۰۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۵

بازتاب بین‌المللی سخنرانی رهبرانقلاب در مشهد

رسانه‌های بین‌المللی به پوشش بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مشهد پرداختند؛ خبرگزاری رویترز در این راستا نوشت رهبر عالی ایران در میان فریادهای مرگ بر آمریکا گفت با قدرتهای جهانی در مسائل غیرهسته‌ای گفت‌وگو می‌کند.
کد خبر : ۲۳۴۱۸۸

صراط: رسانه‌های بین‌المللی به طور گسترده در حال پوشش بیانات آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران هستند.

خبرگزاری رویترز اولین رسانه‌ای بود که بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را پوشش داد. این خبرگزاری نوشت: «رهبر ایران در میان فریادهای مرگ بر آمریکا گفت تهران با قدرتهای جهانی تنها در موضوع هسته‌ای و نه در مسائل منطقه‌ای گفت‌وگو می‌کند.»

رسانه دولتی «بی‌بی‌سی» با این تیتر که «حرف‌های رئیس‌جمهور آمریکا صادقانه نبود» بیانات روز شنبه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را بازتاب داد.

روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست هم بیانات مقام معظم رهبری را از قول خبرگزاری رویترز گزارش داد.

پایگاه اینترنتی تلویزیون المنار لبنان بخش‌هایی از اظهارات رهبر ایران که تحریم‌ها را فراهم‌آورنده فرصت برای مردم خوانده بود را محور پوشش اظهازات وی قرار داد.

خبرگزاری «ال‌بی‌سی‌آی» لبنان بخشی از اظهارات آیت‌الله خامنه‌ای را تیتر کرد و نوشت: «رهبر عالی ایران زورگویی آمریکا در کفت‌وگوهای هسته‌ای را رد کرد.»

خبرگزاری فرانسه هم در مطلبی نوشت رهبر عالی ایران در سخنرانی روز شنبه خود احتمال همکاری منطقه‌ای بین ایران و آمریکا را رد کرد.

این خبرگزاری نوشت رهبر ایران در اظهاراتی در اولین روز نوروز که به دقت دنبال می‌شد هر کونه گمانه‌زنی مبنی بر اینکه توافق هسته‌ای می‌تواند زیربنای آشتی گسترده‌تر ایران و غرب شود را رد کرد.

روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال نوشت رهبر ایران در این سخنرانی گفت اینکه کسی در ایران تمایل ندارد که این موضوع از طریق مذاکرات حل شود، دروغ است.

پایگاه خبری دبکا، نزدیک به منابع امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی هم در مطلبی با عنوان «رهبر ایران اوباما را دروغگو خواند» نوشت: «رهبر ایران در سخنرانی سال نو خود مداخله نظامی در لیبی را مورد انتقاد قرار داد و اوباما را به دروغگویی متهم کرد.

«هیل»، نشریه تخصصی کنگره بخش‌هایی از اظهارات مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار داد که مربوط به رفع تحریم‌ها علیه ایران بود. هیل نوشت رهبر ایران گفت برداشتن تحریم‌ها، بخشی از توافق است نه نتیجه آن.

روزنامه لس‌انجلس‌تایمز این تیتر را برای گزارش خود انتخاب کرد: «رهبر عالی ایران از تلاشهای هسته‌ای دولتش حمایت می‌کند.»

این روزنامه از قول تحلیلگران افزود با آنکه رهبر ایران به شدت از غرب انتقاد کرد، سخنرانی او نشان‌دهنده حمایتی شایسته از ادامه مذاکرات بود.


منبع: فارس