۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

مجلس فرزندخواندگی را ساده‌تر کرد

عبدالرضا عزیزی ظهر امروز در بازدید از تنها شیرخوارگاه خراسان شمالی در شیروان اظهار کرد: این اقدام در راستای حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست انجام شد.
کد خبر : ۲۳۴۸۸۸
صراط: رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: فرزندخواندگی در این دور با اهتمام مجلس برای مردم ساده‌تر شده است.

عبدالرضا عزیزی ظهر امروز در بازدید از تنها شیرخوارگاه خراسان شمالی در شیروان اظهار کرد: این اقدام در راستای حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست انجام شد.

وی در ادامه با یادآوری اینکه پرسنل شیرخوارگان افرادی بی‌ادعا، کم‌توقع و کم حقوق هستند بیان داشت: به طور حتم خدمت در این مرکز نوعی عبادت است که باید مغتنم شمرده شود.

وی با بیان اینکه وضعیت ورودی و خروجی کودکان بی سرپرست در این مرکز تناسبی نداشت گفت: قبلاً ورودی به این‌گونه مراکز پنج برابر خروجی‌ها بود لیکن اکنون تقریباً این میزان مساوی شده است.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی همچنین بر حمایت از مراکز شیرخوارگاه‌ها توسط افراد نیکوکار و دولت تأکید کرد و گفت: کمک افراد نیکوکار به شیرخوارگاه‌ها می‌تواند مشکلات پیش روی این مراکز را برطرف کند.

در این دیدار مدیرکل بهزیستی استان خراسان شمالی و رئیس مسئولین اداره بهزیستی شیروان و جمعی از اصحاب رسانه حضور داشتند.

در این مراسم حاضرین هدایای خود را بین کارکنان و نوزادان شیرخوارگاه تقسیم و از قسمت‌های مختلف این مرکز بازدید کردند. همچنین مسئولان با حضور در روستای الله‌آباد سفلی وبا خانواده سه‌قلوی شهرستان شیروان دیدار و گفت‌وگو کردند.

مرکز شیرخوارگاه "حضرت فاطمه الزهرا(س)" استان خراسان شمالی در شیروان از سال 86 فعالیت خود را آغاز و تاکنون 400 کودک تحویل مردم شده است. اکنون 21 کودک دختر و پسر در این مرکز نگهداری می‌شوند.
منبع: فارس