۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۲

نتانیاهو در کنگره اضمحلال اسرائیل را دید

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی دلیل سخنان گزاف نتانیاهو علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران در کنگره آمریکا را مشاهده شرایط اضمحلال اسرائیل در پیش چشمانش دانست.
کد خبر : ۲۳۱۱۰۵
صراط: حجت‌‌‌‌‌‌الاسلام احمد سالک کاشانی در اصفهان پیرامون سخنان نتانیاهو در کنگره آمریکا علیه ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه شرایط کنونی اسرائیل را باید به دقت بررسی و مورد ارزیابی قرار داد، افزود: شرایط موجود اسرائیل حاکی از شکست‌های فاحش و پی‌درپی رژیم اشغالگر صهیونیستی در جنگ 22 روزه، 33 روزه، 51 روزه و هشت روزه است.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه اسرائیل قوی‌ترین نیروهای کماندوی نظامی خود را در مقابل با جبهه مقاومت لبنان و فلسطین از دست داد و شاهد نابودی و شکست آنها بود،  اظهار داشت: امروز رژیم نامشروع اسرائیل نه تنها ارزش و قربی در جهان و افکار عمومی دنیا ندارد بلکه به عنوان رژیم خونخوار و کودک‌کش معروف است و در بدترین شرایط هویتی خود قرار دارد.
 
* کمر هم‌پیمانان اسرائیل در منطقه شکسته است
 
سالک گفت: چنانچه در مسئله توافقات هسته‌ای و مذاکرات (البته با توجه به رعایت شرایطی که رهبر معظم انقلاب فرمودند) به نتیجه برسد به معنی از دست رفتن امنیت اسرائیل در منطقه است.
 
وی بیان کرد: امروز هم‌پیمانان اسرائیل در منطقه در بدترین شرایط خود قرار دارند و به دلیل رشد جهان اسلام و بیداری اسلامی، در موضع ضعف قرار دارند و ‌به خوبی مشهود است که کمر هم‌پیمانان آمریکا در منطقه خاورمیانه شکسته شده است.
 
وی ادامه داد: آمریکا، اسرائیل و غرب در ائتلافی ساختگی علیه داعش که دست پرورده خود آنها بود، شرکت می‌کنند و به نوعی سیاست‌ها و تاکتیک‌های خود را زیر سؤال می‌برند و این حاکی از شکستی دیگر در سیاست‌های اسرائیل و آمریکا در منطقه خاورمیانه است.
 
سالک با اشاره به شکست دیگر اسرائیل در بخش سیاست‌ها و خواسته‌هایش در جهان گفت: رژیم اشغالگر اسرائیل درصدد بود که ایران به فناوری هسته‌ای نزدیک هم نشود اما امروز ایران در کمال قدرت و توانمندی هسته‌ای با گروه 1+5 سخن می‌گوید.
 
وی یادآور شد: سخنان گزاف و شعارگونه نتانیاهو در کنگره آمریکا به دلیل آن است که نشانه‌های اضمحلال اسرائیل را به خوبی در پیش چشمان خود می‌بیند.
 
نماینده مردم اصفهان در مجلس اضافه کرد: اسرائیل بیش از پیش در مسیر فروپاشی گام برمی‌دارد و امروز خود را در کنجی مشاهده می‌کند که قدرت دفاع از خود را هم ندارد.
منبع: فارس