۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۷

"ابلیس‌ باتمام‌توان‌ به‌یاری‌ جریان‌انحرافی‌آمده"

باید گفت که مدرس اصلی این جریان انحرافی ابلیس است که با تمام توان و تجربه اش به یاری ایشان آمده است.
کد خبر : ۲۳۲۲۰

رسا: آیت الله محمد تقی مصباح یزدی، در جمع شماری از نخبگان سیاسی و فرهنگی سراسر کشور در چهاردهمین همایش دفتر پژوهش های فرهنگی در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی(عج) قم به تبیین شگردهای جریان انحرافی و چگونگی مبارزه با آن پرداخت.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه همه در اعمال و رفتار خود دارای نقص و عیب هستیم تصریح کرد: اگر توقع داشته باشیم برای تصدی پست های کشور اسلامی کسانی انتخاب شوند که هیچ نقص و عیبی در رفتار و فکر و اخلاقشان نباشد باید فقط منتظر ظهور امام زمان(عج) باشیم و این همان تفکر تفریطی هاست که می گفتند این کارها فایده ندارد و باید بنشینیم تا امام زمان(عج) بیاید.

وی با تاکید بر اینکه حکومت عدالت امیرمومنان یک الگوی مناسب برای ما است بیان داشت: ریزش در مسؤولین زمان حضرت علی نیز وجود داشت به طوری که برخی از والیان و استانداران حکومت امیرالمومنان از سران لشکر عمر سعد در کربلا شدند.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه نباید در مسؤولین منتظر عصمت باشیم، اظهار داشت: این اشتباه است که به دلیل وجود نقص در مسؤولین، رای ندهیم بلکه در هر انتخابی باید سعی کنیم اصلح نسبی را برگزینیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به این سوال که برخی می گویند این کاری بود که خودتان کردید و حالا باید نتیجه آن را هم ببینید، گفت: نه آن روز که برای انتخاب شخصی زحمت کشیدیم تحت تاثیر بودیم و نه امروز تحت تاثیر هوچی گری ها و تبلیغات منفی قرار می گیریم بلکه در هر زمان هر چه که احساس کنیم تکلیف است با تمام توان انجام داده ولو با وظیفه و تکلیف سابق جور نباشد.

آیت الله مصباح یزدی در ادامه افزود: بنده قبلا از بعضی اشخاص که شما خوب می شناسید به دلیل جلوگیری از ضرر به نظام بسیاردفاع می کردم که البته همان زمان در بین موجودین بهترین بودند و بعدها همان اشخاص از ریزش های انقلاب شدند.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به این شبهه که برخی می گویند آیا این حادثه قابل پیش بینی نبود، بیان داشت: خداوند انسان را مختار آفریده و ممکن است بعد از یک عمر گناه، توبه کند مانند حر و یا پس از یک عمر زهد و پارسایی در آخر ریزش کند که باید خیلی مراقب بود.

وی فسادهای پیچیده و عمیق را نتیجه برنامه ریزی دقیق ابلیس از سالیان قبل دانست و اظهار داشت: این فساد بسیار پیچیده می تواند بزرگترین نعمت الهی را که با تقدیم هزاران شهید به دست آورده ایم زیر و زبر کند.

آیت الله مصباح یزدی افزود: برنامه ریزی شیطان آنقدر دقیق و جامع است که پس از مهیا کردن زمینه ها یک نفر را از لایه های درونی بیرون می آورد و او شبکه ای را تشکیل می دهد تا بزرگترین نعمت الهی در طول تاریخ اسلام را از بین ببرد.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه شاید با یک فرمول صد عضوی بتوان دلایل این انحراف عظیم را یافت تصریح کرد: باید بدانیم از کجا می خواهند ما را فریب دهند و در این راه از چه شگردهایی بهره می برند.

آیت الله مصباح یزدی شگردهای جریان انحرافی را شیطانی دانست و گفت: در پاسخ به کسانی که می گویند این آدم قد و قواره اش اینقدر نیست که اینکارها را انجام دهد باید گفت که مدرس اصلی این جریان انحرافی ابلیس است البته به برخی می گویند اینها لیاقت آن را ندارند که عنوان جریان را داشته باشند و باید به آنها گروهک انحرافی گفت اما هر چه آنان تجربه شیطنت نداشته باشند اما ابلیس با تجربه چندین هزار ساله به کمک اینها آمده است.

