۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۱
5 چهره جنجالی سال 93 – سه

آموزه رسایی از فوتبال؛ بهترین دفاع حمله است

اصل اجرای حکم تعلیق او و جزییات آن از سوی رسایی کاملا بدون پاسخ رها شد. و او تنها آموزه ای از فوتبال را که "بهترین دفاع حمله است" سرلوحه اقدامات خود قرار داد.
کد خبر : ۲۳۳۳۹۳
پایگاه خبری صراط، 5 چهره جنجالی سال 93 را انتخاب کرده و به معرفی تک تک آنها خواهد پرداخت. واضح است که گزینه های متعددی برای قرار گرفتن در لیست مذکور وجود داشتند اما ملاک این 5 انتخاب، رو شدن چهره ای تازه از منتخبین، در سال 93 بوده است. روند معرفی این چهره ها از پنجم به اول است. سومین چهره جنجالی سال 93 حمید رسایی، نماینده مجلس شورای اسلامی است.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

گروه سیاسی صراط – حمید رسایی همیشه جنجالی بوده است؛ از همان زمانی که وارد مجلس شد اخبار و حواشی پیرامونش زیاد بود. شکل گیری جبهه پایداری هم به این رسانه ای تر شدن کمک کرد. او کم کم با سایت و هفته نامه و اینستاگرام و... خودش هم وارد بازی های رسانه ای شد.

با آغاز به کار دولت یازدهم، منتقد جدی دولت شد اما ناگهان ماجرای سفرش به آلمان و پذیرش انگشت نگاری در سفارت این کشور روبرو شد و مجبور شد آن را به نوعی توجیه کند. حضورش در کمیته مجلسی ها در ماجرای فساد فوتبال اما تا کنون نتیجه مشخصی نداشته است. نه فوتبالی ها او را پذیرفته‌اند و نه خود او در این زمینه حرف خاصی برای گفتن داشته است.

با این حال، اولین دلیل جنجالی شدنش در سال 93 به همین فوتبال بازمی‌گردد. رسایی عزم برزیل کرده بود تا ماجرای فساد فوتبال را – که عمدتا به لیگ برتر کشورمان و لیگ یک بازمی گشت – در جام جهانی برزیل پیگیری کند! واضح بود که اعتراضات آغاز شود. ماجرا تا جایی پیش رفت که سفرش منتفی شد و رسایی گفت که اصلا تصمیم این سفر با او نبوده! البته برخی همکاران مجلسی اش هم با رسایی همراهی کردند.

به این ترتیب، حضور در کشور خوش آب  هوا و توریستی برزیل، به جز فوتبالیست ها، تنها نصیب برخی سینماگران و هنرمندان شد تا رسایی که سابقه همکاری(!) با هر دو طیف سینما و فوتبال – رسایی در گذشته حتی با برنامه "هفت" هم گفتگو کرده بود – را داشت، جامانده بزرگ برزیل لقب بگیرد. رسایی که علیرغم حاشیه های سفرش به آلمان، خودش را به هر ترتیب ممکن، به این کشور رسانده بود بود، ناکامی اش در سفر به برزیل تا اندازه ای غیرمنتظره شد که انگار فقط زلاتان ابراهیموویچ نبود که عدم حضورش، جام جهانی را خالی از لطف می‌کرد!

دومین حاشیه دامنه دار او در سال 93 به ماجرای خبری بازمی‌گردد که رسایی درباره برادر روحانی منتشر کرد. رسایی بدون آنکه نام مستقیمی از کسی ببرد، مدعی شد بابک زنجانی کمکی میلیاردی به "ستاد بنفش" کرده و پای "ح.ف" را هم وسط کشید. او پس از پاسخ اکبر ترکان به ادعایش، او را نوشت که درباره "الف.ت" صحبت نکرده است!

بازی رسایی با این نام های مخفف تا جایی پیش رفت که به نظر می رسد شکایت حسین فریدون از او نیز در دادگاه بی نتیجه باشد. انتقادات رسایی به دولتی ها ماجرای جدیدی نیست چراکه عملکرد دولت تدبیر و امید تا کنون سوژه کافی را در اختیار هر منتقدی قرار داده و حتی برخی خوشبینان به این دولت را نیز ناامید کرده است.

 اما ماجرا زمانی جالب تر می شود که بدانیم حمله دامنه دار رسایی با اسامی مخفف، زمانی صورت گرفته است که او در مظان اتهاماتی قرار گرفت که علیه او در خصوص حکم تعلیق 5 ساله از خدمات دولتی مطرح شد. محمد اشرفی اصفهانی رییس هیات بدوی یک رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری درباره رسایی فاش کرده بود که "نتیجه بررسی های هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری نهاد این شد که ایشان متخلف و 5 سال از مسوولیت های دولتی محروم است."

اصل اجرای حکم تعلیق او و درستی یا نادرستی آن از سوی رسایی کاملا بدون پاسخ رها شد. و او تنها آموزه ای از فوتبال را که "بهترین دفاع حمله است" سرلوحه اقدامات خود قرار داد.

پشتکار رسایی سرانجام واکنش فریدون را به دنبال داشت و او با بیان اینکه "هر کسی این حرف را زده بی‌جا کرده است" اظهار داشت: "این فرار به جلو برای دوستانی است که از این پول‌های مفت گرفته‌اند و امروز می‌خواهند کثافت‌کاری‌های‌شان را با این حرف‌ها جبران کنند." با این حال رسایی خیالش از دادگاه راحت بود؛ چراکه او نه تنها نام مستقیمی از برادر روحانی نبرده بود بلکه ظرافت های حقوقی در متن خود را حتی بیش از این هم مطرح کرده و بدون نام بردن از ستاد حسن روحانی آن را "ستاد بنفش" نامیده و همه مقدمات لازم برای انکار اصل ماجرا در دادگاه را فراهم کرده بود.

رسایی که خود می گوید مدت هاست عضو جبهه پایداری نیست، بیش از هر عضو دیگری، به این جبهه منسوب است. او همیشه با حاشیه بوده؛ چه با فوتبال و سینما، چه با انگشت نگاری و "ح.ف".
نظرات بینندگان
امیر
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۵:۰۵ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۴
۲
۲
من از خوار سر دیوارهای کهنه دانستم

که نا کس کس نمیگردد از این بالا نشستنها