۰۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳

روحانی به رهبر انقلاب نامه نوشت

بار دیگر از حمایت بی دریغ حضرتعالی و ملت شریف که به تعبیر رسا و درست آن جناب، همگان از حل مسأله هسته ای از طریق مذاکرات حمایت می کنند، تشکر و قدردانی می کنم.
کد خبر : ۲۳۴۲۹۵
روحانی به رهبر انقلاب نامه نوشت
صراط: رییس جمهوری در نامه ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی از عنایت ویژه معظم له به دولت و دعوت مردم به حمایت از خدمتگزاران ملت، تقدیر و تشکر و همه مردم و مسئولان را به توجه کافی و رعایت کامل رهنمودهای رهبری بزرگوار دعوت کرد.

به گزارش صراط به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، متن نامه حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی

حضرت آیت الله خامنه ای دامت برکاته

با سلام و تحیات وافره،

از سوی خود و دولت تدبیر و امید در رابطه با اعلام سال جدید به عنوان 'دولت، ملت، همزبانی و همدلی' و عنایت ویژه ای که نسبت به دولت و دعوت مردم به حمایت از خدمتگزاران ملت فرمودید، تقدیر و تشکر می نمایم و همه مردم و مسئولان را به توجه کافی و رعایت کامل رهنمودهای رهبری بزرگوار دعوت می کنم. ملتی که در حماسه سیاسی 24 خرداد 92، با حضور پرشکوه خود، سازوکار انتخابات را برای بیان خواست خویش مورد اعتماد قرار داد و با رأیی معنادار، گفتمان اعتدال را برگزید، توفیق روزافزون دولت خود را با ادامه حضور خویش در همه صحنه ها تضمین خواهد نمود.

همچنین دولتی که مردم را به عنوان ولی نعمت خود و صاحب کشور باور دارد، خود را بر اساس آموزه های انقلاب و رهنمودهای امام و رهبری، موظف به پیروی از خواست مردم و حراست از حقوق مردم بر اساس قانون اساسی می داند. این دولت، خدمت به همه مردم را، فارغ از ملاک های سیاسی و جناحی، وظیفه خود می شمرد و همواره نقد مشفقانه را همچون حمایت خردمندانه ارج می نهد و در اداره کشور نیز، خود را نیازمند اندیشه و تدبیر همه صاحب نظران می داند.

بی شک برای دستیابی به توفیق نهایی در این پیوند متقابل، هماهنگی همه نهادهای مسئول و هدایت جریان های سیاسی کشور در راستای انسجام ملّی ضروری است.

نکته درخشان دیگری که در بیانات راهگشای جنابعالی مورد تأکید قرار گرفت، توصیه به تقویت اقتصاد ملی و رشد سرمایه گذاری با تکیه بر نیروی انسانی و ظرفیت های داخلی بود. حمایت رهبر معظّم را از تلاش هایی که دولت خدمتگزار در دوره کوتاه خدمت خود برای خروج تولید از رکود، افزایش صادرات و کاهش اتکاء به نفت در بودجه و تراز تجاری کشور داشته است، سرمایه ارزشمندی برای تلاش مضاعف و کسب اعتماد بیشتر فعالان اقتصادی به ثبات این سیاست ها می دانیم و اینک با قوت قلب بیشتری، سیاست بهبود محیط کسب و کار، حمایت از واحدهای تولیدی بویژه بنگاه های کوچک و متوسط و شرکتهای دانش بنیان و مقابله اصولی با فساد و قاچاق را ادامه خواهیم داد. نگاه دولت در جهت گیری اقتصاد درون زا و برون نگر مبتنی بر سیاست های ابلاغی است که با تأکید بر تعامل سازنده با جهان، از بازارهای جهانی برای تقویت تولید ملی و افزایش صادرات بهره می جوید و رشد دانش و فناوری ملی را در صحنه رقابت جهانی تضمین می کند.

خداوند بزرگ را سپاسگزاریم که در شرایط فشار بین المللی و چالش های منطقه ای در یکسال و نیم گذشته توفیق آن داد که با همت مردم، شرایط تحریمی کشور به عرصه مقاومت اقتصادی این ملت تبدیل شود و با مهار تورم و آغاز رونق اقتصادی، پیام کند شدن حربه تحریم ها به تحریم کنندگان رسانده شود و آنان را به ناگزیر بودن از مذاکره منطقی و تغییر لحن گفتگو از تهدید به تکریم برساند.

بار دیگر از حمایت بی دریغ حضرتعالی و ملت شریف که به تعبیر رسا و درست آن جناب، همگان از حل مسأله هسته ای از طریق مذاکرات حمایت می کنند، تشکر و قدردانی می کنم. دستاورد بزرگ این مذاکرات، تا همین مرحله، اشتیاق افکار عمومی جهان به تفاهم و تعامل با ایران و اذعان قدرت های جهانی به حق پیشرفت و حفظ فناوری هسته ای ایران بوده است. بدیهی است که دولت خدمتگزار در مذاکرات با قدرت های جهانی و در همه مناسبات بین المللی، خود را پاسدار استقلال کشور و مدافع منافع ملّی می داند و با همه توان، از عزت و سربلندی این ملت عزیز، دفاع کرده و خواهد نمود.

در این ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها؛ با استمداد از ساحت مطهر آن اسوه تقوا، فضیلت و مقاومت، از خداوند بزرگ برای ملت شریف ایران، پیشرفت و سرافرازی و برای حضرتعالی سلامت و مزید توفیقات را مسألت می نمایم.
برچسب ها: صراط روحانی رهبری
نظرات بینندگان
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۴
۲۱
۲۳
جناب آقای رئیس جمهور کجای رای سال 92معنادار بود اگرکمی به گذشته برگردید متوجه رای معنادار ملت درسال88 خواهیدشد که باشکستن بت خودخواهی وفتنه گری چگونه مردم به خیانتکاران نع گفتند یکمی فکرکنید وحرفی یا مطالبی بنویسید، چگونه از رکود خارج