۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸

پیروزی‌های عراق معادلات غرب را بر هم زد

نماینده مجلس عراق با تمجید از رشادت و همبستگی نیروهای داوطلب شیعه و اهل تسنن در نبرد با تکفیری‌های داعش تاکید کرد: پیروزی‌های صلاح الدین معادلات غرب و در راس آن آمریکا در منطقه را بر هم زد.
کد خبر : ۲۳۱۱۴۳
صراط: «عالیه نصیف» نماینده مجلس عراق در خصوص پیشروی های ارتش عراق در استان صلاح الدین در چارچوب عملیات بزرگ آزادسازی تکریت، گفت: پیروزی‌های ارتش عراق، بسیج مردمی و فرزندان عشایر صلاح الدین بر داعش معادله بین‌المللی و جغرافیایی غرب و آمریکا برای منطقه را بر هم زد.
 
نصیف تاکید کرد: پیروزی‌های ارتش عراق و بسیج مردمی در صلاح الدین نمایش قدرت و عقیده دلاورمردانی است که در میدان نبرد با تکفیری‌ها معادلات دشمنان را بر هم زده‌اند، به گونه‌ای که اکنون داعش در لاک دفاعی خود فرو رفته و همزمان معادله بین المللی و جغرافیایی در منطقه را که غربی‌ها و آمریکایی‌ها خواهان آن بودند، بر هم زدند.
 
نماینده مجلس عراق با اشاره به حضور گروه‌های بسیج مردمی شیعی و نیروهای داوطلب اهل تسنن صلاح الدین در نبرد با داعش در این استان، گفت:این رشید مردان جبهه حق به موصل و الانبار این پیام را دادند که همبستگی همه طیف‌های عراقی، اساس خلاصی از داعش است.
 
نصیف با تمجید از نقش عشایر صلاح الدین در همکاری با ارتش عراق برای مبارزه با داعش تاکید کرد: پیروزی‌های صلاح الدین گامی به سوی آزادی دیگر استان‌هایی است که تحت سیطره داعش است.
 
نماینده مجلس عراق درباره تاثیر عملیات آزادسازی تکریت گفت: این عملیات تاثیر بسزایی بر ثبات دیگر استان‌های عراق دارد و امروز ما شاهد کامل انفجارها و دیگر حملات تروریستی هستیم، زیرا تروریست‌های داعش بودند که این جنایات را مرتکب می‌شدند.

منبع: فارس