۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
نگاهی به رقابتهای لیگ دسته دوم

چهره‌های لیگ دو؛ از نیکبخت تا پاشازاده

مسابقات لیگ دسته دوم این فصل با حضور 40 تیم در 4گروه 10 تیمی برگزار شد.
کد خبر : ۲۳۴۷۴۷
صراط: مسابقات لیگ دسته دوم این فصل با حضور 40 تیم در 4گروه 10 تیمی درحالی برگزار شد که طبق قوانین از هر گروه 3تیم به دوره نهایی وچهار تیم به لیگ دسته سوم کشور سقوط می کنند.

بعد از اتمام مرحله اول چهره 12 تیم صعود کننده به دور دوم مشخص گردید که بصورت اجمالی نگاهی میندازیم:

گروه اول

1-آلومینیوم اراک :علیرضا نیکبخت/مهدی پاشازاده
2-سپیدرود رشت: افشین ناظمی
3-خیبرخرم آباد: سعید سپهوند
4-بعثت کرمانشاه: فرشید استحقاری
5-شهرداری ارومیه: محرم نشاطی
6-ایرانجوان خورموج: بهنام ابولی

گروه دوم

7-بهمن شیراز: وحید رضایی
8-پارس جنوبی :جم حمید کللی فر
9-شهرداری زنجان: محمدرضا ربیعی/کوروش مرادی
10-ابومسلم مشهد :سعید جوشش
11-استقلال آبی تهران: نادر شعاری راد
12-کاسپین قزوین: مجید رضایی

درجدول رده بندی این دور از مسابقات تاپایان هفته سوم درگروه اول سپید رودرشت وآلومینیوم اراک (تنها تیم بدون شکست مسابقات که از حضور ثابت منصور پورحیدری بعنوان مدیرفنی بهره میبرد) بطورمشترک و برحسب تفاضل گل به ترتیب اول ودوم مسابقات هستند و درگروه دوم هم پارس جنوبی جم و بهمن شیراز تیمهای اول و دوم گروه هستند.

گفتنی است تیم های اول هرگروه بصورت مستقیم و تیمهای دوم دو گروه بعد از 2بازی رفت برگشت چهره تیم 3 صعودکننده به مسابقات لیگ دسته یک را مشخص میکنند.

وضعیت تیم ها

علیرضا نیکبخت مربی نام آشنایی تهرانی این فصل آلومینیوم اراک 11هفته سکاندار هدایت این تیم بود درکمال ناباوری بعد ازکسب چندین تساوی پشت سر هم از کار برکنارشد و مهدی پاشازاده که به تازگی از شهرداری تبریز جدا شده بود هدایت این تیم را پذیرفت. پاشازاده سابقه صعود با تیم شهرداری تبریز از لیگ دو به یک را داراست.

سپیدرود رشت با افشین ناظمی مربی بومی خودش که سابقه هدایت داماش را درلیگ برتر داشت پای به این مسابقات گذاشت. بااین انتخاب هواداران امید زیادی دارند تا مجدد سپیدرود را در لیگ دسته یک ببینند.

باتوجه به اضاع نامعقول این روزهای داماش خیبرخرم آباد با سعید سپهوند ازمربیان بومی این وارد مسابقات شد. سپهوند دو سال پیاپی تیم های دارتیس و دارتاک لرستان را از لیگ دسته سوم به لیگ دسته دوم آورد.

بعثت کرمانشاه از حضور فرشید استحقاری که چندین فصل در راهیان و همچنین ایرانجوان بوشهر سابقه دستیاری دارد بهره میبرد.

شهرداری ارومیه هم با محرم نشاطی از مربیان بومی این شهر راهی مسابقات شد، وی تابه حال سابقه فعالیت در چنین سطحی در کارنامه نداشته است.

ایرانجوان خورموج که توسط آقای منفرد با هزینه شخصی هدایت میشود با مربی بومی به نام بهنام ابولی پای به مسابقات گذاشت. این مربی فوتبال ریاست هیئت والیبال بوشهر را برعهده دارد.

بهمن شیراز با مهاجم سابق استقلال تهران و فوتبال شیراز یعنی وحید رضایی درمسابقات شرکت کرد. این مربی بعد ازخداحافظی از فوتبال بسیار سریع وارد عرضه مربیگری شد و فقط نیم فصل کمک اصغر شرفی در تیم شهرداری اراک در مسابقات لیگ دسته یک کشوربود.

شهرداری زنجان نیم فصل بیشتر از حضور محمد ربیعی از مربیان آینده دار وموفق فوتبال کشورمان نتوانست بهره گیرد و در اواسط فصل کوروش مرادی دروازبان اسبق تیم پیکان جایگزین وی شد. مرادی سابقه حضور در کادر مربیگری البدر بندرکنگ را در زمان هدایت ربیعی داراست.

ابومسلم مشهد این فصل با سعید جوشش از پیشکسوتان فوتبال مشهد راهی مسابقات شد این مربی درگذشته سابقه قائم مقامی باشگاه فوتسال فرش آرا را درکارنامه خود دارد.

کاسپین قزوین مجددا بعد از یک فصل دوری مجید رضایی را بعنوان مربی انتخاب نمود. این مربی سابقه همکاری با مربیانی چون حمید درخشان را در زمان حضور پیکان در قزوین داراست. مجید رضایی از سال 64 تا اواخر سال 69 بعنوان دروازه بان در تیم استقلال حضور داشت.

استقلال آبی تهران هم با نادر شعاری راد که سابقه فعالیت در تیمهای پایه استقلال را دارد پای به مسابقات نهاد. حمید کللی فر هم این فصل با هدایت پارس جنوبی جم عزم خود را برای صعود به لیگ یک جزم کرده است، کللی فر سابقه حضور در تیمهایی شاهین بوشهر و اتکا گلستان را داراست وی همچنین درفصل 87-88 توانست با تیم پارس جنوبی راهی مسابقات لیگ دسته یک شود.
منبع: ورزش سه