۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶

جواهرفروش اینترنتی 15 دختر را فریب داد

یک مرد که در نقش جواهر فروش به کلاهبرداری در شبکه‌های مجازی و موبایلی دست زده بود، در کرمان دستگیر شد.
کد خبر : ۲۳۱۸۰۲
صراط: یک مرد که در نقش جواهر فروش به کلاهبرداری در شبکه‌های مجازی و موبایلی دست زده بود، در کرمان دستگیر شد.

«محمد اطمینان» بازپرس شعبه چهارم دادسرای کرمان گفت: این مرد با فریب 15 دختر 15 تا 19 ساله، طلاها و پول‌های آنها را دریافت کرده و متواری شده بود.

وی گفت: این پرونده پس از مراجعه تعدادی از خانواده‌های قربانیان در دادسرای کرمان تحت بررسی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران این پلیس تخصصی با استفاده از شگردهای پلیسی موفق به دستگیری وی شدند و این مرد در مراحل بازپرسی به جرم خود اقرار کرده است.

وی درباره نحوه وقوع این جرم گفت: این کلاهبردار در یکی از شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر تلفن همراه، خود را جواهر فروش معرفی کرده، ابتدا با تقاضای دوستی و ازدواج زمینه ارتباط با قربانیان را فراهم و سپس در ملاقات‌های حضوری، مقادیری طلا را به بهانه تعویض و به روز کردن آنها از زنان و دختران دریافت کرده بود.

اطمینان ادامه داد: این مرد پس از دریافت طلاها ارتباط خود با قربانیان را قطع کرده و آنها را تهدید می‌کرد در صورت شکایت، تصاویر آنها را در شبکه‌های مجازی منتشر خواهد کرد.

وی گفت: در تحقیقات مشخص شد این مرد که از افرادی در استان‌های قم و اصفهان نیز کلاهبرداری کرده، مجرد و دارای تحصیلات عالیه و فاقد هرگونه سابقه کیفری است.
به گفته اطمینان، شکایت از این مرد شیاد در آذرماه انجام و در اسفندماه دستگیر شده است و اکنون با قرار قانونی در زندان به سر می‌برد.

بازپرس شعبه چهارم دادسرای کرمان تصریح کرد: در پرونده دیگری نیز یک مرد که همسر و 3 فرزند داشت، خود را یک تحصیلکرده و دارای تمکن مالی معرفی کرده بود که همسر خود را از دست داده و می‌خواهد دوباره ازدواج کند.

وی گفت: این مرد نیز به بهانه تهیه لوازم ازدواج از زنانی که از سن ازدواج آنها گذشته و تمایل به ازدواج داشتند، کلاهبرداری کرده بود.

وی خاطرنشان کرد: این مجرم طعمه‌های خود را از سایت‌های همسریابی انتخاب می‌کرد
منبع: ایران