۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰

آمریکا:برنامه هسته‌ای را کناربگذارید/ پاسخ: آماده شلیک ایم

واشنگتن از پیونگ یانگ خواست به وظایف بین المللی خود پایبند باشد و از برنامه هسته ای اش دست بردارد.
کد خبر : ۲۳۴۳۸۴
صراط: خبرگزاری کره جنوبی «یونهاپ» گزارش داد: درخواست واشنگتن از پیونگ یانگ در این زمینه پس از آن مطرح شد که فرستاده بلندپایه کره شمالی به انگلیس هشدار داد کشورش آماده شلیک موشک های هسته ای است.

هیونگ هاک بونگ، سفیر کره شمالی در انگلیس گفت: کره شمالی می تواند در صورت رو به رو شدن با حمله، از موشک هسته ای یا سلاح هسته ای بهره بگیرد.

وی افزود: حملات با استفاده از سلاح هسته ای یک امتیاز انحصاری در اختیار آمریکا نیست.

آمریکا: برنامه هسته ای را کنار بگذارید/ پاسخ: آماده شلیک ایم

در واکنش به این موضع گیری، ماری هارف، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، در نشست خبری گفت:«من این گزارش ها را دیده ام. قطعا یک اجماع بین المللی علیه برنامه های موشکی هسته ای و بالستیک کره شمالی وجود دارد. ما از کره شمالی درخواست کرده ایم از هر دو این برنامه ها به گونه ای قابل تائید و بازگشت ناپذیر دست بردارد.»

هارف تصریح کرد :«در قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز از کره شمالی درخواست شده است این برنامه های خود را کنار بگذارد. ما برای جلوگیری از تهدیدهای کره شمالی و همچنین پاسخ به این تهدیدها کاملا آماده ایم.»

کره شمالی سال 1993 از «پیمان منع گسترش» سلاح های هسته ای، موسوم به «ان پی تی» خارج شد.

واشنگتن تاکید کرده درباره فعالیت های هسته ای پیونگ یانگ به شدت نگرانی دارد. آمریکا اعتقاد دارد فعالیت های هسته ای کره شمالی نقض تحریم های بین المللی علیه این کشور است.

کره شمالی به علت آزمایش های مختلف هسته ای و موشکی بالستیک که از سال 2006 صورت داده با تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد، آمریکا و دیگر کشورها رو به رو بوده است.

مقامات پیونگ یانگ این آزمایش های هسته ای و موشکی را با وجود درخواست های بین المللی برای خودداری کره شمالی از چنین اقداماتی صورت داده اند.

مقامات کره شمالی بیشتر وعده می دهند آزمایش های هسته ای و موشکی را در ازای گام های مشابه آمریکا به تعلیق درآورند تا از این روش به کاهش تنش ها (در شبه جزیره کره) کمک شود.

کره شمالی فوریه 2012 با آمریکا درباره تعلیق آزمایش های هسته ای خود به توافق رسید، با این حال، این روند فقط دو ماه دوام داشت.

منبع: شبکه خبر
نظرات بینندگان
عشق كره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۵ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۴
۵
۶
افرين بر كشور غيرتمند و بزرگ كره شمالي، افرين، خوش بحال مردمشون كه اين چنين در رفاه و سربلندي و ارج و قرب زندگي مي كنند.