۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵

علت قهر 8 ماهه گودرزی و کفاشیان

دعوای محمود گودرزی با علی کفاشیان وارد مرحله جدیدی شده است. قهر دنباله دار آنها وارد 8 ماه شده است.
کد خبر : ۲۳۱۹۰۷
صراط: دعوای محمود گودرزی با علی کفاشیان وارد مرحله جدیدی شده است. قهر دنباله دار آنها وارد 8 ماه شده است.
 
«تبیین سیاست های وزارت ورزش و جوانان» این همایشی بود که محمود گودرزی در آن فرصت کرد باری دیگر از فدراسیون فوتبال انتقاد کند. او در دل حرفهایش از گزارش هایی درباره تبانی گفت. تبانی درفوتبال ، زد و بند و البته مشکلاتی مثل صغر سن. این اما تنها بخشی از گفته های کلایه آمیز وزیر بود. او در زمانی این ماجرا را بیان کرد که علی کفاشیان در گفت و گو با تسنیم از قهر با وزیر گفته. از اینکه 8 ماه است با هم جلسه ای نداشتند و کفاشیان به رغم ایجاد تغییرات در فدراسیون به خواست وزارت ورزش ، هنوز نتوانسته دل محمود گودرزی را بدست بیاورد . او می گوید وزیر قهر است و تمایلی به هم کلامی با او ندارد. تنها دیدار آنها شاید در همه این ماه ها ، حضور کفاشیان در مراسم ترحیم مادر محمود گودرزی بوده است.
 
اما این اختلاف و قهر از کجا آغاز شده است؟ او در این باره می گوید:«به یکی از فدراسیون ها گفتم این پرونده های مربوط به مشکلات را دیدید؟ می گویند بله. می گویم چرا برخورد نکردید؟ می گویند کسی از ما نخواسته بود!» او این بار هم کد مستقیم نمی دهد اما آنچه وزیر در جمع مدیران عالیرتبه دولتی و مدیران ورزش  کشور در هتل المپیک به زبان آورده دقیا مربوط است به نشستی که تیرماه گذشته و بلافاصله بعد از بازی های جام جهانی با علی کفاشیان  مهدی تاج داشت. نشستی که بخشی از جزئیاتش همینی است که حالا خودش درباره آنها حرف زده. وزیر ورزش که ان زمان با انبوه گزارش هایی درباره مشکلات در ورزش بانوان روبرو بود از کفاشیان می خواهد در این تیم تغییرات اتفاق بیفتد. به اصرار او مربی عوض می شود و بلافاصله از همان مربی تقدیر می شود. وزیر ورزش برای برخورد با مربی موفق به مجلس می رود و پاسخگو می شود و آنجا بود که او پرده از جزئیات تصمیمش بر می دارد. گزارش هایی که همگی در فدراسیون فوتبال وجود داشتند و با انها هیچ برخوردی نشده بود.
 
گزارش هایی که در ادامه منجر به جدایی افرادی چون مهدی محمد نبی ، هادی آیت اللهی و فریده شجاعی از فدراسیون فوتبال شدند.
 
وزیر در نشست با کفاشیان و تاج خیلی صریح خواسته هایش را اعلام کرد ؛ جدایی این سه نفر از فوتبال. خبری که رسانه ای هم شد اما کفاشیان بیش از 6 ماه زیر بار انجامش نرفت. وزیر ورزش در ان زمان در بخشی از گفت و گوی اختصاصی با خبرآنلاین گفت:« آقایان همین جا در اتاق کار من نشسته بودند که گفتم این گزارش ها را دیدید؟ نگاهی کردند و گفتند بله. گفتم چرا پس واکنشی نشان ندادید ؟ گفتند کسی از ما نخواسته است. گفتم مگر نمی گویید شما فدراسیون مستقلی هستید و اساسنامه مستقل دارید؟ چرا پس منتظر خواست دیگران هستید؟ مگر این ها تخلف نیستند؟ چرا پس خودتان برخورد نمی کنید.»
 
از آن زمان به بعد بود که رابطه کفاشیان و گودرزی از سوی وزیر ورزش کمرنگ شد. این قدر کمرنگ که دیگر وزیر ورزش که تا قبل از این گاهی به کفاشیان تلفن می زد و برای نابسامانی های فوتبال با صدایی بلند انتقاد می کرد ، تماسی هم با مرد خنده رو نگرفت. تلفن هایش را جواب نداد  و حتی درخواست ملاقات هایش را نپذیرفت. او بعدها گلایه هایی هم در جمع فرماندهان بسیج کرد. از این گفت که اساسنامه یکی از فدراسیون ها به گونه ای است که خودش را مستقل می داند . آن زمان گفته شد وزیر از این نالیده که این فدراسیون به دام بیگانگان افتاده است. خبری که البته این بخشش را گودرزی بعدها تکذیب کرد اما هیچ وقت کتمان نکرد که از توصیه شیخ احمد کویتی ، رئیس شورای المپیک آسیا در حمایت از کفاشیان دلخور شده است. توصیه ای که در حاشیه بازی های آسیایی اینچئون به وزیر شد و او از این گفته مرد کویتی دلخور شد.