب‌رئیسی‌مان مورد قبول آنها قرار گرفته است.

کفاشیان تاکید کرد: پست نائب‌رئیسی در آسیا کرسی بالایی است که سعی می‌کنیم از آن بتوانیم به نفع احسن استفاده کنیم و در بحث میزبانی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در سال 2019 از آن استفاده کنیم. ما 10-11 کرسی در کمیته‌های مختلف داریم که می‌توانیم آنها را بیشتر هم بکنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص سفرش به بحرین تصریح کرد: شام آنها هنوز پخته نشده بود و به همین دلیل من فردا به این کشور خواهم رفت.

کفاشیان تصریح کرد: هیأت اجرایی یک رئیس و 5 نائب‌رئیس دارد و همچنین ناظرین فیفا هم در آن حضور دارند. نائب‌رئیسان در مورد سایر اعضا در کمیته‌های مختلف تصمیم می‌گیرند.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود قرار است روز دوشنبه میزبان جام ملت‌های آسیا در سال 2019 مشخص شود، تصریح کرد: فکر نمی‌کنم این اتفاق رخ دهد در ایام عید قرار است بار دیگر ناظران AFC به ایران بیایند و در مورد مسائل مختلف نظرسنجی تصمیم‌گیری کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه گفته می‌شود امارات میزبانی جام ملت‌های 2019 آسیا را به عهده گرفته‌،‌گفت:‌من از این موضوع اطلاع ندارم قرار است هفته آینده جلسه هیأت رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار شود که در دستور جلسه آن این موضوع وجود ندارد. به همین دلیل من هم روز جمعه با شیخ سلمان در مورد میزبانی جام ملت‌ها صحبت خواهم کرد تا بتوانیم حمایت او را بگیریم.

کفاشیان در مورد اینکه گفته می‌شود اماراتی‌ها با مسئولان AFC رابطه خوبی ندارند و ما می‌توانیم از این مسئله استفاده کنیم، گفت: امارات امکانات خوبی دارد و قطعا از این لحاظ قوی‌تر است. امیدوارم تصمیم در مورد میزبانی جام ملت‌های آسیا زمانی گرفته شود که من در هیأت رئیسه کنفدراسیون آسیا باشم. در این صورت باعث می‌شود حرف‌های خود را بزنیم و حمایت افراد مختلف را کسب کنیم.

وی در مورد اینکه کی‌روش چه زمانی قرار است به ایران بیاید،‌گفت: او قرار است هفته آینده به تهران بیاید و من فردا زمان دقیق آن را باید جویا شوم.

کفاشیان در مورد صحبت‌های قلعه‌نویی که اعلام کرده بود دل خوشی از کفاشیان ندارد اما در زمان حضورش نظم خوبی را در فوتبال به وجود آورده،‌گفت: قلعه‌نویی زحمت زیادی کشیده و با حداقل امکانات در باشگاه بزرگی چون استقلال توانسته نتایج خوبی هم کسب کند. حالا برخی اوقات تصمیمات فدراسیون و سازمان لیگ باب طبع او نبوده و احساس می‌کند به او ظلم شده است. من می‌دانم با چه مشکلاتی روبرو هستند.

وی در مورد صحبت‌های آذری مبنی بر اینکه مسئولان با حضور او مخالف است، گفت: در این زمینه جامعه فوتبال تشخیص می‌دهد که به ما نیاز دارد یا خیر.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد پیشنهاد تیم‌های کویت و عربستان برای بازی‌های دوستانه تصریح کرد: من از این موضوع خبر ندارم و فقط دیدار با ازبکستان را مطلع هستم.

کفاشیان در خصوص دیدار دوستانه با ایتالیا گفت:‌آنها به ما پیشنهاد دادند و ما هم تا پایان مارچ فرصت داریم تا نظر نهایی را بدهیم. باید حداکثر پول را در این زمینه فراهم کنیم و حق پخش را مهیا کنیم. آنها به جایی می‌روند که درآمدشان تامین شود.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد وضعیت جهانبخش و آزمون برای حضور در تیم ملی امید یادآور شد:‌ آنها باید برای تیم ملی امید بازی کنند.

وی در مورد اینکه آیا این یک حکم حکومتی است،‌ گفت: بله مگر اینکه تیم امید آنها را نخواهد.

کفاشیان در مورد اینکه آیا او نظر کی‌روش رادر این زمینه جلب خواهد کرد، گفت: بله آزمون و جهانبخش باید در تیم امید بازی کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که چرا هر زمان بحث تمدید قرارداد کی‌روش با فدراسیون ایران مطرح می‌شود، پیشنهادهایی از انگلیس و سایر کشورها به وجود می‌آید، گفت: این موضوع را باید از خود کی‌روش بپرسیم من چیزی نمی‌دانم.

وی در مورد اینکه مجمع فوق‌العاده فدراسیون فوتبال چه زمانی برگزار می‌شود، تصریح کرد: باید هیأت رئیسه تشکیل شود. سعی می‌کنیم امسال جلسه را تشکیل دهیم اما اگر نشد سال آینده آن را برگزار خواهیم کرد.
منبع: فارس