۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱

کری اعراب را در جریان مذاکرات قرار داد

وزیر خارجه آمریکا با وزرای خارجه کشورهای عربی خلیج‌فارس دیدار کرد تا آنها را در جریان مذاکرات هسته‌ای قرار دهد و به آنها تضمین دهد که توافق هسته‌ای به منافع آنها آسیبی وارد نمی‌کند.
کد خبر : ۲۳۱۱۸۱
صراط: «جان کری» وزیر خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه (امروز) با وزرای خارجه کشورهای عربی خلیج‌فارس دیدار کرد تا آنها را در جریان پیشرفت‌های مذاکرات هسته‌ای با ایران قرار دهد و به آنها تضمین دهد که هیچ توافق هسته‌ای به منافع آنها آسیب وارد نمی‌کند.
 
به گزارش رویترز، وزیر خارجه آمریکا اواخر روز چهارشنبه از مونترو وارد «ریاض» شد تا با مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کند.
 
کری در مونترو اعلام کرد که در گفت‌وگو با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران با هدف رسیدن به توافق چارچوبی تا پایان ماه مارس به پیشرفت‌هایی رسیده است.
 
رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس ابراز نگرانی کرده‌اند که ایران به دنبال گسترش قابلیت تسلیحات هسته ای خود است که تهران تمامی این ادعا را رد کرده است.
 
عربستان سعودی و برخی کشورهای عربی خلیج فارس اعلام کرده اند که هراس دارند که توافق نهایی هسته‌ای با ایران، نتواند راههای ایران برای دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای را قطع کند.
 
طبق این گزارش، کری در صدد است در سفر خود به عربستان بعد از دیدار با وزرای خارجه شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس با «ملک سلمان» پادشاه عربستان و «محمد بن نایف» جانشین ولیعهد عربستان سعودی که وزیر کشور عربستان نیز می‌باشد دیدار کند.
 
کشورهای شورای همکاری خلیج فارس شامل، عربستان، کویت، بحرین، قطر، امارات متحده عربی و عمان می‌شود.
 
طبق این گزارش، وزیر خارجه آمریکا همچنین دیدارهای جداگانه ای را در آغاز روز با «یوسف بن علوی بن عبدالله» وزیر خارجه عمان برگزار کرد.
منبع: فارس