وی با اشاره به اینکه قرائنی مبنی بر تاثیر گذاری بر رئیس جمهور از طریق وسائل غیر عادی وجود دارد اظهار داشت: این شخص منحرف با این بهانه که فوق العاده است و ارتباطات معنوی با امام زمان(عج) و اصحاب ایشان دارد تاثیر عجیبی بر رئیس جمهور گذاشته و اعتمادش را جلب کرده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: صرف اینکه یک نفر عمامه ای بر سر بگذارد و یا خود را اهل زهد و پارسایی و ارتباط با عوالم دیگر نشان دهد نمی توان به وی اعتماد کرد، گرچه که برخی از روی ساده لوحی گول این افراد را هم می خورند.

آیت الله مصباح یزدی یکی از شگردهای این جریان انحرافی را معرفی سرکرده آن به عنوان یک انسان مقدس و متدین و اهل ارتباط دانست و تصریح کرد: یکی از ترفندهای این جریان این است که می گوید ما غیبت کسی را نمی کنیم و نسبت به دشمنان اسلام نیز تبری نمی جویند که این از جلوه های نفاق است.

وی افزود: نمی شود کسی از دینداری و تدین حرف بزند و از امریکا و اسرائیل به عنوان دشمنان قسم خورده بشریت تبری نجوید و نسبت به آنان بدگویی نکند که این از ریشه های نفاق در این جریان است.
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه بعضی وقت ها غیبت کردن واجب می شود، ترفند مشابه معاویه در این زمینه را خاطر نشان کرد و گفت: وقتی معاویه جهت گرفتن بیعت برای ولایتعهدی یزید خدمت امام حسین(ع) رفته بود در پاسخ به آقا که فرموده بودند با یزید سگ باز شرابخور بیعت نمی کنم، گفته بود اما یزید درباره شما اینجور بدگویی نمی کند که شما می گویید.
آیت الله مصباح یزدی تفکر تصوف را در جریان انحرافی مشهود دانست و اظهار داشت: در این تفکر به جای امام زمان(عج) مسئله انسان کامل را مطرح می کنند و مقام امامت را یک مقام معنوی می دانند.
عضو مجلس خبرگان رهبری در تشریح زوایای مختلف تفکر تصوف بیان داشت: برخی از متصوفان قطب خود را انسان کامل می دانند و این مسئله پس از مرگش به پسرش منتقل می شود.

وی افزود: از نظر متصوفان امامت یک روح و نورانیت است که هر کس به آن مقام برسد با آن اتحاد پیدا می کند و این دسته از افراد معمولا تمایل ندارند که بگویند حجت بن الحسن(عج) زیرا این با عقایدشان سازگار نیست.

آیت الله مصباح یزدی ریشه برخی از تفکرات این جریان را در فلسفه غرب دانست و تصریح کرد: این جریان خطرناک برای منحرف کردن هر بخش از جامعه یک برنامه مشخصی دارد که باید هوشیار باشیم و به وظیفه خود عمل کنیم.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) مبارزه با کسانی که قصد براندازی نظام و اسلام را دارد، واجب دانست و تصریح کرد: اگر بدانیم کسی قصد خیانت دارد و با او مبارزه نکنیم گناه کرده ایم و باید جواب بدهیم که چرا با دیدن جریان انحرافی به تکلیف خود عمل نکرده ایم.

وی یکی از شگردهای جریان انحرافی را بی توجهی به احکام الهی دانست و گفت: اینها می گویند احکام الهی ظواهر است و باید روح احکام باشد نه ظاهر آن، که این انحراف جدی از خط امامی است که تا آخر عمر از نماز ایستاده دست بر نداشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در روز 14خرداد تصریح کرد: معظم له یکی از ویژگی های مهم خط امام را معنویت و عمل به احکام الهی دانست که عبور از آن انحراف جدی و خطرناکی است که جامعه را تهدید می کند.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه برخی در تبلیغات انتخابات شعار اطاعت از رهبری سر دادند اما در عمل انتظار ما را محقق نکردند گفت: میزان سنجش عملکرد مسؤولان، ولایت فقیه است و با حرکت در خط ولایت و توسل و دعا به همراه بصیرت، تلاش و مجاهدت می توانیم از گردنه های پرخطر عبور کرده و پرچم را به دست امام زمان برسانیم.

نظرات بینندگان
مهران آزادپی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۰
۲
۶
برای اینجانب بسیار عجیب است که بعضی ها با داشتن سالها سابقه تعبد و دینداری و شب زنده داری و رسیدن به مقامات بالا در سایه تعبد و تفکر و تدبر ، اکنون در مقابل کسی که ادعامی کنند ساحر است ، باطل السحر ندارند . از طرفی تنها و تنها در این برهه از زمان است که مرز بین خرافه
پرستی و حقیقت روشن می شود .
آقا جان کراماتی نشان دهید و این سحر را که مدعی آن هستید باطل کنید تا ما هم پی به حقانیت شما ببریم - مگر مقام معظم رهبری نفرمودند آزار و ایذاء و اذیت برخی بندگان مومن خدا ( قریب به مضمون ) انحراف از خط امام است ؟؟؟؟؟؟؟؟
انتظار می رود شواهد سحری را که مدعی آن هستید برای مردم به اثبات برسانید و در جهت باطل نمودن این سحر اهتمام ورزید و البته نتیجه ای از آن حاصل شود . و در غیر این صورت ، ترسم از این است اعتماد مردم نسبت به خود را خدشه دار فرمائید .
حق یار
حسين
|
Iran (Islamic Republic of)
آقاي مهران اين آقايي كه شما ميگي : داراي سالها سابقه تعبد و دینداری و شب زنده داری و رسیدن به مقامات بالا در سایه تعبد و تفکر و تدبر ....
هيچ وقت مدعي چنين چيزي كه شما ميگي نبوده و خودشو مانند 2 تا محبوب تو داراي كرامات ارتباط با آقا !! امام زمان نميدونه و مدعي خيلي از افكار منحرف و كراماتي كه جريان مورد حماييت مدعي دارا بودن اونا هستن ، نبوده و نيست و اتفاقاً برقراري و حتماً ابطال سحر و رمال بازي و جن گيري از جمله كرامات دوستاي تو محسوب ميشه ، ادعاهاي مضحك دوستات در حاليه كه ميدونم عالم بزرگي مانند حضرت آيت الله بهجت هم با اونهمه كراماتش ،‌ هيچوقت مدعي كوچكترين كرامت و ... نبوده .... لذا اينجور كاراي اجق وجق شايسته افكار منحرف هست.

گفتي كه : آقا جان کراماتی نشان دهید و این سحر را که مدعی آن هستید باطل کنید تا ما هم پی به حقانیت شما ببریم ....
ميگم مگه آقايان سران جريان منحرف بهت كراماتي نشون دادن كه داري شبانه روز واسشون فك ميزني !!!

گفتي : مگر مقام معظم رهبری نفرمودند آزار و ایذاء و اذیت برخی بندگان مومن خدا ( قریب به مضمون ) انحراف از خط امام است ؟؟؟؟؟؟؟؟

اولاً جريان و اشخاصي كه اعتقادي به ولايت فقيه ندارن بهتر به به سخنان ايشون استناد نكنن ، ضمناً منظور ايشون آزار و اذيت بندگان مومن خداست ، نه بندگان منحرف ضد ولايي دروغگوي مدعي ارتباط با امام زمان !!!
مهران آزادپی
|
Iran (Islamic Republic of)
حسین جان خواهش میکنم با این سطح سواد از بزرگان ایران دفاع نکن -
عزیزم اینطور بد دفاع کردن تو موجب تخریب جایگاه افرادی همچون جناب مصباح خواهد شد .
اساسا بزرگان اسلام ، عموماٌ از نقاطی مانند تو و امثال تو ضربه خورده اند که کارمان امروز به اینجا کشیده شده - بر نتابیدن یک ایده و یک نظر و سفسطه و هجمه توسط یک مشت عامی بدون اطلاع ( دوستان نادان ) با اسمهای معلوم الهویه مثل ممل و غلام جاده چالوسی و ضد ولایت فقیه ، و ایراد انواع تهمت و افتراء و بد و بیراه و خزعبلات ، به خوبی نشان از کتمان نمودن حرف حق و به انحراف کشیدن سخن حق توسط این طیف منحرف ( اشاره به سخنان رهبر فرزانه ) دارد .
درست حدس زده بودم - امروز کامنت های این افراد با بهانه جوئی دیگر و به نوع دیگر ، سخنان رهبر معظم را روی زمین می گذارند و از روی آن عبور می کنند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
حسین جان خودتو اذیت نکن انشائ الله آقای آزادپی با مشایی که دوستش داره همنشین بشه در دنیا و آخرت
بسيجي با بصيرت
|
Iran (Islamic Republic of)
حسين آقا احسنت !!
مهران !!!‌ صداي خرد شدن دندوناتو شنيدم !! انشالله نفس از اون حلقي كه در ضديت با فرزند زهرا فك ميزنه ، بالا نياد ، همينطور جريان منحرف مورد حمايتت !!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۰
۱
۱
اگه این گروه ابلیسی هستند چرا مقابله اساسی با این جریان نمیکنند
رها 121
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۰
۰
۶
آخه یکی نیست بگه اگه ساحر و جادوگری هم وجود دارد که شما ها توسط برمسند نشاندن ......ژاد باعث و بانی آن شدید. پس بهتر است هر چه زود تر استغفار کنید. باب رحمت همیشه باز است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۰
۲
۳
این که آقای مصباح هر روز به تکلیف آن روز عمل میکنند پس بصیرتشان در تشخیص زود هنگام جریانات و انحرافات چه میشود؟فرقشان با عوام چیست؟ضمناً خیلی از مصادیق انحراف را ایشان دیدند پس چرا نفهمیدند ؟مواردی مثل هاله نور- هشدار موسوی به رمالی-گم شدن پول در شهر داری- هزینه دهها میلیاردی تبلیغات ریاست جمهوری--بی ادبی مثل آب زدن به آنجایی که میسوزد.اعمال خلاف شرعی مثل اتهام دزدی به افراد بدون مستندات-بردن آبروی مومنان- دروغگوییهای واضح مثل سند عذرخواهی وزارت خارجه انگلیس از ایران بابت ملوانان که دروغگویی گناه کبیره است و بسیاری موارد دیگر که هرکدام برای شناختن ماهیت شخص چیزی بیشتر از کافی است.شعار و دعوت به بصیرت آقای مصباح چی بود به ماهم بگویید بدانیم.
دشمن ضد ولايت فقيه
|
Iran (Islamic Republic of)
برادر ناشناس مگه من و شما و مصباح معصوميم ؟‌خود امام خميني هم به اين موضوع (معصوم نبودن خود از اشتباه) تاكيد كرد با اشاره به موضوعاتي مثل بازرگان و قطب زاده ...
دروغ و فريبكاري كه هناق نيست و كنتور هم كه نميندازه .... خيلي ها فريب اين رفتارها رو خوردن ... راستش انحراف به حدي سرسام آوره كه بعضي ها اولش باور نميكنن واقعيتو ، يعني قبول اين انحراف براي همه (منجمله خود من ) تا مدتها سخت و ثقيل هست ، آخه قبول اين مطلب مهم كه اينا مدعي كراماتي دور از عقل و منطق باشن كه امثال آقاي بهجت با اون همه عظمت معنوي هم مدعي ش نبودن !! يه كم سخته و شايد برخي ها بگن ميخوان دولت رو خراب كنن !!
خود من در حالي كه از زبان خيلي آدمهاي موثق مطالب مهمي بر عليه اينا مي شنيدم تا مدتها با خودم ميگفتم اين شايعات در راستاي تخريب اح ..... هست ، خصوصاً اون بحث هاله نور رو ....
شخص بنده با توجه به عملكرد اح .... در موضوع مش .... و مصلحي و جسارت اح .... در ايستادگي در برابر مقام عظماي ولايت فهميدم كه اوضاع از چه قراره !!!
خب آقاي مصباح و خيلي هاي ديگه هم با توجه به شعارهاي انقلابي و ولايتمداري و ... اين شخص ازش طرفداري كرد ديگه ...
احمد مشهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۸ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۰
۵
۱
مهران جان حالا سحر نه بی قانونی چی کیش چی رقص ترکیه چی قران با رقص و سما اوردن چی توهین به مراجع چی هجده مسئولیت داشتن چی جدایی ......چی اینا رو چکا کنن
ممل
|
Iran (Islamic Republic of)
احمد آقا جواب مهران رو در مقابل كامنت اون بنويس كه زير مطالب و اراجيف اون درج بشه اون .... !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۳ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۰
۳
۳
در مقابل این همه تهمتی که امثال صراط نیوز به احمدی نژاد زد ، باز هم عکس العمل او ، تقوا بود . تقوا ...
چیزی که صراط نداره.
سکوت عجب فریاد رسایی است ، آنجا که حنجره ای برای فریاد نمی ماند.
"زنده یاد،دکتر شریعتی"
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خیلی جالب بود
من هم موافقم
...
|
Iran (Islamic Republic of)
منافقای ضد ولایت
احمد مشهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۶ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۰
۰
۰
نه که مش......ون خیلی هم سکوت کردن ---کاشکی همه مش........ون به معجزه این فریاد رسا ایمان میاوردن و سکوت میکردن وای که چقد دنیا قشنگ میشد
انسيه
|
Netherlands
|
۱۴:۲۶ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۰
۲
۰
اگر كسي در زمينه شيطان شناسي ونقش مستقيم ان در انحرافاتي چون بابيت تحقيق ومطالعه كافي داشته باشد كاملا با نظر استاد علامه موافق است .خدايا اين استاد متقي وتيز هوش ودانشمند را از ما نگير
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۴ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۰
۱
۲
خداوند آقای مصباح را از شر بولتن سازان،خبرسازان،قدرت طلبان دروغگو خلاص نموده تا با دست خود دچار کید شیطان نشویم و این نعمت الهی که بعد از سالها خون دل خوردن از دولتهای قبل به ما عطا شده از کف مان نرود و آنگاه است که وا حسرتا بکشیم بخاطر کفران نعمت
....
|
Iran (Islamic Republic of)
فکر کنم اخیرا از قبرس آوردنت