۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲
هاشمی:

حذف روسای هیاتها یعنی بازگشت به سال 42

این تصمیم و تغییر نوعی بازگشت به گذشته و اساسنامه ای است که سال 1342 در رژیم طاغوتی تدوین و بعدها مورد بازبینی و اصلاح قرار گرفت.
کد خبر : ۲۳۲۰۶۲
صراط: رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان معتقد است درج عنوان نماینده به جای رئیس هیات برای حضور در مجامع فدراسیون‌ها موجبات دلسردی و بی انگیزگی روسای هیاتهای ورزشی استانها را در پی خواهد داشت.

کیومرث هاشمی در حاشیه بازدید از اردوی تیم ملی تکواندو در خصوص زمان نهایی شدن اصلاحات اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی گفت: من هم از طریق رسانه ها و مصاحبه های اخیر مسئولان در جریان نهایی شدن پیش نویس اساسنامه فدراسیون‌ها قرار گرفتم.
 
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه اصلاحات انجام شده در  پیش نویس اساسنامه جدید را چطور ارزیابی می کند گفت: پیش نویس اساسنامه جدید را خیلی دقیق و موشکافانه بررسی نکرده ام اما با نگاهی اجمالی به برخی بخش های آن مواردی را دیدم که ایراداتی اساسی به آن وارد است و با استقلال هیات‌ها منافات دارد. در بخش ترکیب مجمع عمومی فدراسیون‌ها تغییراتی ایجاد شده که اصل، استقلال و هویت روسای هیات‌های استانی به عنوان مهم‌ترین ارکان مجامع عمومی را زیر سوال می برد.
 
وی یادآور شد: تا پیش از این و در تمامی اساسنامه های بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی تاکید بر استقلال روسای هیات‌ها که ترکیب اصلی مجامع را تشکیل می دهند بوده و این روسای هیات‌ها بودند که در مجامع شرکت کرده و در تصمیبم گیری ها و تصمیم سازی های اساسی فدراسیون‌ها نقش داشتند اما  در پیش نویس فعلی اساسنامه جدید با حذف واژه رئیس هیات و درج نماینده هیات، این هویت و استقلال زیر سوال می رود.
 
هاشمی با اشاره به صحبت‌های اخیر رئیس جمهور در مراسم تجلیل از قهرمانان مبنی بر اینکه اداره امور ورزش باید به مردم واگذار گردد اظهار داشت: هم اکنون حدود 1550 رئیس هیات فعال داریم که مسئول هماهنگی و پیگیری امور ورزشاستان‌های خود و همکاری با حدود15 هزار رئیس هیات شهرستانی هستند. حال تصمیم و تغییر جدید در پیش نویس یعنی گرفتن اختیار تصمیم گیری از حدود 16 هزار رئیس هیات ورزشی که در بطن کار هستند.
 
رئیس کمیته ملی المپیک ایران تاکید کرد: واگذار کردن اختیار حضور آنان در مجامع فدراسیون‌ها به فردی به عنوان نماینده با صحبت‌های رئیس جمهور منافاتی اساسی دارد؛ این تصمیم و تغییر نوعی بازگشت به گذشته و اساسنامه ای است که سال 1342 در رژیم طاغوتی تدوین و بعدها مورد بازبینی و اصلاح قرار گرفت.
 
رئیس کمیته ملی المپیک در پایان با تاکید بر این موضوع که بعید می داند این اساسنامه در مجامع عمومی فدراسیون‌ها تایید شود، گفت: ثبات و پایداری فدراسیون‌ها و هیات‌ها به این امر بستگی دارد که کسی نتواند تیر دروازه را جابه‌جا کند. من مطمئنم که وزیر ورزش هم که همواره بر استقلال فکری و کاری مدیران و تصمیم گیرندگان ورزشی تاکید داشته،پیگیری و اصلاح این موضوع را به تدوین کنندگان پیش نویس ارجاع خواهند داد.
منبع: فارس