۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵

شناسایی کم‌درآمدها هم آغاز شد

وی تصریح کرد: در ابتدای توزیع بسته‌های امنیت غذایی، خانواده‌های کمتری از این تسهیلات استفاده می‌کردند که در مراحل بعدی با شناسایی خانواده‌های کم‌درآمد، افراد بیشتری از این بسته‌ها بهره‌مند شدند.
کد خبر : ۲۳۱۲۸۳
صراط: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اشاره به توزیع چهارمین بسته امنیت غذایی در سال جاری گفت: از سال آینده خانواده‌های جدیدی برای دریافت این تسهیلات شناسایی خواهند شد.

علی ربیعی با اشاره به اینکه در ابتدای سال 93 دولت تدبیر و امید و به تبع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برنامه‌ریزی را برای توزیع چهار مرحله بسته‌های امنیت غذایی ویژه نیازمندان و مددجویان در نظر گرفته بود، اظهار داشت: خرسند هستیم که توانستیم به وعده داده‌ شده در این بخش عمل کنیم.

وی تصریح کرد: در ابتدای توزیع بسته‌های امنیت غذایی، خانواده‌های کمتری از این تسهیلات استفاده می‌کردند که در مراحل بعدی با شناسایی خانواده‌های کم‌درآمد، افراد بیشتری از این بسته‌ها بهره‌مند شدند.

ربیعی ضمن اشاره به توزیع چهارمین بسته امنیت غذایی در هفته پایانی اسفند گفت: با توزیع این مرحله، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام به شناسایی خانواده‌های جدید برای دریافت بسته‌های امنیت غذایی در سال آینده خواهد کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه هم‌اکنون 10 میلیون نفر از نیازمندان، محرومان و مددجویان دستگاه‌های حمایتی از بسته‌های امنیت غذایی استفاده می‌کنند، گفت: از سال آینده نیز تعداد دیگری به این خانواده‌ها اضافه می‌شوند، ضمن اینکه تعدادی نیز از چرخه حمایتی با توجه به توانمندسازی آنها خارج می‌شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با اشاره به افزایش سطح مشارکت‌های مردمی به مددجویان بهزیستی گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته در سال جاری در شش ماهه دوم سال، میزان مشارکت‌ها افزایش یافت و هم‌اکنون با حمایت خیرین و نیکوکاران، اقدامات قابل‌توجهی برای مددجویان بهزیستی صورت می‌گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از اقدامات ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال جاری، اجرای طرح سلامت در وزارت بهداشت بود، گفت: در این زمینه با حمایت شخص رئیس‌جمهور بالغ بر 8 میلیون نفر تحت پوشش بیمه درمانی قرار گرفتند که البته روند پوشش افراد فاقد بیمه توسط سازمان بیمه سلامت ادامه دارد.
منبع: فارس