۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲

40 زندانی القاعده در یمن آزاد شدند

درحالی که رئیس‌جمهور مستعفی یمن همچنان در حال بازی با آتش در «عدن» است، برادر او که معاون سرویس امنیت سیاسی 3 استان جنوبی است، 40 عضو القاعده را آزاد کرد.
کد خبر : ۲۳۱۱۸۲
صراط: «ناصر منصور هادی» معاون سرویس امنیت سیاسی استانهای جنوبی «عدن»، «لحج» و «ابین» و برادر رئیس‌جمهور مستعفی یمن، 40 عنصر تروریستی القاعده را در استان ابین آزاد کرده است.
 
این خبر را روزنامه یمنی «الیمن الیوم» منتشر کرد و نوشت که این 40 نفر طی عملیات پاکسازی استان ابین از القاعده در اواخر سال 2012، دستگیر و به زندان امنیت سیاسی در شهر عدن منتقل شدند.
 
عبدربه منصور هادی، طی دوران ریاست‌جمهوری‌اش نیز شماری از القاعده از جمله یکی از نزدیکان «طارق الفضلی» از رهبران جنوب یمن را آزاد کرد و وی را به خارج از یمن فرستاد. این در حالی بود که وی به همراه شماری از عناصر القاعده دستگیر شده بود.
 
به گفته منابع آگاه در کمیته‌های مردمی وابسته به هادی در استان ابین، فرماندهان کمیته‌های مردمی در «لودر» 10 نفر از عناصر القاعده در بند زندانهای این کمیته‌ها را آزاد کردند.
 
این اقدام یک روز پس از درخواست گروه «انصارالشریعه» شاخه یمنی القاعده از این کمیته‌ها مبنی بر آشتی و فراموش کردن حوادث گذشته صورت گرفت تا ائتلاف جدیدی میان دو طرف علیه انصارالله صورت گیرد هرچند که هنوز در صفوف کمیته‌های مردمی لودر در این‌باره اختلاف‌نظر وجود دارد.

منبع: فارس
برچسب ها: القاعده یمن آزاد