۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲

تجاوز مجدد جنگنده‌های سعودی به صنعا

جنگنده‌های سعودی صبح امروز بار دیگر به پایتخت یمن حمله کردند و شاهدان عینی از وقوع چندین انفجار مهیب در شرق صنعا خبر دادند.
کد خبر : ۲۳۴۸۴۳
صراط: لحظاتی پیش، چندین انفجار، بخش شرقی صنعا را لرزاند و ضدهوایی‌هایی ارتش یمن همچنان در حال هدف‌گیری جنگنده‌های متجاوز سعودی هستند.

همزمان با تداوم حملات هوایی عربستان به پایتخت یمن، شاهدان عینی از وقوع انفجارهای مهیب در منطقه «نقم» و «سعوان» در شرق صنعا خبر دادند و اعلام کردند که ضدهوایی‌های ارتش در حال هدف‌گیری جنگنده‌های متجاوز هستند.

تاکنون جزئیات بیشتری از این انفجارها منتشر نشده است اما منطقه کوهستانی نقم، یکی از بزرگترین انبارهای تسلیحاتی یمن به شمار می‌رود که اکنون در اختیار «علی عبدالله صالح» رئیس جمهور سابق یمن و نیروهایش قرار دارد.

جنگنده‌های چندین کشور عربی در چارچوب ائتلافی موسوم به «طوفان قاطع» به رهبری عربستان سعودی از بامداد روز پنجشنبه گذشته (6 فروردین) به یمن حمله کرده‌اند تا مانع دستیابی انقلابیون این کشور به اهدافشان شوند.

هواپیماهای 5 کشور عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس (عربستان سعودی، امارات، قطر، کویت و بحرین) به همراه مراکش، مصر، اردن و سودان در این حمله شرکت دارند. این عملیات ضد انقلابیون یمن به ویژه جنبش انصارالله و حامیان «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهور سابق یمن که صنعا پایتخت یمن و بیشتر مناطق شمالی کشور را در اختیار دارند و در حمایت از «عبد ربه منصور هادی» انجام می‌شود. اتحادیه عرب و پاکستان حمایت خود را از این عملیات اعلام کرده‌اند. اما کشورهای ایران، سوریه و عراق این اقدام را محکوم می‌کنند.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط سعودی صنعا یمن
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز