۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶
معاون ظریف:

تقسیم تروریست‌ها رویکردی عجیب است

معاون وزارت خارجه کشورمان تقسیم تروریست‌های مسلح به خوب، بد، میانه‌رو را رویکردی عجیب و غیر قابل درک خواند و افزایش کشتارها و جنایات تروریست‌ها در منطقه را نتیجه استمرار ارسال سلاح و ارائه تسهیلات به تروریست‌ها دانست.
کد خبر : ۲۳۱۱۸۰
صراط: معاون وزارت خارجه کشورمان تقسیم تروریست‌های مسلح به خوب، بد، میانه‌رو را رویکردی عجیب و غیر قابل درک خواند و افزایش کشتارها و جنایات تروریست‌ها در منطقه را نتیجه استمرار ارسال سلاح و ارائه تسهیلات به تروریست‌ها دانست.

«ادوارد اوکدن» مدیرکل خاورمیانه وزارت خارجه انگلیس با حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر امور خارجه کشورمان در تهران دیدار و در زمینه مسائل مهم منطقه گفت‌وگو کردند.
 
​دیپلمات ارشد انگلیسی در این ملاقات با تاکید بر اهتمام کشور متبوعش به تحولات و اوضاع جاری منطقه بر اهمیت رایزنی و تبادل نظر با جمهوری اسلامی ایران به‌منظور کمک به صلح و ثبات در منطقه و مواجهه با تهدیدات مشترک پیش روی به ویژه افراط گرایی و تروریسم تاکید کرد.
 
وی اظهار داشت: منطقه در شرایط بسیار حساس و شکننده قرار دارد و تروریسم در صورتی که مهار نشود محیط بین‌المللی را به‌خطر می‌اندازد.
 
اوکدن با اشاره به نقش و ظرفیت‌های کشورمان در منطقه افزود: در فضای جدید بین‌المللی که برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده، انگلیس به‌دنبال‌ایجاد فرصت‌های روابط و کمک به حفظ و صلح در منطقه می‌باشد.
 
امیرعبداللهیان در این دیدار مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات منطقه به ویژه عراق، سوریه، بحرین و یمن را مورد تبیین قرار داد و رایزنی با جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات منطقه را رویکردی واقع بینانه توصیف کرد.
 
معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه نگاه کشورمان به روندهای سیاسی، امنیتی و اجتماعی منطقه را بر اساس مبارزه با تروریسم، عدم هرگونه مداخله نظامی خارجی و کمک به تقویت روندهای سیاسی و گفت‌وگوی ملی عنوان کرد.
 
معاون وزیر خارجه کشورمان، تداوم بحران در سوریه را با منافع رژیم صهیونیستی مرتبط دانست و ارتقای وضعیت انسانی و همچنین تقویت راه حل سیاسی در سوریه را گزینه‌های ضروری ارزیابی کرد.
 
وی با اشاره به طرح سیاسی چهار ماده‌ای وزیر خارجه کشورمان برای پایان دادن به بحران سوریه، خلع سلاح تروریسم و گفت‌وگوی‌ فراگیر ملی را مورد تاکید قرار داد.  
 
امیرعبداللهیان تقسیم تروریست‌های مسلح به خوب، بد، میانه‌رو را رویکردی عجیب و غیر قابل درک خواند و افزایش کشتارها و جنایات تروریست‌ها در منطقه را نتیجه استمرار ارسال سلاح و ارائه تسهیلات به تروریست‌ها دانست.
 
وی همچنین با اشاره به بحران بحرین، تداوم بازداشت شیخ علی سلمان را محکوم و استمرار اعتراضات در این‌ کشور را به‌دلیل  پیگیری مطالبات مردمی دانست.
 
وی گفت‌وگوهای دولت بحرین با مردم این کشور و عدم مداخله خارجی را راهکار خروج بحرین از بحران دانست.
 
امیرعبداللهیان نسبت به هرگونه برخورد دوگانه ائتلاف بین‌المللی با تروریسم و مماشات با افراط گرائی در منطقه هشدار داده و آن را بازی خطرناک توصیف کرد.
 
امیرعبداللهیان حرکت‌های اخیر مردمی در یمن برای دستیابی به حقوقشان را واکنشی به طرح‌ها و سیاست‌های تحمیلی و غیرمنطبق با واقعیات این کشور دانست و به طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی توصیه کرد که با اقدامات شتاب‌زده سیاسی و امنیتی برای تروریست‌های شبه جزیره فرصت تخریب ایجاد نکند و به مردم یمن برای دستیابی به توافق و تحقق شراکت و صلح واقعی در یک کشور یکپارچه کمک کنند.
منبع: فارس