۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۵

دستگیری پیک داعش در ترکیه

یک روزنامه ترکیه امروز (یکشنبه) گزارش داد، یک مامور اطلاعاتی دستگیر شده در این کشور که به سه دختر انگلیسی کمک کرده، به منظور پیوستن به گروه تروریستی داعش وارد سوریه شوند، همچنین به عنوان پیک، به انتقال پول به این تروریست‌ها می‌پرداخته است.
کد خبر : ۲۳۳۱۸۹

صراط: یک روزنامه ترکیه امروز (یکشنبه) گزارش داد، یک مامور اطلاعاتی دستگیر شده در این کشور که به سه دختر انگلیسی کمک کرده، به منظور پیوستن به گروه تروریستی داعش وارد سوریه شوند، همچنین به عنوان پیک، به انتقال پول به این تروریست‌ها می‌پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ترکیه روز پنجشنبه اعلام کرد، یک مامور اطلاعاتی را بازداشت کرده که برای یکی از کشورهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا برای مبارزه با داعش که نام آن مشخص نشد، جاسوسی می‌کرده است.

به گفته مقامات ترکیه، این فرد تبعه سوریه بوده است. رسانه‌های ترکیه گزارش دادند که این جاسوس برای سرویس اطلاعاتی کانادا فعالیت می‌کرده است اما اوتاوا این ادعا را رد کرد.

روزنامه ملیت ترکیه گزارش داد این فرد که یک دندانپزشک بوده و از نام دکتر محمد رشید، استفاده می‌کرده است، در جریان بازجویی‌ها به پلیس ترکیه گفته است که پول‌هایی را از خارج دریافت می‌کرده و آن‌ها را میان تروریست‌های داعش توزیع می‌کرده است.

روزنامه ملیت گزارش داد که این مامور بازداشت شده، گفته است این پول‌ها را از طریق یک شعبه بانک "وسترن یونیون" نقد می‌کرده و آن‌ها را به جواهر فروشان سوری که در شهر شانلی اورفا در جنوب شرق ترکیه کار می‌کرده‌اند، تحویل می‌داده است. پس از آن این جواهر فروشان با همکاران خود در سوریه تماس گرفته و یک واسطه به فروشگاه‌های آن‌ها می‌آمده است.

همچنین براساس گزارش روزنامه ملیت، این مامور اطلاعاتی به بازرسان ترکیه گفته است که برادرش که در شهر رقه سوریه زندگی می‌کند، پول را از سوی جواهر فروشان دریافت کرده و آن‌ها را به تروریست‌های داعش تحویل می‌داده است.

در این گزارش فاش نشده که چه کسی در درجه اول این پول‌ها را از خارج می‌فرستاده است.

روز جمعه ویدیویی انتشار یافت که در آن این فرد به سه دختر مفقود شده انگلیسی کمک می‌کند تا سوار خودرویی در شهر شانلی اورفا شده و رهسپار سوریه شوند.

براساس گزارش‌ها، این سه دختر انگلیسی با نام‌های خدیجه سلطانه، 16 ساله و شمیمه بیگم و امیره عباسه که هرکدام 15 سال دارندف با هواپیمایی از لندن در تاریخ 17 فوریه به استانبول سفر کرده و به سوریه رفته‌اند.

براساس گزارش‌ها، این دختران انگلیسی با اتوبوس از استانبول به شانلی اورفا رفته و گمان برده می‌شود که از آن‌جا به مرز سوریه منتقل شده‌اند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: داعش ترکیه صراط