۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲
ضرغامی:

زمان خانه‌نشینی، احمدی‌نژاد بامن درددل کرد و سبک شد/ روحانی گفت بچه‌ها روی برخی افراد نظر دارند

عزت الله ضرغامی، در گفتگویی درباره مسائلی چون خانه نشینی احمدی نزاد و انتخاب مجری برای مصاحبه تلویزیونی روحانی سخن گفته است.
کد خبر : ۲۳۳۰۹۲
صراط: رییس سابق سازمان صدا‌وسیما با اشاره به موضوع خانه‌نشینی احمدی‌نژاد، گفت: من یقین داشتم وی بعد از چند روز برمی‌گردد. چند‌بار هم به خانه‌اش رفتم و با او صحبت کردم؛ با من درددل کرد و سبک شد. بعد از مدتی هم خودش به هیات‌دولت رفت و هیچ ربطی به من نداشت.
 
عزت‌الله ضرغامی در گفت‌وگو با هفته‌نامه مثلت گفت: هر چند احمدی‌نژاد به سر کار بازگشت اما این کار، دولت را دچار حاشیه کرد. ما هم بستنی خریدیم و رسانه‌ها همه مسایل را فراموش کردند و بستنی‌محور شد. (خنده)
 
او با اشاره به دوره حضورش در معاونت پارلمانی وزارت دفاع در دوره علی شمخانی، به ماجرای استیضاح عطالله مهاجرانی، وزیر وقت ارشاد اشاره کرد و گفت: وقتی بحث استیضاح آقای مهاجرانی مطرح بود، دولت به وزرا فشار آورده بود که باید همگی به مجلس بروید و فعال باشید و از وزیر ارشاد دفاع کنید. وقتی من در صحن بودم آقای شمخانی با من تماس گرفت و گفت فشار زیادی روی من است. حتی آقای ابطحی به من فشار آورد که شما وزیر کابینه هستید و حتما باید بروید. من به آقای شمخانی گفتم شما به‌عنوان سردار سپاه با این همه عقبه سیاسی و حزب‌اللهی نباید موید این فضای فرهنگی و سیاسی باشید.   
 
او ادامه داد: آقای شمخانی هم قبول کرد و گفت من بیایم و در مجلس حضور پیدا کنم. از یکی از در‌ها وارد مجلس شوم، چند‌دقیقه‌ در راهرو‌ها با برخی از افراد صحبت کنم و از در دیگر خارج شوم. گفتم کار پسندیده‌ای است. یک شوخی هم کردم. حضور در مجلس را با فرد دارای عذر شرعی و مسجد مقایسه کردم که از یک در بیاید و از یک در دیگر خارج شود!
 
ضرغامی به موضوع ماجرای انتخاب مجری در مصاحبه با رییس‌جمهور نیز اشاره کرد و در این‌باره گفت: «من قبل از گفت‌وگوی زنده با رییس‌جمهور گفتم درست است که ما باید مجری را تعیین کنیم، اما هرکسی که بگویید، می‌پذیریم. نه شما اعلام کنید و نه شما به او بگویید؛ به ما بگویید که ما او را توجیه کنیم که چه کند و چه نکند. سری اول آن سه‌نفر را آوردند و گفت‌وگوی بسیار بدی شد.» او در ادامه گفت: «آن سه‌نفر مصاحبه کردند و اعلام کردند که دیگر چنین برنامه‌ای را نخواهند رفت.
 
بار دوم من در جلسه هیات‌دولت به‌طور خصوصی از آقای روحانی پرسیدم چه کسی مدنظر شماست؟ گفت مهم نیست اما بعضی از بچه‌ها روی برخی افراد نظر دارند. گفتم چه کسانی؟ گفت فلانی‌ و‌ فلانی.»
 
ضرغامی با بیان اینکه اتفاقا آقای روحانی‌نژاد را صدا کردم تا با او صحبت کنم، گفت: «گفتم ایشان رییس‌جمهور است و احترام دارد. باید احترام بگذاری، در میان صحبت رییس‌جمهور وارد نشوی و شأن رییس‌جمهوری را حفظ کنی، حتی برای این کار، کلاسی برای مجری برنامه تشکیل دادیم. آنها خیال می‌کردند وقتی ما یک‌مجری برای این برنامه در نظر بگیریم به او می‌گوییم برو، بزن، اما بعدها متوجه شدند و الان هرکسی را معرفی کنید، قبول می‌کنند.»