۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۹

پیروزی ارزشمند فوتبال ایران مقابل شیلی

در ابتدای این دیدار به یاد دو خبرنگار فقید ایرانی یک دقیقه سکوت توسط بازیکنان دو تیم برگزار شد.
کد خبر : ۲۳۴۶۲۸
صراط: تیم ملی ایران در دیداری تدارکاتی مقابل تیم ملی شیلی به برتری رسید.

تیم‌های ملی ایران و شیلی از ساعت 23:30 شب گذشته در دیداری تدارکاتی در ورزشگاه NV آرنا شهر سن‌پولتن اتریش به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با گل‌های جواد نکونام و وحید امیری دو بر صفر به سود تیم ملی ایران به پایان رسید.

آرتور ویدال، الکسیس سانچس و داوید پیزارو 3 بازیکن مطرح شیلی در این دیدار در ترکیب ابتدایی تیم خود به میدان نرفتند.

در ابتدای این دیدار به یاد دو خبرنگار فقید ایرانی یک دقیقه سکوت توسط بازیکنان دو تیم برگزار شد.

در نیمه اول تیم ملی ایران موقعیت‌های مناسبی را برای گلزنی داشت که بهترین این فرصت‌ها توسط مسعود شجاعی، رضا قوچان‌نژاد و سیدجلال حسینی از دست رفت. در دقیقه 33 این دیدار شجاعی می‌‌توانست تعداد گل‌های تیم ملی را دو برابر کند که با بی دقتی وی این فرصت از دست رفت. البته این بازیکن در دقیقه 45 نیز با بی‌دقتی فرصت دیگری را نیز از دست داد.

شیلیایی‌ها نیز در چند صحنه روی دروازه ایران خطرساز شدند که این فرصت‌ها نیز با بی‌دقتی بازیکنان این تیم از جمله اوریانا و درخشش علیرضا حقیقی درون دروازه تیم ملی از دست رفت. در دقیقه 43 این دیدار حقیقی در فرصتی حساس ضربه گونزالس را مهار کرد.

گل تیم ملی نیز روی پاس گل تیموریان از روی نقطه کرنر در دقیقه 21 به دست آمد.

در این نیمه اشکان دژاگه بازی درخشانی را از خود به نمایش گذاشت و بارها با فرارهای خود فرصت‌های خوبی را نصیب سایر مهاجمان تیم ملی کرد.

در نیمه دوم این دیدار الکسیس سانچز برای شیلی به زمین آمد تا این تیم با ترکیبی هجومی‌تر نسبت به نیمه اول در اندیشه جبران گل خورده باشد اما این تیم ملی بود که بازی را بهتر آغاز کرده و حتی در دقیقه 50 روی غافلگیری حریف مطرح خود که در رده پانزدهم فیفا قرار دارد، توانست گل دوم را هم به ثمر برساند.

در این دقیقه و روی فرار وحید امیری و پاس زیبای رضا قوچان‌نژاد به این بازیکن، مهاجم تیم ملی در موقعیتی مناسب گل دوم تیم ملی را هم به ثمر رساند تا اختلاف بین دو تیم در این دیدار دوستانه بیشتر شود.

در ادامه و تا دقیقه 70 کمتر فرصت خطرناکی روی دروازه‌های دو تیم به وجود آمد و تیم ملی ایران سعی کرد تا با ارائه یک بازی منطقی، توپ و میدان را در اختیار گرفته و به حفظ نتیجه به دست آمده بپردازد.

دفاع مستحکم تیم ملی در نیمه دوم این دیدار با وجود اضافه شدن پیزارو و سانچس اجازه نفوذ و خودنمایی را به بازیکنان سرشناس تیم ملی شیلی نداد و تا دقایق پایانی مسابقه فرصت‌های خطرناک چندانی روی دروازه تیم ملی ایران به وجود نیامد و فرصت‌های نه چندان خطرناک این تیم نیز توسط مدافعان تیم ملی و حقیقی دفع شد.

در دقایق پایانی نیز تیم ملی ایران بیشتر به حفظ نتیجه پرداخت و در نهایت مقابل تیم ملی شیلی به برتری دو بر صفر رسید.

مانوئل شوتنگروبر داور این دیدار در نیمه اول به جواد نکونام از ایران کارت زرد نشان داد.

تیم ملی ایران یازدهم فروردین ماه سال جاری در دیدار تدارکاتی دیگری در استکهلم به مصاف تیم ملی سوئد خواهد رفت.

ترکیب تیم ملی ایران:

علیرضا حقیقی، سید جلال حسینی، پژمان منتظری، هاشم بیک زاده، وریا غفوری، وحید امیری (90- رامین رضاییان)، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، اشکان دژاگه، مسعود شجاعی (70- امید ابراهیمی)، رضا قوچان‌نژاد (74- کریم انصاری‌فرد)

سرمربی: کارلوس کی‌روش

ترکیب تیم ملی شیلی:

کلودیو براوو، انزو روکو (63- گری مدل) ، ادواروو وارگاس، مارک گونزالز (46- گوتیرز)، خوان کرنخو، ماتیاس فرناندس، رودریگو میلار (63- داوید پیزارو) ، گونزالو خارا، فابیان اوریانا (46- الکسیس سانچس)، خوسه پدرو فوئنسالیدا (62- ایسلا) و اریک پولگا (46- آرانگوییس)

سرمربی: خورخه سامپائولی
منبع: فارس
برچسب ها: صراط شیلی فوتبال