۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۸
چه کسی می‌تواند به او آموزش مربیگری بدهد؟

سوال جالب کرویف درباره زیدان

یوهان کرویف معتقد است که رئال مادرید با اجازه دادن به زین‌الدین زیدان برای هدایت کاستیا بدون داشتن مدرک لازم برای مربیگری تخلف بزرگی کرده است.
کد خبر : ۲۳۱۱۹۸
صراط: اسطوره هلندی باشگاه بارسلونا به طرفداری از اسطوره فوتبال فرانسه پرداخت و اعلام کرد که کسی نمی‌تواند به وی مربیگری یاد بدهد.

یوهان کرویف معتقد است که رئال مادرید با اجازه دادن به زین‌الدین زیدان برای هدایت کاستیا بدون داشتن مدرک لازم برای مربیگری تخلف بزرگی کرده است.

ملی‌پوش سابق هلند در گفت‌و گویی با وب‌سایت «EL Eganche» اعلام کرد که با آینده نگری نکردن در این خصوص پیش از منتشر شدن آن در رسانه‌های بین‌المللی، این تصمیم «مشکلی بی‌معنی» در باشگاه ایجاد کرده است زیرا آنها می‌دانستند که زیدان مدرک مربیگری ندارد.

وی اظهار داشت: چرا آنها چیزی نگفتند؟ این نشان‌دهنده کمبود زبردستی باشگاه است. پس از همه سال‌هایی که زیدان بازی کرد و دستیار آنچلوتی بود، چه کسی برای آموزش دادن به او چیزی در چنته دارد؟

سرمربی «تیم رویایی» اضافه کرد: زیدان باید از سوی یوفا مورد تأیید قرار می‌گرفت. من نمی‌فهمم چرا همه این‌ها دو ماه پس از آن اتفاق پیش آمد. این چیزی است که مرا عصبانی می‌کند. مادرید همه چیز را به هم ریخت زیرا هر کسی در باشگاه می‌توانست با یک تلفن به آنها خبر بدهد.

هرچند کرویف مدعی شده که طرفدار مربیانی است که تمام مدارک لازم را کسب کرده باشند اما زیدان را یک مورد استثنایی می‌داند و خاطرنشان می‌کند: افراد کمی به خوبی او هستند بنابراین ما واقعا نمی‌توانیم از آنها بخواهیم که چیزی که خودش می‌داند و انجام داده است را به او آموزش دهند. درست است که همیشه چیزهایی برای آموزش وجود دارد. در هلند ما همه این چیزها را تغییر داده‌ایم. ما تضمین داده‌ایم که اگر کسی در تیم ملی دستیار مربی بوده باشد، مانند دی بوئر، فان باستن، ریکارد و کومان، خود به خود همه‌چیز را یاد گرفته است و مدرکش را می‌گیرد.

کرویف همچنین در خصوص تجربیات خودش گفت: می‌خواستم مدرک بگیرم و از آنها خواستم که امتحان بدهم اما به من گفتند که باید برای این کار چهار سال مطالعه کنم. من به آنها گفتم «شما دیوانه‌اید، چه کسی چهار سال درس می‌خواند؟ چگونه کسی می‌خواهد تکنیک‌های مربیگری را به من یاد بدهد وقتی من بیشتر از او اطلاعات دارم».
منبع: فارس