۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸

جریمه یک شرکت به اتهام نقض تحریم ایران

آمریکا یکی از شرکت های تابعه شلمبرگر را به اتهام نقض تحریم نفتی ایران و سودان ۲۳۷ میلیون دلار جریمه کرد.
کد خبر : ۲۳۴۶۴۵
صراط: وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که یکی از شرکت های تابعه شرکت شلمبرگر، به نقض تحریم های آمریکا علیه ایران و سودان اعتراف کرده و 237.2 میلیون دلار جریمه پرداخت خواهد کرد.

به گزارش رویترز، این شرکت فعال در زمینه تولید تجهیزات مربوط به چاه های نفتی همچنین پذیرفته که به مدت 3 سال هیچ فعالیتی در ایران و سوریه نداشته باشد و یک مشاور مستقل برای نظارت بر سیاست هایش جهت مطابقت با تحریم ها استخدام نماید.

رونالد ماچن دادستان آمریکا در این باره گفت: «این شرکت خارجی، سال ها به انحاء مختلف تجارت با ایران و سودان را از سرزمین شکر، تگزاس تسهیل کرده است.»

وی افزود: «بیانیه امروز باید یک پیام آشکار به تمام شرکت های جهانی که در آمریکا حضور دارند ارسال کرده باشد و آن این است که اینکه کارمندان شما از آمریکا یا خارج از این کشور هستند تفاوتی نمی کند، زمانی که آنها در خاک آمریکا هستند، باید از مقررات ما تبعیت کنند، در غیر این صورت شما مسئول تلقی خواهید شد.»

شرکت شلمبرگر نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، بر اساس این توافق، به صورت داوطلبانه به فعالیت های میادین نفتی در سودان پایان داده است.

در این بیانیه همچنین آمده است: «این مصالحه به طور کامل تمام تحقیقات از شرکت را حل و فصل می کند و ما مشاهده می کنیم که هیچ تحقیقات در حال انجامی در مورد پرسنل شرکت ما وجود ندارد... شرکت در روند تحقیقات همکاری داشته و ما خشنودیم که این موضوع در نهایت حل شده است.

این مصالحه جدیدترین مورد از مصالحه های اینچنینی است که از جمله آنها می توان به مصالحه 1.5 میلیارد دلاری کومرز بانک با مقامات آمریکایی اشاره کرد.

متیو شوارتز، یک وکیل دعاوی در این باره گفت: «هر شرکتی که به هر نحوی از انحاء در آمریکا فعالیت تجاری انجام می دهد، باید از فعالیت در کشورهای تحت تحریم خودداری کند یا اینکه ریسک تعقیب کیفری را به جان بخرد.»
منبع: تسنیم