۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹
اختلاف‌نظر حجاریان و عبدی؛ و یک اشتراک

اصلاح‌طلبان از حالا شکست روحانی را پذیرفته‌اند!

فارغ از تفاوت نظر این دو، آنچه بیش از همه جلب توجه می کند، استفاده روزافزون اصلاح‌طلبان از عبارت "شکست روحانی" است. گویی بسیاری از آنها، شکست روحانی را از هم اکنون پذیرفته‌اند!
کد خبر : ۲۳۳۶۰۶
گروه سیاسی صراط - پس از اظهارات سعید حجاریان مبنی بر اینکه شکست روحانی شکست اصلاح طلبان نیست، عباس عبدی این موضوع را رد کرده و عکس آن را صادق دانسته است.

به گزارش گروه سیاسی صراط، سعید حجاریان، اخیرا با تأکید بر اینکه ما چاره‌ای جز دفاع از روحانی نداریم، اعلام کرده است که "شکست روحانی شکست ما نیست. او اصلاح‌طلب نبوده است."

در پاسخ به این ادعا، عباس عبدی دیگر تئوری پرداز اصلاح طلب در پاسخ به حجاریان، نوشته است: "نيرويي كه خود را سرآمد و پيشرو مي‌داند، در هر مقطعي به صورت غيرمسوولانه مدعي نفي انتخاب خود نمي‌شود. جالب اينكه همه آنان وقتي بحث انتخاب دولت مي‌شود، خودشان را عامل پيروزي روحاني مي‌دانند و حتي خواهان حضور اصلاح‌طلبان هم در دولت مي‌شوند كه حضور هم دارند ولي وقتي كه موقع شكست مي‌شود، جاخالي مي‌دهند كه اين دولت ما نيست. كسي كه جلوي آنان را نگرفته، مي‌توانستند دولت خودشان را بر سر كار آورند. اگر نتوانستند، قرار نيست كه ديگران جلوي نيروي سياسي مدعي پيشگامي و پيشرو بودن فرش قرمز پهن كنند و با سلام و صلوات آنان را به صندلي قدرت برسانند."

بخشی از پاسخ عبدی به حجاریان، در بیان اکثر اصلاح طلبان دیده نمی شود. او به صراحت به یکی از موج سواری‌های این جریان که بر اساس آن، پیروزی روحانی را به نام خود می زنند و شکست او را متعلق به دیگران می دانند، انتقاد کرده است.

فارغ از تفاوت نظر این دو تئورسین اصلاح طلب، آنچه بیش از همه جلب توجه می کند، استفاده روزافزون اصلاح‌طلبان از عبارت "شکست روحانی" است. گویی بسیاری از آنها، شکست روحانی را از هم اکنون پذیرفته‌اند و صرفا دنبال مقصر آن می گردند!