۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹

یک مرجع: حوزویان پاسخگو باشند

آیت‌الله نوری‌همدانی در اجتماع علما و روحانیون جنوب شرق استان تهران خواستار تلاش طلاب در جهت تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی، نظام، شهدا، امام و رهبری شد.
کد خبر : ۲۳۱۱۳۹
صراط: آیت‌الله نوری‌همدانی در اجتماع علما و روحانیون جنوب شرق استان تهران خواستار تلاش طلاب در جهت تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی، نظام، شهدا، امام و رهبری شد.
 
این مرجع تقلید در دیدار جمعی از علما و روحانیون شهرهای ورامین، پیشوا، پاکدشت و قرچک به بیان ویژگی‌ها و اخلاق طلبگی پرداخت.
 
وی ضمن تأکید بر انس بیشتر طلاب با نماز شب، قرآن کریم و ادعیه، خواستار افزایش بصیرت شده و خاطرنشان کرد: امام راحل می‌فرمایند «اگر عالمی نسبت به مسائل روز آگاهی نداشته باشد، عالم نیست».
 
وی افزود: طلاب باید آگاهی خود را نسبت به مسائل روز افزایش داده و بدانند که در جهان و جامعه اسلامی چه حوادث و رخدادهایی در حال وقوع است.
 
آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به هجمه سنگین رسانه‌های غربی علیه اسلام و شبهه افکنی آنها در مسائل مختلف، خواستار پاسخ‌گویی به این شبهات از سوی طلاب شدند.
 
وی تصریح کرد: امروزه شبهات مختلفی در سایت‌ها و رسانه‌ها مطرح می‌شود که طلاب باید پاسخگوی آنها باشند، البته طلبه زمانی می‌تواند پاسخ‌گوی این مسائل باشد که خود را از نظر علمی تقویت کرده و به مسائل تسلط کافی داشته باشد.
 
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه هدف اصلی گروهک‌های تروریستی تکفیری همانند داعش و بوکرحرام را مخدوش کردن چهره اسلام عنوان کرد و یادآور شد: این‌ها می‌خواهند با ایجاد رعب و وحشت چهره رحمانی اسلام را زیر سؤال ببرند.
 
وی تأکید کرد: در این شرایط باید طلاب با تقویت مباحث دینی خود بتوانند چهره واقعی اسلام به ویژه تشیع را به مردم جهان معرفی کنند، همچنین ریشه‌ جریانات سلفی‌ و تکفیری‌ را مورد نقد و بررسی قرار دهند.
 
این مرجع تقلید همچنین طلاب را به یادگیری مباحث کلامی، ادبیات، اصول، تفسیر و فقه مقارن توصیه کرد و گفت: شبهات و مسائل مختلف از سوی فرقه‌های انحرافی مطرح می‌شود که باید به آنها پاسخ داد.
 
آیت‌الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خواستار تلاش طلاب در جهت تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی، نظام، شهدا، امام و رهبری شد و اظهار کرد: امروز رهبر معظم انقلاب شخصیت مؤثری در جهان بوده و سخنان ایشان مورد پذیرش است.
 
وی تصریح کرد: نامه ارسالی مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی تأثیرگذاری فراوانی داشت که هنوز هم وجود دارد، به گونه‌ای که هنوز در حال تحلیل آن هستند؛ از این‌رو طلاب نیز باید در مسیر امام راحل و رهبر انقلاب حرکت کنند.
 
بر اساس این گزارش، در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین رشاد، رئیس شورای مرکز مدیریت حوزه علمیه تهران ضمن ارائه گزارشی از عملکرد حوزه علمیه تهران تعداد طلاب مدارس علمیه این استان را 15 هزار نفر بیان کرد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین رشاد همچنین از مواضع روشنگرانه و صریح آیت‌الله نوری همدانی در مقاطع مختلف در دفاع از ارزش‌ها، انقلاب و ولایت فقیه تجلیل کرد.
منبع: ایسنا