۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹

نکونام تکلیف خداحافظی‌اش را مشخص کرد

کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان تأکید کرد که در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای خداحافظی از بازی‌های ملی ندارد.
کد خبر : ۲۳۵۰۰۷
صراط: از مدت‌ها پیش شایعه شده بود که جواد نکونام قصد دارد از بازی‌های ملی خداحافظی کند و گفته می‌شد این اتفاق پس از جام ملت‌های آسیا و در دیدار دوستانه با سوئد رقم می‌خورد. کاپیتان تیم ملی اما در حاشیه یکی از تمرین‌های تیم ملی در شهر سولنا استان استکهلم در گفت‌وگو با رسانه‌های سوئدی موضوع خداحافظی‌اش از تیم ملی را رد کرد.

نکونام در ابتدای این گفت‌وگو صراحتاً اعلام کرده که برنامه‌ای برای خداحافظی از بازی‌های ملی ندارد.

در این گزارش آمده است: به نظر می‌رسید این هافبک 34 ساله بعد از جام ملت‌های آسیا که در ماه ژانویه برگزار شد، کفش‌های خود را بیاویزد و خودش هم به این موضوع اشاره کرده بود اما گویا او می‌خواهد به کارش در تیم ملی ادامه دهد. هافبک اوساسونا در دیدار دوستانه مقابل شیلی که با نتیجه 2 بر صفر به سود ایران خاتمه یافت بازی خوبی به نمایش گذاشت و توانست گل اول ایران را هم به ثمر برساند و بازیکن تأثیرگذاری در دیدار مقابل میزبان کوپه آمه‌ریکا بود.

نکونام در پاسخ به این سؤال که آیا قصد ندارد از تیم ملی خداحافظی کند گفته است: «برنامه‌ای برای خداحافظی از تیم ملی ندارم» و گویا او می‌خواهد طبق روال همیشه به کارش در تیم ملی ادامه دهد.

این پایگاه خبری در ادامه آورده است: «این تصمیم نکونام غافلگیر کننده بود چراکه او از مسن‌ترین بازیکنان حال حاضر تیم ملی ایران است و به نظر نمی‌رسد بتواند تیم ملی را در مرحله انتخابی جام جهانی 2018 روسیه همراهی کند. این در حالی است که مشخص نیست کارلوس کی‌روش، سرمربی فعلی ایران در سمتش باقی بماند یا قصد دارد تیم ملی را ترک کند و مشخص نیست این بازیکن کارش را با کدام مربی در تیم ملی ادامه خواهد داد.»

جواد نکونام جزو بازیکنان موفق ایران به شمار می‌رود که در بازی مقابل شیلی به رکورد 150 بازی بین‌المللی دست یافت و از علی دایی با 149 بازی بین‌المللی عبور کرد.

سوئد و ایران در حالی ساعت 22 روز سه‌شنبه 31 مارس (فردا) در ورزشگاه آره‌نا استکهلم به مصاف هم می‌روند که سؤال اینجاست که نکونام در این دیدار دوستانه آخرین بازی‌اش را برای تیم ملی انجام می‌دهد یا نه؟
منبع: تسنیم