۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷
باهنر: ائتلاف نیاز به تنازل دارد

فکر نکنید پایداری یا تندروها به دست‌بوسی ما می‌آیند

دبیرکل جبهه پیروان تأکید کرد: در انتخابات آینده مجلس و خبرگان رهبری زیر سایه جامعتین حرکت خواهیم کرد و به دنبال ائتلاف صد در صدی اصولگرایان هستیم.
کد خبر : ۲۳۱۱۱۰
فکر نکنید پایداری یا تندروها به دست‌بوسی ما می‌آیندصراط: دبیرکل جبهه پیروان تأکید کرد: در انتخابات آینده مجلس و خبرگان رهبری زیر سایه جامعتین حرکت خواهیم کرد و به دنبال ائتلاف صد در صدی اصولگرایان هستیم.

محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان طی سخنانی در اجلاس سراسری جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه ما در این جبهه و در رابطه با سیاست‌های خود چند جمله استراتژیک بیشتر نداریم،‌ اظهار داشت: مشی این جبهه در طول فعالیت خود و در سال‌های گذشته حرکت و تلاش زیر سایه جامعتین بوده است.

باهنر با تأکید بر اینکه ما همواره تلاش داشته‌ایم بر این مشی خود استمرار بورزیم، افزود: سعی کردیم هیچگاه به چپ و راست منحرف نشویم و کم و بیش هم توفیق داشته‌ایم که اینگونه عمل کنیم.

دبیرکل جبهه پیروان در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: در این زمینه هم مستندات زیادی وجود دارد و اصولگرایان نیز این موضوع را تائید می‌کنند که ما بر این مشی پایداری داشته‌ایم و در انتخابات مجلس آینده و خبرگان نیز همین مشی را دنبال می‌کنیم و به دنبال ائتلاف صد در صدی اصولگرایان هستیم.

//باهنر در ادامه با بیان اینکه در جریان اصولگرایی دو جریان در دو طرف ما قرار دارد، تصریح کرد: برخی می‌گویند ما احترام جامعتین را حفظ کنیم اما کار خودمان را انجام دهیم که ما چندین جلسه به صورت مفصل با آنها بحث کردیم که این مشی درست نیست و در آن انحراف به وجود می‌آید لذا ما کاری که جامعتین به آن قانع نمی‌شود را درست نمی‌دانیم.

دبیرکل جبهه پیروان با بیان اینکه نباید کاری کنیم که باعث کدورت و دلخوری شود، افزود: یک مجموعه دیگر نیز مانند جبهه پایداری وجود دارد که رهبر ایدئولوژیکی مانند آیت‌الله مصباح‌یزدی دارند و می‌گویند ما از جامعتین به شرط ضلع سوم یا چهارم تبعیت می‌کنیم.

وی در عین حال ادامه داد: ما با جامعتین همدلی داریم و بدون شرط از جامعتین تبعیت می‌کنیم اما اینکه آنها بخواهند با آیت‌الله مصباح‌یزدی به عنوان ضلع سوم ارتباط داشته باشند به عهده خودشان است و مصلحت‌شان را خودشان می‌دانند.

باهنر انتخابات 94 را به عنوان یک فرصت و تهدید همزمان مطرح کرد و گفت: در مجلس نهم اصلاح‌طلبان کم‌رمق و کم‌امید بوده‌اند و حضور جدی و خشن نداشتند که از این رو اصولگرایان با یکدیگر رقابت کرده‌اند اما در انتخابات آینده مجلس اصلاح‌طلبان می‌آیند و حضور جدی هم خواهند داشت هر چند که ما از آمدن آنها نگران نیستیم.

دبیرکل جبهه پیروان تأکید کرد: فعالیت سیاسی مشروط به قانون اساسی، قبول قوانین موضوعه کشور، قبول فرآیند انتخابات و داور انتخابات است و نظام این شرط را برای همه می‌گذارد و اگر اصولگرایان هم زیر آن بزنند حق شرکت در انتخابات را ندارند.

وی با بیان اینکه در داخل اصولگرایی دو تفکر شکل می‌گیرد، ادامه داد: یک تفکر می‌گوید که ما به هیچ وجه با تندروهای اصولگرا تفاهم نمی‌کنیم اما جریان دیگر معتقد است ما چاره‌ای جز تفاهم نداریم چرا که در دوره‌های قبل اصلاح‌طلبان نبودند اما حالا هستند.

باهنر ادامه داد: من این حس را بین جریانات اصولگرایی می‌بینم که به این نتیجه رسیدند که باید با یکدیگر تفاهم کنند و به قول مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی ما نمی‌خواهیم وحدت فلسفی داشته باشیم بلکه به دنبال ائتلاف هستیم تا در جریان انتخابات حداکثر وحدت را بین اصولگرایی ایجاد کنیم.

*اصولگرایان به این نتیجه رسیده‌اند که تفاهم کنند

این فعال اصولگرا چشم‌انداز وحدت اصولگرایان را صددرصدی دانست و با تأکید بر اینکه ما باید به نقطه 100 نزدیک شویم، گفت: مشخصاً اگر جبهه پایداری یا گروه‌های تندرو را می‌گوییم، فکر نکنید که آنها نشسته‌اند تا ما به دست‌بوسی آنها برویم یا آنها به دست‌بوسی ما می‌آیند، ائتلاف نیاز به تنازل دارد.

وی در پایان تأکید کرد: ما در جریان فعالیت‌های انتخاباتی باید از حداکثر ظرفیت‌های خود استفاده کنیم.
منبع: فارس