۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۴

الحوثی: حمله‌کنندگان بهای گزافی خواهند پرداخت

رهبر جنبش انصارالله یمن درباره آخرین تحولات این کشور و حمله عربستان به یمن گفت که عربستان با حمله به یمن درصدد اجرای اراده آمریکا و خواست اسرائیل است و حمله کنندگان بهای گزافی خواهند پرداخت.
کد خبر : ۲۳۴۶۳۵
صراط: "سید عبدالملک الحوثی" رهبر جنبش انصارالله درباره آخرین تحولات یمن و حملات عربستان به این کشور به  سخنرانی پرداخت.

وی در سخنان خود گفت که سفیر عربستان از واشنگتن جنگ علیه ارتش یمن را اعلام کرد و ریاض با شعله‌ور کردن فتنه و جنگ، منطقه را هدف قرار داده است.

عبدالملک الحوثی اضافه کرد: عربستان با این جنگ امنیت، ثبات و اقتصاد یمن را هدف قرار داده است و تجاوزگران خود را برای حمله و اشغال یمن آماده می‌کنند.

وی افزود: این نیروهای ظالم و در رأس آنها عربستان از طریق حمله به یمن درصدد اجرای اراده آمریکا و خواسته اسرائیل هستند.

الحوثی گفت که عربستان و اسرائیل چه منافع مشترکی در یمن دارند که هر دو از جنگ علیه این کشور استقبال کرده‌اند. آنها زمانی که عواملشان در داخل یمن شکست خوردند چهره مجرمانه‌شان ظاهر گردید. حمله کنندگان درصدد تقسیم کشور به چندین ایالت بودند اما این تلاششان به شکست انجامید.

وی تأکید کرد که فرزندان جنوب کسانی بودند که در صدر رد کنندگان تقسیم کشور بودند. ملت یمن علیه تروریسم به پا خاست و در شمال و جنوب پیروزی‌هایی به دست آورد.

رهبر جنبش انصارالله اضافه کرد: حمله کنندگان زمانی که عواملشان در داخل شکست خوردند اقدام به این حماقت کردند اما یمن لقمه ساده‌ای نخواهد بود و حمله کنندگان بهای گزافی را برای این حملات پرداخت خواهند کرد.

الحوثی گفت: آنها درصدد هستند که با ایجاد قحطی و حملات، بر ملت یمن چیره شده و پس از آن حمله زمینی را آغاز کنند اما از طریق این حماقت، روحیه آزادی و عزت در ملت یمن زنده شد.

وی تأکید کرد: ملت یمن امروز بر دفاع از آزادی و عزتش مصمم‌تر بوده و در یمن معمول نیست که در خانه‌ها بنشینیم بلکه به مبارزه خواهیم پرداخت و ملت عزیز یمن برای مقابله با این حمله کورکورانه به پا خواهد خاست.

رهبر جنبش انصارالله گفت: اگر عربستان در این حمله به آمریکا تکیه کرده، ملت یمن به خداوند تکیه دارد و اعتماد ملت ما به خدا برای حاصل شدن پیروزی زیاد است.

وی گفت: ملت یمن در برابر محاصره و قتل و گرسنه نگه داشتن ساکت نخواهد نشست و حمله کنندگان خواهند فهمید که با این حمله مرتکب چه اشتباه بزرگی شدند.

سید عبدالملک الحوثی اضافه کرد: آیا برای نظام سعودی آن چیزی را که در گذشته علیه یمن آورده کافی نیست و همچنان به‌دنبال نابودی یمن است. ملت یمن قبول نخواهد کرد که بنده نظام سعودی باشد و ملت یمن را فرا می‌خوانم که برای مقابله با این حمله ظالمانه به پا خیزند.

رهبر جنبش انصارالله در این سخنرانی خواستار تشکیل جبهه داخلی برای مقابله با جنایتکاران و حفظ امنیت داخلی شد و از علما و فرهیختگان نیز خواست تا میان فرزندان ملت بسیج معنوی ایجاد کنند.

وی تأکید کرد: امکان ندارد که شکست بخوریم چون این با روحیه ملت یمن در تضاد است و از تمام ملت‌های آزاد در جهان می‌خواهیم کا با ملت یمن ابراز همبستگی کنند.

الحوثی گفت: به نظام آل‌سعود می‌گوییم که شما در موضع ضعف قرار دارید و ملت بزرگ یمن در موضع قدرت قرار دارد چون حق با مردم یمن است.

وی گفت: اگر ارتش‌های اشغالگر برای اشغال کشورمان وارد یمن شوند، آن‌گاه ملت ما ثابت خواهد کرد که یمن به گورستان آنها تبدیل خواهد شد.

رهبر جنبش انصارالله به عربستان هشدار داد که حملات را متوقف کند در غیر این‌صورت تمامی گزینه‌ها برای پاسخگویی به این حملات باز خواهد بود.

وی همچنین به دولت مصر توصیه کرد که ارتش این کشور را به اندک پولی نفروشد.

عبدالملک الحوثی گفت: پیمان‌نامه‌های بین‌المللی کجاست که ببیند عربستان علیه یک کشور مستقل اعلام جنگ کرده است.

عربستان سعودی با همکاری آمریکا، مصر، بحرین، امارات، قطر و کویت به یمن حمله کرد. این عملیات که با پشتیبانی و چراغ سبز آمریکا صبح امروز آغاز شده است "طوفان اراده" نامیده شد.

برخی گزارش‌ها حاکی از همکاری پاکستان و ترکیه با ائتلاف به‌رهبری عربستان در حمله به یمن هستند.

خبرنگار خبرگزاری روسی اسپوتنیک که در یمن به سر می‌برد، می‌گوید در جریان این حملات هوایی تاکنون 65 نفر از شهروندان یمنی شهید شده‌اند.

بر اساس آخرین اخبار کشورهای سودان شمالی، اردن و مغرب نیز در تجاوز به خاک یمن شرکت کرده‌اند. شبکه خبری العربیه اعلام کرده است که عربستان سعودی وعده داده 100 هواپیمای جنگی و 150هزار نیروی نظامی‌ به یمن گسیل دارد.

پیشتر نیز روسیه با ابراز نگرانی شدید از تحولات در یمن خواستار توقف فوری درگیری‌ها در این کشور و آغاز گفت‌وگوها شده است.

وزیر خارجه عراق نیز در نشست وزیران خارجه اتحادیه عرب گفت که حملات عربستان و هم‌پیمانانش به یمن غیر قابل قبول است.

همچنین وزارت خارجه سوریه طی بیانیه‌ای خواستار احترام به حق حاکمیت و استقلال یمن شد.

"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه نیز بر اهمیت توقف فوری درگیری‌ها در یمن تأکید کرد.

منبع: تسنیم
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز