۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵

اعتراف وکیل عامل بمب‌گذاری بوستون

با اذعان وکیل "جوهر سارنایف"، عامل بمب‌گذاری در ماراتن بوستون به مقصر بودن موکلش در این حمله، اکنون تنها سوال این پرونده این است: آیا سارنایف سزاوار اعدام است؟
کد خبر : ۲۳۱۱۴۰
صراط: با اذعان وکیل "جوهر سارنایف"، عامل بمب‌گذاری در ماراتن بوستون به مقصر بودن موکلش در این حمله، اکنون تنها سوال این پرونده این است: آیا سارنایف سزاوار اعدام است؟

 به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در بزرگترین دادگاه تروریستی آمریکا طی 20 سال اخیر، وکیل سارنایف صراحتاً خطاب به هیات منصفه اعلام کرد که این دانشجوی 21 ساله عامل جنایت موردنظر بوده است.
 
اما جودی کلارک، موکل عامل بمب‌گذاری ماراتن بوستون با استفاده از یک استراتژی دیگر به دنبال حفظ جان او از اعدام است. در همین راستا کلارک مکرراً تاکید می‌کند که جوهر تحت تاثیر "تیمور" برادر بزرگترش که در درگیری با پلیس کشته شد، اقدام به این جنایت کرده است.
 
کلارک در این باره در دادگاه گفت: شواهد مبنی بر این نیست که تیمور، جوهر را مجبور به این کار کرده باشد اما شواهدی وجود دارد که جوهر تحت تاثیر برادرش دست به این اقدام زده است.
 
در بمب‌گذاری 15 آوریل 2013 بوستون سه تن کشته و بیش از 250 تن زخمی شدند. جوهر که در زمان این حمله 19 سال داشت به همراه برادر 26 ساله‌اش به انجام این حمله متهم شدند.
 
تیمور، برادر بزرگ جوهر در درگیری با پلیس چند روز پس از انفجار بمب‌ها کشته شد.
 
در همین حال مقامات معتقدند که این دو برادر چچنی به دلیل خشم خود از اقدامات آمریکا در سرزمین‌های اسلامی دست به این اقدام زده‌اند.
منبع: ایسنا