۰۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶

نظرسنجی درباره رییس‌جمهور بعدی آمریکا

نتایج یک نظرسنجی تلفنی حکایت از این دارد اکثر رأی‌دهندگان آمریکایی خواهان حضور چهره‌ای جدید در انتخابات سال ۲۰۱۶ ریاست جمهوری این کشور هستند.
کد خبر : ۲۳۴۳۲۵
صراط: نتایج  نظر سنجی موسسه «راسموسن» حکایت از آن دارند که اکثر رای دهندگان آمریکایی بر این باورند که حزب دموکرات باید در پی چهره‌ای تازه وارد برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 این کشور باشد.

در این افکار سنجی تلفنی 54%  معتقدند که حزب دموکرات برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری نیاز به تا شخصی دارد که در گذشته در عرصه سیاسی این کشور  حضور نداشته باشد.

بر اساسی این گزارش، تنها 22% شرکت کنندگان در این نظر سنجی با حضور شخصی که سابق نیز در عرصه سیاست آمریکا حضور داشته موافقند.

از نکات تعجب آور در این نظر سنجی این نکته بود که 57%  دموکرات‌ها نیز معتقد به شرکت  هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیستند .

64%  رای دهندگان آمریکایی همچنین درباره حزب جمهوریخواه بر این باورند که  آن‌ها نیز باید با چهره‌ای جدید وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شوند.

این نظر سنجی همچنین آشکار ساخت که تا این لحظه 49% رای دهندگان دیدگاه نامناسبی در قبال هیلاری کلینتون دارند. رای دهندگان آمریکایی عمده نگرانی خود درباره هیلاری کلینتون را در زمینه افشای استفاده وی از رایانامه‌های شخصی در زمان تصدیش در سمت وزارت خارجه آمریکا عنوان کرده‌اند.

از سوی دیگر نتایج نظرسنجی اخیر شبکه «سی ان ان/او آر سی»، در مورد رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا، نشان می‌داد «هیلاری کلینتون» از حزب دموکرات با اختلاف 10 درصدی از «جب بوش» جمهوری‌خواه پیشی گرفته است.

نظرسنجی سی‌ان‌ان نشان می‌دهد که فاصله کلینتون با نامزدهای برتر حزب جمهوری خواه بیش از 10 درصد است به طوری‌که هیلاری کلینتون با 54 درصد از «راند پاول» با 43 درصد پیشی گرفته است.

از طرف دیگر، فاصله بین هیلاری کلینتون و بوش نیز از دو حزب دموکرات‌ و جمهوری خواه زیاد است به طوریکه نظرسنجی سی ان ان نشان می‌دهد کلینتون با 55 درصد از بوش با 40 درصد پیشی گرفته است.

 در مقایسه میان هوکابی و کلینتون، نامزد جمهوری‌خواه 41 درصد و گزینه دموکرات 55 درصد نظرات را به خود اختصاص داده‌اند. در مقایسه میان کارسون و کلینتون نیز نتیجه 40 درصد در برابر 56درصد است.

بر اساس این گزارش، در رقابت بین نامزدهای دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، کلینتون با اختلاف حدود 50 درصدی از «جو بایدن» معاون اوباما پیشی گرفته است و کلینتون از حمایت 62 درصدی و بایدن از حمایت 15 درصدی برخوردارند. همچنین «الیزابت وارن» با حمایت 10 درصدی در جایگاه سوم قرار دارد و بقیه کاندیداهای دموکرات در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از حمایت بیش از 5 درصد بهره‌مند نیستند.

نظرسنجی سی ان ان/او آر سی در بین روزهای 13 تا 15 مارس از طریق تلفن صورت گرفت و یک هزار و نه شهروند  آمریکایی در آن شرکت داشتند و به منظور آن‌که نتایج از میان تمامی نمونه‌ها به دست بیاید، حاشیه خطای این نظرسنجی مثبت و منفی سه درصد بود.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط آمریکا
نظرات بینندگان
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۲ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
۰
۲
امیدوارم در انتخابات ریاست جمهوری امریکا(2016) جب بوش پیروز انتخابات گردد. درود بر جمهوریخواهان غیرتمند.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز