۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷

ضربات شدید ارتش سوریه به النصره

در حالی که در روزهای اخیر استان ادلب در شمال سوریه شاهد درگیری شدیدی میان نیروهای سوری و گروهک تروریستی النصره بوده است، اخبار ضد و نقیضی درباره کنترل این گروهک بر شهر اذلب منتشر شده است.
کد خبر : ۲۳۴۷۹۶
صراط: در این درگیری ها که با حملات هوایی، توپخانه ای و درگیری های شدید طرفین همراه بوده است، شماری زیادی از تروریست های النصره به هلاکت رسیدند.

منابع مخالفان سوریه ادعا کرده اند که گروهک تروریستی النصره (شاخه القاعده در سوریه) و گروههای افراطی دیگر از جمله "احرار الشام" در چارچوب ائتلاف موسوم به "جیش الفتح" توانسته اند وارد بخش هایی از شهر ادلب واقع در شمال غرب سوریه شوند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از این منابع گزارش داد که درگیری شدیدی میان این گروهک ها و ارتش سوریه در این منطقه در جریان است.

از سوی دیگر، روزنامه لبنانی السفیر از سوریه گزارش داد که شمار زیادی از عناصر تروریست ائتلاف "جیش الفتح" در درگیری های ادلب کشته شده اند و عملیات هوایی ارتش سوریه باعث شده که ماندن تروریست ها در مواضع شان با دشواری فراوان همراه باشد.

این روزنامه لبنانی به نقل از منابع سوری نوشت: نیروی هوایی ارتش سوریه پناهگاههای تروریست ها و مناطق پیشروی آنها را هدف قرار داده است و این در حالی است که تروریست ها مرکز شهر ادلب را با دهها موشک آماج حمله قرار داده اند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز گزارش داد که ارتش این کشور حملات متمرکزی را علیه محل استقرار تروریست ها در اطراف ساختمان موزه ملی در ادلب و منطقه صنعتی در ورودی شرقی این شهر انجام داده و صدها تروریست را به هلاکت رسانده است.

از سوی دیگر، به دنبال کنترل ارتش سوریه بر منطقه "ضهر البیدر" در غرب الزبدانی در نزدیکی دمشق، درگیری های جدیدی در این شهر و ارتفاعات مشرف بر آن در جریان است؛ روزنامه السفیر به نقل از منابع مخالف دولت سوریه از تمرکز درگیری ها در منطقه "الجبل الشرقی" در اطراف الزبدانی خبر داد.

درگیری ها در الزبدانی همزمان با عملیات ارتش سوریه در منطقه الفلیطه در استان دمشق در جریان است که در جریان این عملیات، یکی از سرکرده های گروهک تروریستی النصره به نام "ابو عزام اللیبی" کشته شد.

بحران سوریه با حمایت کشورهای غربی - عربی و ترکیه از اسفند ماه سال 89 آغاز شده که در اثر آن تاکنون بیش از 230 هزار شهروند سوری کشته و بیش از 11 میلیون شهروند دیگر این کشور نیز به داخل و خارج این کشور آواره شده اند.
منبع: العالم