۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

دولت بیش‌ازحد به موضوع هسته‌ای پرداخته

وی با بیان اینکه اساسا آمریکایی‌ها از روز اول هم به دنبال این نبودند که مذاکرات با جمهوری اسلامی ایران به یک نتیجه مشخص برسد، افزود: آنها دنبال متوقف کردن پیشرفت و توسعه ایران در این مسیر بودند و اصرار دارند این مسیر ادامه پیدا کند.
کد خبر : ۲۳۴۸۹۱
صراط: نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: دولت بیش از حد ممکن در این سال‌ها به موضوع هسته‌ای پرداخته و این یک نقطه ضعف برای دولت به شمار می‌رود.

منصور حقیقت‌پور اظهار کرد: به هر حال باید یک سازمان‌دهی مجدد انجام شود تا ظرفیت‌های مورد نیاز به این بخش اختصاص داده شده و به سایر حوزه‌ها نیز توجه مناسبی داشته باشیم چرا که تمرکز روز مذاکرات هسته‌ای کشور را در سایر حوزه‌ها با تاخیر و تعلل روبه‌رو می‌کند.

وی با بیان اینکه اساسا آمریکایی‌ها از روز اول هم به دنبال این نبودند که مذاکرات با جمهوری اسلامی ایران به یک نتیجه مشخص برسد، افزود: آنها دنبال متوقف کردن پیشرفت و توسعه ایران در این مسیر بودند و اصرار دارند این مسیر ادامه پیدا کند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس عنوان کرد: در 18 ماه گذشته اثبات شده طرف غربی به تعهداتش پایبند نیست و فکر نمی‌کنم به راحتی به یک توافق خوب دسترسی پیدا کنیم به همین علت احتمال دارد مذاکرات هسته‌ای تمدید شود یا آنها زیر میز مذاکرات زده و بگویند نقطه سر خط.

حقیقت‌پور تصریح کرد : در این دوره از مذاکرات که در ادوار قبلی هم مشاهده می‌شد مسلم است که آمریکای‌ها مرد تمام کننده ندارد و کسی را ندارند که به صورت مستقل تصمیمات را گرفته و حرف آخر را بزند به طوری که یک بار کنگره‌ای می‌آید تصمیم می‌گیرد و این تصمیم را به تیم اوباما تحمیل می‌کند و بار دیگر صهیونیست‌ها این کار را انجام می‌دهند و با اعمال فشار به تیم مذاکره‌کننده آمریکایی‌ها تلاش دارند مسیر مذاکرات را عوض کنند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد : بار دیگر آل سعود بر روند مذاکرات تغییر ایجاد می‌کند و یک بار سازمان منافقین تاثیر می‌گذارد و این روند مشوش در طرف آمریکایی یکی از علت‌های به طول انجامیدن مذاکرات است.

حقیقت‌پور یادآور شد: در طرف ایرانی این موضوع کاملا برعکس است به طوری که در ایران مقام معظم رهبری تصمیمات را اتخاد می‌کنند و تیم مذاکره کننده هم در چارچوبی مشخص قدرت مانور و حرکت دارد به طوری که در هفته‌های گذشته مقام معظم رهبری بودند که توانستند با بیان سخنانی این مذاکرات را هدایت کرده و شروط طرف ایرانی را به غربی‌ها تحمیل کنند.

وی با یادآوری اینکه که رقیب ما هنوز نانجیب است و اجازه نخواهد داد مذاکرات به این راحتی‌ها به نتیجه برسد گفت: به نظر می‌رسد آمریکایی تمایل دارند از پشت میز مذاکره فرار کنند چرا که آنها قادر نیستند بر اساس یک معیار و رفتار عقلانی در این زمینه تصمیم گیری کنند.

اظهارات اردوغان از سر بی‌منطقی است

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص اظهارات اخیر اردوغان در مورد ایران گفت: به نظر میرسد این اظهارات تحت تاثیر و فشار طرف آمریکایی و صهیونیستی و به صورت غیرمنطقی و غیرعقلایی مطرح شده به طوری که با هیچ منطقی سازگار نیست.

حقیقت‌پور افزود: ما از طرف ترکی انتظار داشتیم در مسائل اخیر منطقه‌ای بیشتر منطق و عقلانیت را در دستور کار قرار داده و به صورت منطقی از مواضع درست و وحدت آفرین حمایت کند اما اظهارات اردوغان زمینه برخی از رفتارهای غیرمنطقی و حمایت از کشور متجاوز را به همراه داشته است.

وی در پایان گفت‌و گوی خود به خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: وزارت امور خارجه باید در سفر اردوغان به ایران یک تجدید نظر بکند چرا که اظهارات او اهانتی آشکار به اساس و پایه روحیه مقاومتی است که در سایه انقلاب اسلامی در کشورهای منطقه جاری است.
منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز