۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۵

تاریخ شهادت عجیب شهدای دانش‌آموز

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سوادکوه از آمار شهادت عجیب شهدای دانش‌آموز هنرستان شهید بهشتی سوادکوه خبر داد.
کد خبر : ۲۳۱۲۷۳
صراط: غلام‌رضا افشون در سوادکوه با اشاره به ارزش و اهمیت شهدا در ترویج فرهنگ ایثار در جامعه،گفت: برگزاری برنامه‌هایی با محوریت نام و یاد شهدا موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی و آشنایی نسل جوان با افتخارات کشور می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سوادکوه از پرده‌برداری یاد‌مان هشت شهید معلم و دانش‌آموز هنرستان شهید بهشتی سوادکوه خبر داد و افزود: هنرستان شهید بهشتی سوادکوه هفت دانش‌آموز و یک معلم شهید دارد.

وی از نصب دست‌خط معلم شهیدعلی ابراهیمی که دبیر رشته ادبیات عرب در هنرستان شهید بهشتی بود در نماز‌خانه این هنرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: دست‌خط این معلم شهید که در سال 64 نگارش یافته است به عنوان سند افتخار این واحد علمی آموزشی در نماز‌خانه نصب شده است.

افشون به آمار جالب شهدای هنرستان شهید بهشتی سوادکوه اشاره و اظهار کرد: تاریخ و ساعت ولادت و شهادت شهید ناد‌علی تقی‌پور در 12 اسفند سال 48 ساعت 10 در بهشهر متولد شد و در همین تاریخ و ساعت در شلمچه به شهادت رسید و در رشته معدن هنرستان شهید بهشتی زیراب تحصیل می‌کرد.

عضو شورای اداری شهرستان سوادکوه با بیان اینکه سه شهید دیگر هنرستان شهید بهشتی در یک روز مشابه و سه شهید دیگر نیز در روز مشابه دیگری به شهادت رسیده‌اند، افزود: شهیدان روح‌الله آزادی، مسلم خلیلی و مهدی فاتحی در چهار خرداد 67 و و شهیدان ناد‌علی تقی‌پور، علی قبادیان و شعبان‌علی نجفی در 12 اسفند 65 به شهادت رسیدند و شهید دیگر هنرستان شهید بهشتی زیراب سوادکوه نیز یوسف رضا رضایی در 31 خرداد 66 به شهادت رسید.
منبع: فارس