۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹
تخت‌روانچی:

۲ مورد اساسی در مذاکرات باقی مانده

عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان تاکید کرد: طرف مقابل بداند که اگر می‌خواهند به نتیجه برسند باید سیاست‌های تحریمی خود را کنار بگذارند.
کد خبر : ۲۳۴۴۸۸
صراط: عضو مذاکره‌کننده تیم هسته‌ای کشورمان گفت: اختلافات در مذاکرات بسیار کم شده اما ۲ مورد اساسی باقی مانده است که امیدوارم به نتیجه برسد.

تخت‌روانچی عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان در حاشیه مراسم ختم والده رئیس‌جمهور در جمع خبرنگاران، با اشاره به مذاکرات اخیر اظهار داشت: مذاکرات خوبی داشتیم و اکنون به مرحله‌ای رسیدیم که نیاز به تصمیم‌گیری جدی دارد و امیدوارم طرف مقابل بتواند تصمیم مناسبی بگیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه پیش‌بینی برای رسیدن به توافق سخت است، افزود: امیدواریم که به نتیجه برسیم البته این موضوع به طرف مقابل بستگی دارد که واقعیات را بپذیرد.

عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان تاکید کرد: طرف مقابل بداند که اگر می‌خواهند به نتیجه برسند باید سیاست‌های تحریمی خود را کنار بگذارند.

تخت‌روانچی تصریح کرد: ما در مذاکرات شاهد این بودیم که کشورها و طرف مقابل مواضع خود را با یکدیگر تنظیم کردند و اختلافات نیز بسیار کم شده اما یکی دو مورد اساسی همچنان باقی مانده که امیدواریم به نتیجه برسیم.

وی در پاسخ به این سوال که در مذاکرات فقط موضوع هسته‌ای مطرح بوده است یا خیر؟ گفت: این مذاکرات صرفا هسته‌ای است زیرا ما نه مجازیم و نه اجازه می‌دهیم مباحث دیگری مطرح شود.

گفتنی‌ است؛ مراسم ختم والده رئیس‌جمهور ظهر امروز در مدرسه عالی شهید مطهری با حضور مقام معظم رهبری و مسئولان لشگری و کشوری برگزار شد.
منبع: فارس