۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳
رهبر انقلاب: در سال گذشته (92) حماسه اقتصادی به شکل مورد انتظار محقق نشد که لازم است این حماسه در سال جدید (93) به وجود آید

سالک: آنچه که مورد توجه مقام معظم رهبری بوده محقق نشده/ دولت بسیار ضعیف عمل کرده است

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه ما نگرانی از جانب مردم نداریم چون مردم بسیار با بصیرت هستن و جلوتر از مسئولین پیش می روند اظهار کرد: اما در کنار این مساله دولت مردان باید در جهت تحقق شعار سال در کنار مسولیت اجرایی نقش حمایتی نیز داشته بشند که تاکنون بسیار ضعیف عمل کرده اند.
کد خبر : ۲۳۳۰۳۰
گروه مطالبه صراط - رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی سال 93 را سال «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری کردند.

سالک: آنچه که مورد توجه مقام معظم رهبری بوده محقق نشده/ دولت بسیار ضعیف عمل کرده است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اینکه "در سال گذشته حماسه اقتصادی به شکل مورد انتظار محقق نشد که لازم است این حماسه در سال جدید به وجود آید" تاکید کردند: "در نگاه به سال ۹۳ آنچه به نظر این حقیر مهم‌تر از همه است، دو مسئله است: یک مسئله همین مسئله‌ی اقتصاد و دیگری مسئله‌ی فرهنگ است. در هر دو عرصه و در هر دو زمینه توقّعی که وجود دارد، تلاش مشترکی است میان مسئولان کشور و آحاد مردم. آنچه برای بنای زندگی و سازندگی آینده مورد انتظار است، بدون مشارکت مردم تحقّق‌پذیر نیست. بنابراین علاوه بر مدیریّتی که مسئولین باید انجام بدهند، حضور مردم در هر دو عرصه لازم و ضروری است؛ هم عرصه‌ی اقتصاد، هم عرصه‌ی فرهنگ. بدون حضور مردم کار پیش نخواهد رفت و مقصود تحقّق پیدا نخواهد کرد. مردم در گروه‌های گوناگون مردمی با اراده و عزم راسخ ملّی میتوانند نقش‌آفرینی کنند. مسئولین هم برای اینکه بتوانند کار را به‌درستی پیش ببرند، احتیاج به پشتیبانی مردم دارند. آنها هم بایستی با توکّل به خدای متعال و با استمداد از توفیقات و تأییدات الهی و کمک مردمی، مجاهدانه وارد میدان عمل بشوند؛ هم در زمینه‌ی اقتصاد و هم در زمینه‌ی فرهنگ."

سالک: در جهت تحقق قطع وابستگی ها اتفاقی صورت نگرفته است/ مدیریت جهادی در بسیار ضعیف است/ آنچه که مورد توجه مقام معظم رهبری بوده محقق نشده/ باید از واردات بی رویه کالاهای خارجی جلوگیری شود/ دولت بسیار ضعیف عمل کرده است

سالک: دولتمردان بسیار ضعیف عمل کرده‌اند

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به تحقق شعار سال گفت: در این جهت اتفاقات خوبی افتاده اما مطلوب نیست به این معنا که تمام آنچه که مورد توجه مقام معظم رهبری بوده و جامعه از آن تلقی داشته نبوده است.

احمد سالک در گفتگو با خبرنگار گروه مطالبه صراط با توجه به میزان تحقق شعار سال جاری عنوان کرد: این شعار یعنی اقتصاد، فرهنگ، عزم ملی و مدیریت جهادی چهار کلید واژه ای است که یک ارتباط قوی ارگانیکی به همراه دارد بنابراین اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده در جهت تحقق قطع وابستگی ها شکل نگرفته است و تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی، قطع وابستگی به اقتصاد نفتی و اقتصاد دولتی در این زمینه نبوده است.

وی با اشاره به فعالیت رسانه های بیگانه اظهار داشت: با توجه به هجمه بسیار سنگین کشور که از طریق رسانه های بیگانه به موضوع فرهنگ دینی بوده است دستگاه های نظام در تلاش هستند تا به سمت ایجاد اقتصاد مقاومتی پیش روند.بنابراین دیده می شود دستگا ها به سمت و سوی احیای مطالبات مقام معظم رهبری در راستای مسائل فرهنگی شکل گرفته است.

احمد سالک در تشریح فعالیتهای کمیسیون فرهنگی مجلس در زمینه تحقق مطالبات رهبری افزود: کمیسیون فرهنگی مجلس در سال 93 بر اساس سیاست احیای مطالبات مقام معظم رهبری و تقویت زیر ساخت های فرهنگی کشور توانسته است تعدادی از این مطالبات را در قالب قانون در اختیار مجلس قرار دهد.از جمله قانون امر به معروف و نهی از منکر و قانون حمایت و تجهیز مساجد که 5 ماده آن در صحن علنی مجلس تصویب شده، همچنین قانون طرح جمعیت و تعالیم خانواده که در دستور کار مجلس است.

وی گفت: در این جهت اتفاقات خوبی افتاده اما مطلوب نیست به این معنا که تمام آنچه که مورد توجه مقام معظم رهبری بوده و جامعه از آن تلقی داشته نبوده است.

رییس کمیسون فرهنگی مجلس با اشاره به تلاش دستگاههای زیربط افزود: عزم مردم در زمینه تحقق مطالبات رهبری بیشتر از مسئولین بوده است، مدیریت جهادی بستگی به این دارد که عملکرد دستگاه ها را در رابطه با مدیریت جهادی مورد توجه قرار بدهیم.

احمد سالک مدیران واقعی را در زمان جنگ تحمیلی دانست و گفت: مدیریت جهادی در حال حاضر بسیار ضعیف است و مدیریت جهادی موجب جلوگیری از فساد می شود که ما نتوانسه ایم در این زمینه به خوبی عمل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه امسال گام هایی در ارتباط با شعار سال برداشته شده اما این میزان فعالیت کافی نیست متذکر شد: مایوس نیستیم، در شرایط تحریم ها ی سنگین یک جانبه دشمن شاهد دستاورد های خوبی در کشور بودیم.

احمد سالک با اشاره به واردات بی رویه کالا به کشور عنوان کرد: این مساله به وزارت صنعت معدن و تجارت بستگی به دستورالعمل ها دارد و باید از واردات بی رویه کالاهای خارجی جلوگیری شود و همچنین نیاز به فرهنگ سازی در این زمینه وجود دارد تا مردم کالای خارجی را به کالای داخلی ترجیح ندهند.

وی خواستار تشویق مردم در جهت تولید کالای فرهنگی با سیاق ارزش های دینی و انقلاب اسلامی شد و افزود: نباید در این مساله کوتاهی شود و تولید کنندگان محصولات فرهنگی مورد حمایت قرار بگیرند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه ما نگرانی از جانب مردم نداریم چون مردم بسیار با بصیرت هستن و جلوتر از مسئولین پیش می روند اظهار کرد: اما در کنار این مساله دولت مردان باید در جهت تحقق شعار سال در کنار مسولیت اجرایی نقش حمایتی نیز داشته بشند که تاکنون بسیار ضعیف عمل کرده اند.
برچسب ها: صراط مطالبه سالک
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز