۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴

قول کامرون برای رفراندوم جدایی از اروپا

نخست وزیر کنونی انگلیس و رهبر حزب محافظه کار این کشور با اعلام اینکه تبعه انگلیسی عضو داعش باید زنده یا مرده پیدا شود تاکید کرد این «فرقه قاتلان منحوس» را که تهدیدی برای امنیت ملی انگلیس است،‌ شکست خواهند داد.
کد خبر : ۲۳۴۸۶۹
صراط: «دیوید کامرون» نخست وزیر کنونی انگلیس و رهبر حزب محافظه کار این کشور در آستانه آغاز تبلیغات انتخاباتی در گفت‌وگویی اختصاصی با روزنامه تلگراف برای کسب آرای بیشتر وعده‌های متعددی به مردم این کشور داد.

کامرون در این گفت و گو اظهار داشت دیگر خواستار دولت ائتلافی دیگری با همراهی «نیک کلگ»، رهبر حزب لیبرال دموکرات انگلیس، نیست. وی گفت در این ائتلاف بودن کار آسانی نیست؛ «باید تصمیمات سختی گرفته شود و بدون شک در طول 5 سال حمایت برخی از مردم را از دست می‌دهیم.»

در این گفت‌وگو، کامرون تلاش برای امنیت شغلی میلیون‌ها نفر از مردم انگلیس را من جمله مامورت‌های فردی خود عنوان کرده و وعده داد برای افرادی که ازدواج می‌کنند، کاهش مبلغ مالیات را در نظر دارد و افزود هم‌چنین  قصد دارد به مردم انگلیس کمک کند تا از زندگی خوب خود لذت ببرند.

وی در ادامه از کشته شدن گروگان‌های انگلیسی به دست گروهک داعش ابراز ناراحتی کرد و گفت تروریست داعشی تبعه انگلیس به نام «محمد اموازی» معروف به «جان جهادی» باید زنده یا مرده، پیدا شود.

طبق آمار تا کنون بین 600 تا 200 تبعه انگلیس به تروریست‌های داعش ملحق شدند که در این میان زنان و نوجوانان نیز وجود دارند. حضور اتباع انگلیسی در میان تروریست‌ها و بازگشت آنان به انگلیس پتانسیل خطری برای امنیت داخلی این کشور محسوب می‌شود. در گفت‌وگو با تلگراف، نخست وزیر انگلیس با اشاره به این موضوع گفت باید این «فرقه قاتلان منحوس» را شکست داده و افزود:تهدیدی که این گروه به امنیت ملی بریتانیا وارد می‌کند بسیار عمیق است.

از سوی دیگر در موضوع اتباع خارجی، مردم انگلیس مدت‌هاست خواستار خروج مهاجران از این کشور هستند و همین امر به موضوعی برای رقابت انتخاباتی میان رهبران احزاب سیاسی انگلیس بدل شده است. طی گفت‌وگو با تلگراف، کامرون در موضوع مهاجرت‌ها وعده داده است شمار مهاجران را به ده‌ها هزار نفر کاهش دهد. اما بر اساس برآوردهای اخیر، آمار نشان می‌دهد شمار مهاجران در انگلیس حدود 300 هزار نفر است که از زمان «گوردون برآون» نخست وزیر پیشین انگلیس بیشتر است.

کامرون در این‌باره به تلگراف گفت «بریتانیا با فشار زیادی از این سطح از مهاجرت‌ها روبرو است، تعداد این مهاجرت‌ها در زمانی طولانی بسیار بالا بوده است. این مساله را در مراکز آموزشی و خدمات بهداشتی درمانی می‌بینید. من به مردمی که از این بابت نگران هستند می‌گویم که صدای شما و نگرانی شما را می‌شنوم، پیغام شما را دریافت می‌کنم.»

از سوی دیگر موضوع باقی ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا میان مردم این کشور همواره مورد بحث بوده است و حزب استقلال بریتانیا (یوکیپ) که خواستار استقلال از این اتحادیه است محبوبیت کسب کرده است. دیوید کامرون در ادامه گفت‌وگو با اشاره به موضوع اتحادیه اروپا گفت مذاکراتی با اتحادیه اروپا خواهند داشت تا اصلاحاتی را اعمال کنند و افزود در صورت کسب آرای اکثریت توسط محافظه کاران، این امر محقق خواهد شد.

 دیوید کامرون تاکید کرد اگر مردم انگلیس خواستار تغییراتی در قوانین اتحادیه اروپا هستند باید به وی رای دهند چرا که تنها کسی که می‌تواند این تغییرات را اعمال کند خودش است. هم‌چنین درباره برگزاری همه‌پرسی جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا، کامرون بار دیگر وعده پیشین خود را تکرار کرد که دولت محافظه کار این همه‌پرسی را برگزار خواهد کرد.

در موضوع مسایل دفاعی، کامرون وعده داد هیچ کاهشی در خدمات پرسنل وجود نخواهد داشت و ادامه داد «این تعهدی است که قطعا به آن پایبند خواهم بود.»

حضور 5 ساله کامرون در دولت انگلیس برای بسیاری از حامیان محافظه کاران ناخوشایند بوده است. نمایندگان محافظه کار در پارلمان انگلیس بیم آن دارند که این حزب از پیروزی بر حزب کارگر ناموفق باشد.

در اوج شکایات آنان، مساله کاهش بسیار بودجه دفاعی و بیرون کردن 20 هزار نیروی نظامی هم‌چنین تصمیم این دولت در راستای هزینه‌های میلیاردی برای کمک‌های خارجی و تصویب قانون تازه هم‌جنس بازان در انگلیس است.

حدود 40 روز تا انتخابات سراسری انگلیس باقی است و دیوید کامرون در این گفت‌وگو به روزنامه تلگراف گفت «ارزش‌های محافظه کاران را با خود دارم و لازم است دوباره پیروز شوم.»

انگلیس در تاریخ هفتم می سال جاری میلادی شاهد برگزاری انتخاباتی سراسری خواهد بود که رقابتی میان احزاب سیاسی اصلی این کشور است. حزب محافظه کار که حزب حاکم این کشور است در رقابتی نزدیک با حزب کارگر برای انتخابات آماده می‌شود و این درحالیست که حزب استقلال انگلیس (یوکیپ) و برخی دیگر از احزاب کوچک‌تر من جمله حزب لیبرال دموکرات،‌ حزب سبز و حزب ملی اسکاتلند محبوبیت بیشتری در مقایسه با دوره‌های پیشین کسب کرده‌اند.
منبع: فارس