۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶

مصوبه سنای آمریکا درباره تحریم های ایران

سنای آمریکا به اصلاحیه‌ای غیرالتزام‌آور در بودجه آن کشور رای داد، که بر اساس آن چنانچه ایران هر یک از موارد توافق احتمالی بر سر برنامه اتمی خود را زیر پا بگذارد، با تحریم‌هایی جدید رو به رو می شود.
کد خبر : ۲۳۴۶۵۸
صراط: سنای آمریکا به اصلاحیه‌ای غیرالتزام‌آور در بودجه آن کشور رای داد، که بر اساس آن چنانچه ایران هر یک از موارد توافق احتمالی بر سر برنامه اتمی خود را زیر پا بگذارد، با تحریم‌هایی جدید رو به رو می شود.

به گزارش آسوشیتدپرس، سناتور «مارک کرک» از حزب جمهوریخواه این اصلاحیه را مطرح کرده بود که با رای ۱۰۰ به ۰ نمایندگان روبه‌رو و تصویب شد. 

سناتور کرک در صفحه توئیتر خود رای ۱۰۰ به ۰ نمایندگان را «صدایی رسا و متحد» از سوی آنها «علیه ایران» توصیف کرده است.

این اصلاحیه به بودجه، مبلغی را در نظر می‌گیرد، که اگر تهران از هر یک از موارد توافق موقتی جاری یا توافق جامع احتمالی در آینده تخطی کند، خرج اعمال تحریم‌های جدید خواهد شد.

خبرگزاری فرانسه می‌گوید این اصلاحیه، به مانند قانون نیست، اما هشداری از سوی سناتورهای آمریکایی‌ است که می‌خواهند نشان دهند آمادگی دارند فورا در مورد ایران در صورت زیر پا گذاشتن توافق‌ها اقدام کنند.

سناتور کرک به خبرگزاری فرانسه گفت: گر روزی متوجه شویم که برنامه اتمی ایران رو به توسعه گذاشته است، آن موقع می‌توانم به یاد این ۱۰۰ سناتور بیاورم که امروز با من به اصلاحیه رای دادند.

مارک کرک از جمله کسانی‌ است که به مذاکرات بین‌المللی در مورد برنامه اتمی تهران بدبین است. 

در هین رابطه وی طرحی را همراه سناتور رابرت منندز تهیه کرده، که در صورت شکست مذاکرات اتمی ایران، تحریم‌ها علیه تهران تشدید شوند. طرحی که به دنبال تهدید باراک اوباما به وتوی تحریم‌های ایران در جریان مذاکرات اتمی، به مدت دو ماه به تاخیر افتاد.

منبع: مهر