۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷

عملیات لبیک یا رسول‌الله (ص) در تکریت +تصاویر

سخنگوی گردانهای حزب الله عراق نیز تاکید کرد نیروهای مردمی در چند روز آینده عملیات آزادسازی شهر تکریت مرکز استان را کامل می‌کنند.
کد خبر : ۲۳۵۰۵۶
صراط: سرلشکر رائد شوکت فرمانده پلیس فدرال عراق گفت: ما امروز سومین مرحله از عملیات لبیک یا رسول الله(ص) را در تکریت آغاز کردیم و کنترل ساختمان‌های مهم و راهبردی را در شهر تکریت در دست گرفتیم.

شوکت با بیان اینکه روز گذشته ۳۵ تروریست و دو روز پیش ۷۵ تروریست کشته شدند اضافه کرد: امروز عملیات گسترده‌تر شد. ما با فرماندهان شجاع نیروهای مردمی هماهنگی کامل داریم. ما اتاق عملیات مشترک برای اداره عملیات داریم و از گزارش‌های دقیق اطلاعاتی استفاده می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: روحیه نیروهای ما بالاست. هواپیماهای نظامی عراقی در این عملیات مشارکت دارند. ما امروز قطعا مجتمع ساختمان‌های دولتی را در تکریت آزاد خواهیم کرد. داعش همه چیز به جز هوا را در شهر تکریت بمبگذاری کرده است. بسیاری از ساختمان‌ها منفجر شد. آن‌ها زیرساخت‌ها را در شهر تکریت بمبگذاری کرده‌اند.

«جعفر الحسینی» سخنگوی گردانهای حزب الله عراق نیز تاکید کرد نیروهای مردمی در چند روز آینده عملیات آزادسازی شهر تکریت مرکز استان را کامل می‌کنند.

وی درباره نبرد تکریت با بیان اینکه پلیس فدرال عراق از محور جنوبی به پیشروی خود در تکریت ادامه می‌دهد افزود: این تحرکات همچنان تاکتیکی است. ما امکان ورود به این منطقه را بررسی می‌کنیم. 

سخنگوی گردانهای حزب الله خاطر نشان کرد: هیچ مانعی در برابر گروه‌های مقاومت در شهر تکریت وجود ندارد و پس از آغاز مشارکت این گروه‌ها در مدت ۴۸ ساعت نبرد تکریت پایان خواهد یافت.
الحسینی درباره بمب‌های کار گذاشته شده در تکریت و تله‌های انفجاری نیز گفت که ما از این تله‌ها در این شهر اطلاع داریم و شیوه‌های ویژه‌ای برای مقابله با این بمب‌ها و تله‌های انفجاری داریم.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در تحلیلی نوشت: ‌ شبه نظامیان شیعی مورد حمایت ایران در خط مقدم درگیری‌ها با داعش در عراق برای بازپس گیری شهر استراتژیک تکریت باقی مانده‌اند، آن هم تنها چند روز بعد از آنکه آمریکا از این شبه نظامیان خواست که شرط انجام حملات هوایی مشترک علیه داعش، کنار ماندن آن‌ها از این درگیری است.

وال استریت ژورنال افزود: پلیس فدرال عراق که آمریکا به عنوان یک شریک برآن تکیه دارد، نیز می‌گویند، شبه نظامیان شیعی احتمالا در بازپس گیری نهایی تکریت، یک شهر با اکثریت سنی شرکت خواهند داشت. حدود بیست هزار مبارز شبه نظامی شیعی مورد حمایت ایران، رهبری حمله به زادگاه صدام حسین، دیکتاتور سابق عراق را در دوم ماه مارس آغاز کردند و در این حمله حدود ده هزار نفر نیروهای منظم پلیس و ارتش عراق نیز به آن‌ها پیوستند. آن‌ها با ارتش آمریکا هماهنگی نکرده بودند، اما از یاری فرماندهای ایرانی در صحنه جنگ و تسلیحات ایرانی برخوردار بودند.


منبع: ابنا